Araştırmada
Bilim ve Sanat Merkezinde çalışan öğretmenlere göre üstün yetenekli
öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma,
nitel araştırma modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
Antalya Bilim ve Sanat Merkezinde çalışan ve gönüllülük esasına göre seçilen 20
öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracının da özellikleri dikkate alınarak
veriler betimsel analiz ile incelenmiştir. Görüşme sonuçları temele alınarak
araştırmanın bulgu ve yorumları oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çeşitli kavram
yanılgılarına sahip oldukları ortaya çıkarılmıştır.
Öğretmenlere göre öğrencilerin Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Tarih,
Coğrafya, Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinde bazı konuları kavramlaştırmada çeşitli güçlüklerle
karşılaştıkları ve kavram yanılgısı yaşadıkları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Bilimleri |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2019 |
Submission Date | September 16, 2019 |
Acceptance Date | December 26, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 3 Issue: 6 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education