Research Article
BibTex RIS Cite

Uzaktan Eğitim Şeklinde Yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarısına Etkisi

Year 2022, , 22 - 33, 01.06.2022
https://doi.org/10.47157/jietp.1032685

Abstract

Bu araştırmada sekizinci sınıf öğrencilerle uzaktan eğitim şeklinde yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin etkililiğini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırma, nicel araştırma kapsamında yarı-deneysel olarak öntest-sontest kontrol gruplu model kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırma grubu 15’i erkek 16’sı ise kız öğrenci olmak üzere toplam 31 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırma beş hafta boyunca her hafta üç ders saati şeklinde yürütülmüştür. Kontrol grubuna dersler yüz yüze işlenirken deney grubuyla dersler uzaktan eğitim şeklinde yürütülmüştür. Araştırma, yaz tatilinde gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma, öğrencilerin yüz yüze ve uzaktan şeklinde gerçekleştirilecek olan eğitimlere katılabilecekleri en uygun zaman dilimi yaz tatili olduğu için yaz tatilinde yürütülmüştür. Araştırmanın sonuçlarına göre uzaktan eğitimle yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin sekizinci sınıf öğrencilerin akademik başarıları üzerinde olumlu yönde bir artış sağlamadığı tespit edilmiştir. Bu noktadan hareketle uzaktan eğitim uygulamalarının yüz yüze eğitim kadar öğrencilerin başarısına katkı sağlamadığı sonucuna ulaşılmıştır. Bu durum dikkate alınarak uzaktan eğitim sürecine yönelik bir takım öneriler getirilmiştir.

References

  • Ak, A., Oral, B., & Topuz, V. (2018). Evaluation of distance learning process of Marmara University Vocational School of Technical Sciences. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 2(1), 71-80. https://dergipark.org.tr/en/pub/bestdergi/issue/37869/437547
  • Akarsu, B., & Akarsu, B (2019). Bilimsel araştırma tasarımı nicel, nitel ve karma araştırma yaklaşımları. Cinius Yayınları
  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S., & Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309.
  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları: Sık kullanılan istatiksel analizler ve açıklamalı SPSS çözümleri. İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Albayrak, İ. (2017). Uzaktan eğitim sistemi, uzaktan eğitim sisteminde sanal sınıf ortamı ve sanal sınıf ortamında sınıf yönetimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/en/pub/usbed/issue/61198/910183
  • Bacanlı, H. (2005). Duyuşsal davranış eğitimi. Nobel Yayıncılık
  • Ballıel Ünal, B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (9), 481-490.
  • Barış, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Baştürk, R. (2014). Deneme modelleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (ss. 30-54). Anı Yayıncılık
  • Birkök, M. C., & Vuranok, T. T. (2010). Uzaktan eğitim ile bilgi ihtiyacının karşılanması: Bir üniversite programı önerisi. Journal of Human Sciences, 7(2), 427-444.
  • Bozkurt, A. (2017).Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel Desenler Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. PegemA Yayıncılık.
  • Çakmak, V. & Aktan, E. (2016). Öğretmen öğrenci iletişiminin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 83-97 . https://doi.org/10.17755/esosder.90642
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 1 (Özel Sayı) 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Erol Şahin, A. N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477- 502. https://doi.org/10.17152-gefad.429656-674457
  • Erol Şahin, A.N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477- 502.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 Belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. https://doi.org/10.29065/usakead.736643
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 pandemic. Sakarya University Journal of Education , 10 (3) , 686-716 . https://doi.org/10.19126/suje.789705
  • Hamutoğlu, N. B., Sezen Gültekin, G., & Savaşcı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19–28. https://doi.org/10.2399/yod.18.023
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası eğitim bilim ve teknoloji dergisi, 6 (1), 1-21.
  • Karakuş, N. Ucuzsatar, N. Karacaoğlu, M. Ö. Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covid-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3) , 1621-1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kazu, Y. İ., & Özdemir, O. (2002). Teknik öğretmen adaylarının uzaktan eğitimle ilgili görüş ve beklentileri (Fırat Üniversitesi Örneği). XI. Eğitim Bilimleri Kongresi. Yakındoğu Üniversitesi Lefkoşa, KKTC.
  • King, F. B., Young, M. F., Drivere-Richmond, K., & Schrader, P. G. (2001). Defining distance learning and distance education. AACE Journal, 9(1), 1-14.
  • MEB (2018). Sosyal bilgiler öğretim programı (5. 6. ve 7. sınıflar için). Talim Terbiye Kurulu Yayınları
  • Metin, M., Çevik, A., & Gürbey, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleme ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 15-35. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344
  • Öztaş, S., & Kılıç, B. (2017). The evaluatıon of students’ opınıons of teachıng the Atatürk’s prıncıples and hıstory of revolutıon course with dıstance educatıon . Turkish History Education Journal , 6 (2), 268-293 . https://doi.org/10.17497/tuhed.327979
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Sığın, S. (2020). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor?: Tek durumlu bir örnek olay çalışması. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Siğin, S. (2020). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor?: Tek durumlu bir örnek olay çalışması (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
  • Smith, N. (2020). Ten tips from an online educator. The Tyee. https://thetyee.ca/ Analysis/2020/04/01/Online-Educator-Ten-Tips
  • Tavukçu, F. (2008). Fen eğitiminde bilgisayar destekli öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutuma etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Turan, Z., & Gürol, A. (2020). Eğitimde acil bir dönüşüm: Covid-19 pandemisi döneminde çevrim içi ders alan üniversite öğrencilerinin stres algıları ve görüşleri. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 17(2), 222-242
  • Yaylak, E. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.

The Effect of Revolution History and Kemalism Course Conducted as Distance Education on the Success of 8th Grade Students

Year 2022, , 22 - 33, 01.06.2022
https://doi.org/10.47157/jietp.1032685

Abstract

In this research, it is aimed to reveal the effectiveness of the History of Revolution and Kemalism course conducted with distance education with eighth grade students. The research was carried out as a quasi-experimental pretest-posttest control group model within the scope of quantitative research. The research group consists of a total of 31 students, 15 boys and 16 girls. The research was carried out in the form of three lesson hours each week for five weeks. While the lessons were taught face-to-face to the control group, the lessons were conducted in the form of distance education with the experimental group. The research was carried out during the summer holiday. This research was carried out during the summer holiday, since the most appropriate time period for students to participate in face-to-face and distance education is summer holiday. According to the results of the research, it was determined that the History of Revolution and Kemalism course conducted with distance education did not provide a positive increase on the academic achievement of the students. From this point of view, it has been concluded that distance education applications do not contribute to the success of students as much as face-to-face education. Considering this situation, a number of suggestions have been made for the distance education process.

References

  • Ak, A., Oral, B., & Topuz, V. (2018). Evaluation of distance learning process of Marmara University Vocational School of Technical Sciences. Science, Education, Art and Technology Journal (SEAT Journal), 2(1), 71-80. https://dergipark.org.tr/en/pub/bestdergi/issue/37869/437547
  • Akarsu, B., & Akarsu, B (2019). Bilimsel araştırma tasarımı nicel, nitel ve karma araştırma yaklaşımları. Cinius Yayınları
  • Akbaba, B., Kaymakcı, S., Birbudak, T. S., & Kılcan, B. (2016). Üniversite öğrencilerinin uzaktan eğitimle Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi öğretimine yönelik görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 9(2), 285-309.
  • Akbulut, Y. (2010). Sosyal bilimlerde SPSS uygulamaları: Sık kullanılan istatiksel analizler ve açıklamalı SPSS çözümleri. İdeal Kültür Yayıncılık.
  • Albayrak, İ. (2017). Uzaktan eğitim sistemi, uzaktan eğitim sisteminde sanal sınıf ortamı ve sanal sınıf ortamında sınıf yönetimi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi) Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Avcı, F., & Akdeniz, E. C. (2021). Koronavirüs (Covid-19) salgını ve uzaktan eğitim sürecinde karşılaşılan sorunlar konusunda öğretmenlerin değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3(4), 117-154. https://dergipark.org.tr/en/pub/usbed/issue/61198/910183
  • Bacanlı, H. (2005). Duyuşsal davranış eğitimi. Nobel Yayıncılık
  • Ballıel Ünal, B. (2017). Web tabanlı uzaktan eğitimin fen bilimleri konularında öğrenci başarısına etkisi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, (9), 481-490.
  • Barış, M. (2015). Üniversite öğrencilerinin uzaktan öğretime yönelik tutumlarının incelenmesi: Namık Kemal Üniversitesi Örneği. Sakarya University Journal of Education, 5(2), 36-46.
  • Baştürk, R. (2014). Deneme modelleri. A. Tanrıöğen (Ed.), Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (ss. 30-54). Anı Yayıncılık
  • Birkök, M. C., & Vuranok, T. T. (2010). Uzaktan eğitim ile bilgi ihtiyacının karşılanması: Bir üniversite programı önerisi. Journal of Human Sciences, 7(2), 427-444.
  • Bozkurt, A. (2017).Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 85-124.
  • Büyüköztürk, Ş. (2007). Deneysel Desenler Öntest-Sontest Kontrol Grubu Desen ve Veri Analizi, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Can, A. (2013). SPSS ile bilimsel araştırma sürecinde nicel veri analizi. PegemA Yayıncılık.
  • Çakmak, V. & Aktan, E. (2016). Öğretmen öğrenci iletişiminin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15 (56), 83-97 . https://doi.org/10.17755/esosder.90642
  • Duman, S. N. (2020). Salgın döneminde gerçekleştirilen uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 1 (Özel Sayı) 95-112. https://doi.org/10.37669/milliegitim.768887
  • Erol Şahin, A. N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477- 502. https://doi.org/10.17152-gefad.429656-674457
  • Erol Şahin, A.N. (2019). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla öğretilmesi hakkında öğretim elemanlarının görüşleri. Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39(1), 477- 502.
  • Fidan, M. (2020). Covı̇d-19 Belirsizliğinde eğitim: İlkokulda zorunlu uzaktan eğitime ilişkin öğretmen görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(2), 24-43. https://doi.org/10.29065/usakead.736643
  • Gunawardena, C. N., & McIsaac, M. S. (2013). Distance education. In Handbook of research on educational communications and technology (pp. 361-401). Routledge.
  • Günbaş, N., & Gözüküçük, M. (2020). Views of elementary school children’s parents about distance education during the Covid-19 pandemic. Sakarya University Journal of Education , 10 (3) , 686-716 . https://doi.org/10.19126/suje.789705
  • Hamutoğlu, N. B., Sezen Gültekin, G., & Savaşcı, M. (2019). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri: Açıköğretim uygulamaları. Yükseköğretim Dergisi, 9(1), 19–28. https://doi.org/10.2399/yod.18.023
  • İşman, A. (2008). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi.
  • Kaçan, A., & Gelen, İ. (2020). Türkiye’deki uzaktan eğitim programlarına bir bakış. Uluslararası eğitim bilim ve teknoloji dergisi, 6 (1), 1-21.
  • Karakuş, N. Ucuzsatar, N. Karacaoğlu, M. Ö. Esendemir, N., & Bayraktar, D. (2020). Türkçe öğretmeni adaylarının uzaktan eğitime yönelik görüşleri. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (19), 220-241. DOI: 10.29000/rumelide.752297.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Kaya, A., & Dilekçi, Ü. (2021). Covid-19 salgını sürecindeki acil uzaktan eğitime ilişkin ebeveynlerin algıları: bir metafor analizi çalışması. Trakya Eğitim Dergisi, 11(3) , 1621-1636. https://doi.org/10.24315/tred.933889
  • Kazu, Y. İ., & Özdemir, O. (2002). Teknik öğretmen adaylarının uzaktan eğitimle ilgili görüş ve beklentileri (Fırat Üniversitesi Örneği). XI. Eğitim Bilimleri Kongresi. Yakındoğu Üniversitesi Lefkoşa, KKTC.
  • King, F. B., Young, M. F., Drivere-Richmond, K., & Schrader, P. G. (2001). Defining distance learning and distance education. AACE Journal, 9(1), 1-14.
  • MEB (2018). Sosyal bilgiler öğretim programı (5. 6. ve 7. sınıflar için). Talim Terbiye Kurulu Yayınları
  • Metin, M., Çevik, A., & Gürbey, S. (2021). Öğretmenlerin uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirleme ölçeği: geçerlilik ve güvenirlik çalışması. Maarif Mektepleri Uluslararası Sosyal ve Beşerî Bilimler Dergisi, 4(1), 15-35. https://doi.org/10.47155/mamusbbd.911344
  • Öztaş, S., & Kılıç, B. (2017). The evaluatıon of students’ opınıons of teachıng the Atatürk’s prıncıples and hıstory of revolutıon course with dıstance educatıon . Turkish History Education Journal , 6 (2), 268-293 . https://doi.org/10.17497/tuhed.327979
  • Paydar, S., & Doğan, A. (2019). Öğretmen adaylarının açık ve uzaktan öğrenme ortamlarına yönelik görüşleri. Eğitim ve Teknoloji, 1(2), 154-162.
  • Sığın, S. (2020). Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor?: Tek durumlu bir örnek olay çalışması. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın.
  • Siğin, S. (2020). Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi dersinin uzaktan eğitim yoluyla verilmesi konusunda öğrenciler ve öğretim elemanları ne düşünüyor?: Tek durumlu bir örnek olay çalışması (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Aydın
  • Smith, N. (2020). Ten tips from an online educator. The Tyee. https://thetyee.ca/ Analysis/2020/04/01/Online-Educator-Ten-Tips
  • Tavukçu, F. (2008). Fen eğitiminde bilgisayar destekli öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarı, bilimsel süreç becerileri ve bilgisayar kullanmaya yönelik tutuma etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Zonguldak Karaelmas Üniversitesi, Zonguldak.
  • Turan, Z., & Gürol, A. (2020). Eğitimde acil bir dönüşüm: Covid-19 pandemisi döneminde çevrim içi ders alan üniversite öğrencilerinin stres algıları ve görüşleri. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 17(2), 222-242
  • Yaylak, E. (2010). İlköğretim sosyal bilgiler öğretiminde internet tabanlı öğretim yönteminin ders başarısına etkisi. (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir.
  • Yılmaz, G. K., & Güven, B. (2015). Öğretmen adaylarının uzaktan eğitime yönelik algılarının metaforlar yoluyla belirlenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 6(2), 299-322.
There are 40 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Yusuf Yıldırım 0000-0003-0035-8443

Publication Date June 1, 2022
Published in Issue Year 2022

Cite

APA Yıldırım, Y. (2022). Uzaktan Eğitim Şeklinde Yürütülen T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Dersinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Başarısına Etkisi. Journal of Interdisciplinary Education: Theory and Practice, 4(1), 22-33. https://doi.org/10.47157/jietp.1032685

 JIETP'de yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.