Research Article
BibTex RIS Cite

Ortaöğretim Öğrencilerinin Koro Dersine Yönelik Motivasyonlarının ve Görüşlerinin İncelenmesi

Year 2019, Volume: 3 Issue: 6, 127 - 138, 30.12.2019

Abstract

Koro  dersinin amacı müzik yoluyla öğrencilerin
müziksel algı ve becerilerini geliştirmenin yanında, müzik yoluyla zihinsel
becerilerin, kişilik ve özgüven becerilerinin 
gelişimini sağlamaktır.  Koro
dersi sadece müzik bilgi ve becerisi değil, aynı zamanda öğrencilerin sosyal
gelişimlerini de sağlamaktadır. Bu araştırmada öğrencilerin koro dersine
yönelik motivasyonları ve koro dersine yönelik görüşleri incelenmiştir. Araştırma
karma  desenle desenlenmiştir. Veriler öncelikle
nicel olarak toplanmış, daha sonra bu veriler nitel görüşme formu ile
desteklenmiştir. Bu anlamda bu araştırma açıklayıcı desende bir karma araştırmadır.
 Araştırma Gaziantep kent merkezinde bulunan
özel ve devlet liselerinde koro dersi olan rastgele iki devlet ve bir özel
okulda gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizi sonucunda koro dersine yönelik
olarak öğrencilerin motivasyonlarının üst düzeyde olduğu, kadın katılımcıların
bazı boyutlarda daha motive oldukları görülmüştür. Ayrıca koro dersinin
öğrencilerin bilişsel ve sosyal becerilerini geliştirdiği anlaşılmıştır. 

References

  • Akin, J. (1987). A study of evidence that music education is a positive factor in k-8 student academic achievement (Doctoral dissertation, California State University, Sacramento).
  • Atılgan, D.S. ve Ördekçi, Ş. (2015). İlkokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Koro Eğitiminin Rolü, Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 2
  • Boiché, J. & Sarrazin, P. (2007). Motivation autodéterminée, perceptions de conflit et d'instrumentalité et assiduité envers la pratique d'une activité physique: une étude prospective sur six mois. Psychologie française, 52(4), 417-430
  • Charles Munch, Ben Bir Orkestra Şefiyim, Afa Yayınları, İstanbul, 1990, sayfa 18.
  • Coşkun, F .(2018). İzmir’deki Türk Sanat Müziği Amatör Korolarının İnsan Yaşamındaki Yeri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (12), 83-91.
  • Creswell, J. W. (2006). Chapter 1: Understanding mixed methods research. Thousand Oaks.
  • Cüceloğlu, D. (2000). “İnsan ve Davranışı”, Remzi Kitabevi, s.230, 10.Basım, İstanbul.
  • Çilden, Ş. (2014). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1).
  • Çuhadar, C. H. (2007). Toplumsal Yaşamda Müziğin Yeri ve Önemi. 38. ICANAS, 10, 195.
  • Dereli, E, & Acat, M. B. (2010). Okul öncesi eğitim öğretmenliği bölümü öğrencilerinin motivasyon kaynakları ve sorunları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 173-187.
  • Gökçe, M. (2007) Koro Müziğinin Toplumsal İşlevleri Açısından Türkiye Korolar Şenliğinin Kazandırışları Üzerine Genel Bir Değerlendirme.
  • Görüşme teknikleri, (2016, 15 Kasım) Erişim adresi: https://www.guncelpsikoloji.net/arastirma-yontemleri/bilimsel-arastirmalarda-gorusme-teknikleri-h6154.html
  • Johnson, R. B., & Onwuegbuzie, A. J. (2004). "Mixed methods research: A research paradigm whose time has come". Educational Researcher, 33(7): 14-26.
  • Kabataş, M. (2017). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitiminin Önemi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (11), 192-202.
  • Kamacıoğlu, F. (1993). Eğitim Müziği ve Kodaly Metodu, 1. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Trabzon, Nisan.
  • Kara, A. (2014). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, 9 (2), 57-78.
  • Kaya, Z. (2014). Koro Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşımın, Tutum, Öz-Yeterlik Algısı ve Akademik Başarıya Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 52-62
  • Keammer, John E. (1993). Music in Human Life: Antropological Perspectives on Music. Çev. Yetkin Özer, Universitity of Texas Pres.
  • Mercin, L. & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 9, 14-20
  • Öz, (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1
  • Öztop, S. & Çevik, S. (2007). Planlı ve Programlı Bir Özengen Koro Eğitimiyle Bireye Kazandırılması Hedeflenen Eğitsel, Toplumsal ve Kültürel Yeterliklerin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Öztürk, F. & İlhan, A. Ç. (2011). Türkiye'deki Arkeoloji Müzelerinde Müzik Kültürüne İlişkin Nesnelerin İncelenmesi ve Müzelerde Müzik Eğitimi. İlköğretim Online, 10(3).Sarıçiftçi, A. ve Köse, H. (2017). Koro Dersi Motivasyon Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 207-224.
  • Soner, O. (2000). Aile Uyumu Öğrenci Özgüveni ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler, Atatütrk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 12.ss.249-260Sternberg, R. J. & Williams, W.M. (2002). Educational Psychology. USA: Allyn and Bacon.
  • Sungurtekin, Ş. (2001). Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesi” Kapsamında Ana Ve İlköğretim Okullarında “Müzik Yoluyla Çevre Eğitimi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1
  • Şendurur, A. B. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1. 165-174.
  • Terlemez, B , Şahin, D ve Dilek, F . (2015). Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeyleri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2 (2), 67-78.
  • Uçan, A. (2001). İnsan, Müzik, Koro ve Koro Eğitiminin Temelleri. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu. Ankara.
  • Yiğit, N. (2006). Koroda Ses Eğtiimi çalışmalarının Çocuk Ses Gelişimine Etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 16.
  • Zenzen, T.G. (2002). Achievement Motivation, University of Wisconsin-Stout.
Year 2019, Volume: 3 Issue: 6, 127 - 138, 30.12.2019

Abstract

References

  • Akin, J. (1987). A study of evidence that music education is a positive factor in k-8 student academic achievement (Doctoral dissertation, California State University, Sacramento).
  • Atılgan, D.S. ve Ördekçi, Ş. (2015). İlkokul Öğrencilerinin Sosyalleşmelerinde Koro Eğitiminin Rolü, Afyon Kocatepe Üniversitesi Akademik Müzik Araştırmaları Dergisi, Cilt 1, Sayı 2
  • Boiché, J. & Sarrazin, P. (2007). Motivation autodéterminée, perceptions de conflit et d'instrumentalité et assiduité envers la pratique d'une activité physique: une étude prospective sur six mois. Psychologie française, 52(4), 417-430
  • Charles Munch, Ben Bir Orkestra Şefiyim, Afa Yayınları, İstanbul, 1990, sayfa 18.
  • Coşkun, F .(2018). İzmir’deki Türk Sanat Müziği Amatör Korolarının İnsan Yaşamındaki Yeri. Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı Dergisi, (12), 83-91.
  • Creswell, J. W. (2006). Chapter 1: Understanding mixed methods research. Thousand Oaks.
  • Cüceloğlu, D. (2000). “İnsan ve Davranışı”, Remzi Kitabevi, s.230, 10.Basım, İstanbul.
  • Çilden, Ş. (2014). Müzik, çocuk gelişimi ve öğrenme. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1).
  • Çuhadar, C. H. (2007). Toplumsal Yaşamda Müziğin Yeri ve Önemi. 38. ICANAS, 10, 195.
  • Dereli, E, & Acat, M. B. (2010). Okul öncesi eğitim öğretmenliği bölümü öğrencilerinin motivasyon kaynakları ve sorunları. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (24), 173-187.
  • Gökçe, M. (2007) Koro Müziğinin Toplumsal İşlevleri Açısından Türkiye Korolar Şenliğinin Kazandırışları Üzerine Genel Bir Değerlendirme.
  • Görüşme teknikleri, (2016, 15 Kasım) Erişim adresi: https://www.guncelpsikoloji.net/arastirma-yontemleri/bilimsel-arastirmalarda-gorusme-teknikleri-h6154.html
  • Johnson, R. B., & Onwuegbuzie, A. J. (2004). "Mixed methods research: A research paradigm whose time has come". Educational Researcher, 33(7): 14-26.
  • Kabataş, M. (2017). Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitiminin Önemi. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, (11), 192-202.
  • Kamacıoğlu, F. (1993). Eğitim Müziği ve Kodaly Metodu, 1. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, Trabzon, Nisan.
  • Kara, A. (2014). İlköğretim Birinci Kademede Eğitimde Motivasyon Ölçeğinin Türkçeye Uyarlanması. Ege Eğitim Dergisi, 9 (2), 57-78.
  • Kaya, Z. (2014). Koro Eğitiminde Yapılandırmacı Yaklaşımın, Tutum, Öz-Yeterlik Algısı ve Akademik Başarıya Etkisi. İnönü Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Dergisi, 1 (1), 52-62
  • Keammer, John E. (1993). Music in Human Life: Antropological Perspectives on Music. Çev. Yetkin Özer, Universitity of Texas Pres.
  • Mercin, L. & Alakuş, A. O. (2007). Birey ve toplum için sanat eğitiminin gerekliliği. D.Ü. Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 9, 14-20
  • Öz, (2001). İnsanın Kültürel Gelişiminde Müzik Eğitiminin Önemi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1
  • Öztop, S. & Çevik, S. (2007). Planlı ve Programlı Bir Özengen Koro Eğitimiyle Bireye Kazandırılması Hedeflenen Eğitsel, Toplumsal ve Kültürel Yeterliklerin İncelenmesi, Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.Öztürk, F. & İlhan, A. Ç. (2011). Türkiye'deki Arkeoloji Müzelerinde Müzik Kültürüne İlişkin Nesnelerin İncelenmesi ve Müzelerde Müzik Eğitimi. İlköğretim Online, 10(3).Sarıçiftçi, A. ve Köse, H. (2017). Koro Dersi Motivasyon Ölçeği Geliştirilmesi ve Öğrencilerin Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 9(22), 207-224.
  • Soner, O. (2000). Aile Uyumu Öğrenci Özgüveni ve Akademik Başarı Arasındaki İlişkiler, Atatütrk Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Dergisi, Sayı 12.ss.249-260Sternberg, R. J. & Williams, W.M. (2002). Educational Psychology. USA: Allyn and Bacon.
  • Sungurtekin, Ş. (2001). Uygulamalı Çevre Eğitimi Projesi” Kapsamında Ana Ve İlköğretim Okullarında “Müzik Yoluyla Çevre Eğitimi, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: XIV, Sayı: 1
  • Şendurur, A. B. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı, G.Ü. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 22, Sayı 1. 165-174.
  • Terlemez, B , Şahin, D ve Dilek, F . (2015). Namık Kemal Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Akademik Motivasyon Düzeyleri. Pamukkale Journal of Eurasian Socioeconomic Studies, 2 (2), 67-78.
  • Uçan, A. (2001). İnsan, Müzik, Koro ve Koro Eğitiminin Temelleri. I. Ulusal Koro Eğitimi ve Yönetimi Sempozyumu. Ankara.
  • Yiğit, N. (2006). Koroda Ses Eğtiimi çalışmalarının Çocuk Ses Gelişimine Etkileri, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 16.
  • Zenzen, T.G. (2002). Achievement Motivation, University of Wisconsin-Stout.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Eğitim Bilimleri
Authors

Bülent Döş

Çağatay Gürbüz This is me

Mesut Teres This is me

Publication Date December 30, 2019
Submission Date June 15, 2019
Acceptance Date December 30, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 3 Issue: 6

Cite

APA Döş, B., Gürbüz, Ç., & Teres, M. (2019). Ortaöğretim Öğrencilerinin Koro Dersine Yönelik Motivasyonlarının ve Görüşlerinin İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(6), 127-138.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education