Araştırmada
Bilim ve Sanat Merkezinde çalışan öğretmenlere göre üstün yetenekli
öğrencilerde görülen kavram yanılgılarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma,
nitel araştırma modelinde gerçekleştirilmiştir. Veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formları kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
Antalya Bilim ve Sanat Merkezinde çalışan ve gönüllülük esasına göre seçilen 20
öğretmen oluşturmuştur. Veri toplama aracının da özellikleri dikkate alınarak
veriler betimsel analiz ile incelenmiştir. Görüşme sonuçları temele alınarak
araştırmanın bulgu ve yorumları oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda öğrencilerin çeşitli kavram
yanılgılarına sahip oldukları ortaya çıkarılmıştır.
Öğretmenlere göre öğrencilerin Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Tarih,
Coğrafya, Fizik, Kimya ve Biyoloji derslerinde bazı konuları kavramlaştırmada çeşitli güçlüklerle
karşılaştıkları ve kavram yanılgısı yaşadıkları belirlenmiştir.
Kavram yanılgısı üstün yetenekli öğrenci Bilim ve Sanat Merkezleri.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 16 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6 |