Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yazım Kurallarını Nasıl Öğretiyoruz?

Yıl 2020, , 12 - 23, 27.06.2020
https://doi.org/10.34137/jilses.660992

Öz

Yazım kuralları Türkçenin doğru kullanılmasında önemli bir yere sahiptir. Yazım kurallarının öğretiminde önemli rol üstlenen sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin kullandıkları yöntem ve teknikler, ölçme araç ve gereçlerinin bilinmesi dil becerilerinin geliştirilmesine yönelik yapılacak çalışmalara katkı sağlayabilir. Araştırmanın amacı sınıf ve Türkçe öğretmenlerinin yazım kurallarını nasıl öğrettiklerini tespit etmektir. Türkiye’nin farklı illerinde çalışan sınıf ve Türkçe öğretmenleri araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada dokuz açık uçlu sorudan oluşan anket formundan yararlanılmıştır. Elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimsel çözümleme yöntemi kullanılmıştır. Araştırmada öğretmenlerin yazım kurallarının temel dil becerilerindeki önem ve işlevinin büyük oranda farkında oldukları, yazım kurallarının öğretiminde düz anlatım, görsel, oyun ve sunum destekli anlatım ve yazma yöntemlerini daha çok tercih ettikleri sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler öğrencilerinin özellikle noktalama işaretleri, birleşik kelimelerin yazımı ve ki’nin yazımı gibi konularda zorlandıklarını belirtmişlerdir. Ders kitaplarında yer alan etkinlikleri yeterli ve nitelikli bulmadıkları ve büyük oranda yazma çalışmaları, yazılı metin çözümlemesi, çoktan seçmeli test gibi ölçme ve değerlendirme çalışmaları yaptıkları araştırmanın diğer sonuçlarıdır.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. Atasoy, O. F. (2010). Noktalama işaretlerinin tarihi. Turkish Studies, 5(2), 823-861. Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretleri ile yazım kurallarını uygulayabilme düzeyi. Turkısh Studies, 6(1), 693-706. Bağcı, H. ve Karagül S. (2013). Yazım ve noktalama eğitimi. A. Güzel ve H. Karatay (Yay. haz.). Türkçe Öğretimi El Kitabı içinde (s. 307-334). Ankara: Pegem Akademi.

How Do We Teach The Writing Rules?

Yıl 2020, , 12 - 23, 27.06.2020
https://doi.org/10.34137/jilses.660992

Öz

Writing rules have an important place in the correct use of Turkish. Knowing the methods and techniques used by class and Turkish teachers who play an important role in the teaching of writing rules, measurement tools and materials can contribute to the studies to be done for the development of language skills. The aim of the study is to determine how classroom and Turkish teachers teach writing rules. Turkish working class and teachers in different provinces of Turkey constitute the working group's research. In the study, a questionnaire consisting of nine open ended questions was used. Descriptive analysis method was used in the analysis of the obtained data. In the research, it is concluded that teachers are aware of the importance and function of spelling rules in basic language skills and they prefer flat expression, visual, game and presentation supported expression and writing methods in teaching spelling rules. The teachers stated that their students had difficulty especially in punctuation and compound words. Other results of the research are that they do not find the activities included in the textbooks sufficient and qualified, and they mostly do measurement and evaluation studies such as writing studies, written text analysis, multiple choice test.

Kaynakça

  • Akyol, H. (2006). Türkçe öğretim yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık. Atasoy, O. F. (2010). Noktalama işaretlerinin tarihi. Turkish Studies, 5(2), 823-861. Bağcı, H. (2011). İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin noktalama işaretleri ile yazım kurallarını uygulayabilme düzeyi. Turkısh Studies, 6(1), 693-706. Bağcı, H. ve Karagül S. (2013). Yazım ve noktalama eğitimi. A. Güzel ve H. Karatay (Yay. haz.). Türkçe Öğretimi El Kitabı içinde (s. 307-334). Ankara: Pegem Akademi.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gülşah Mete 0000-0003-0979-1630

Yayımlanma Tarihi 27 Haziran 2020
Gönderilme Tarihi 18 Aralık 2019
Kabul Tarihi 12 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Mete, G. (2020). Yazım Kurallarını Nasıl Öğretiyoruz?. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(1), 12-23. https://doi.org/10.34137/jilses.660992
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.