Research Article
BibTex RIS Cite

Yazım Kurallarını Nasıl Öğretiyoruz?

Year 2020, , 12 - 23, 27.06.2020
https://doi.org/10.34137/jilses.660992

Abstract

Yazım kuralları Türkçenin doğru kullanılmasında önemli bir yere sahiptir. Yazım kurallarının öğretiminde önemli rol üstlenen sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikler, ölçme araç ve gereçlerinin bilinmesi dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalara katkı sağlayabilir. Araştırmanın amacı sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin yazım kurallarını nasıl öğrettiklerini tespit etmektir. Türkiye’nin farklı illerinde çalışan sınıf ve Türkçe öğretmenleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada dokuz açık uçlu sorudan oluşan anket formundan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin yazım kurallarının temel dil becerilerindeki önem ve işlevinin büyük oranda farkında oldukları, yazım kurallarının öğretiminde düz anlatım, görsel, oyun ve sunum destekli anlatım ve yazma yöntemlerini daha çok tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler öğrencilerinin özellikle noktalama işaretleri, birleşik kelimelerin yazımı ve ki’nin yazımı gibi konularda zorlandıklarını belirtmişlerdir. Ders kitaplarında yer alan etkinlikleri yeterli ve nitelikli bulmadıkları ve büyük oranda yazma çalışmaları, yazılı metin çözümlemesi, çoktan seçmeli test gibi ölçme ve değerlendirme çalışmaları yaptıkları araştırmanın diğer sonuçlarıdır.

References

  • Akyol, H. (2006). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. Atasoy, O. F. (2010). Noktalama işaretlerinin tarihi. Turkish Studies, 5(2), 823-861. Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretleri ile yazım kurallarını uygulayabilme düzeyi. Turkısh Studies, 6(1), 693-706. Bağcı, H. ve Karagül S. (2013). Yazım ve noktalama eğitimi. A. Güzel ve H. Karatay (Yay. haz.). Türkçe Öğretimi El Kitabı içinde (s. 307-334). Ankara: Pegem Akademi.

How Do We Teach The Writing Rules?

Year 2020, , 12 - 23, 27.06.2020
https://doi.org/10.34137/jilses.660992

Abstract

Writing rules have an important place in the correct use of Turkish. Knowing the methods and techniques used by class and Turkish teachers who play an important role in the teaching of writing rules, measurement tools and materials can contribute to the studies to be done for the development of language skills. The aim of the study is to determine how classroom and Turkish teachers teach writing rules. Turkish working class and teachers in different provinces of Turkey constitute the working group's research. In the study, a questionnaire consisting of nine open ended questions was used. Descriptive analysis method was used in the analysis of the obtained data. In the research, it is concluded that teachers are aware of the importance and function of spelling rules in basic language skills and they prefer flat expression, visual, game and presentation supported expression and writing methods in teaching spelling rules. The teachers stated that their students had difficulty especially in punctuation and compound words. Other results of the research are that they do not find the activities included in the textbooks sufficient and qualified, and they mostly do measurement and evaluation studies such as writing studies, written text analysis, multiple choice test.

References

  • Akyol, H. (2006). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. Atasoy, O. F. (2010). Noktalama işaretlerinin tarihi. Turkish Studies, 5(2), 823-861. Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretleri ile yazım kurallarını uygulayabilme düzeyi. Turkısh Studies, 6(1), 693-706. Bağcı, H. ve Karagül S. (2013). Yazım ve noktalama eğitimi. A. Güzel ve H. Karatay (Yay. haz.). Türkçe Öğretimi El Kitabı içinde (s. 307-334). Ankara: Pegem Akademi.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Articles
Authors

Gülşah Mete 0000-0003-0979-1630

Publication Date June 27, 2020
Submission Date December 18, 2019
Acceptance Date April 12, 2020
Published in Issue Year 2020

Cite

APA Mete, G. (2020). Yazım Kurallarını Nasıl Öğretiyoruz?. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(1), 12-23. https://doi.org/10.34137/jilses.660992
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.