Çalışmanın amacı, lise öğrencilerinin istenmeyen davranışlarına teknolojinin etkisini ve öğretmenlerin bu istenmeyen davranışları yönetme becerisini belirlemektir. Bu araştırma mevcut durum tespitine dayalı tarama modelinde betimsel bir çalışmadır. Araştırmanın evrenini 2022-2023 eğitim-öğretim yılında Merzifon ilçesinde liselerde görev yapan öğretmenler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise her liselerden tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen toplam 17 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmadaki verilere, çoğunluğu açık uçlu sorulardan oluşan anket formu uygulanarak ulaşılmıştır. Anket formu iki bölümden oluşmuştur. İlk bölümde katılımcılara cinsiyetleri, branşları, kıdemleri, çalıştıkları lise türleri ve yaşları sorulmuştur. İkinci bölümde ise öğretmenlere çoğunluğu açık uçlu sorulardan oluşan 11 soru sorulmuştur. Verilerin analizinde, nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre öğretmenler, öğrencilerin teknolojik bağımlılıklarının yüksek olduğunu, bağımlılıkla ilgili öğrencilerin farkındalığının olmadığını, teknoloji kaynaklı en çok karşılaşılan istenmedik davranışların telefonla oynama, sosyal medya dili kullanma, özenti davranışlar ve uyku problemi olduğunu belirtmişlerdir. Öğretmenler bu istenmeyen davranışlarla başa çıkmak için genellikle uyarıda bulunduklarını, tavsiye verdiklerini ve telefonları topladıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, okullarda bu tür sorunlar için öğrencileri ilgi ve yetenekleri doğrultusunda yönlendirmek, sorumluluk vererek sosyalleşmelerini sağlamak, aile içi iletişimi arttırmak ve telefonları yasaklamak gibi çözüm önerileri sunmuşlardır.
Prof. Dr. Bayram ÖZER
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Eğitim Yönetimi |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Submission Date | February 14, 2023 |
Acceptance Date | April 5, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 14 - 2023 Nisan |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education