Increased
interest in learning Turkish has increased the necessity of disseminating
Turkish teaching and the need for the trained human resources in terms of
quality and quantity. The aim of this work is to increase academics / trainers'
awareness of innovative, applicable and technology-supported approaches, to
enable them to discover their creativity, to contribute to their academic /
professional development, and to suggest a method for all of these. The method
is the implementation of an academic workshop for the sharing and application
of new methods which can be applied in teaching by bringing teachers of Turkish
as a foreign language together. Thanks to the method we propose, these
approaches will be shared, instructors will inspire each other, the information
exchange circle will be expanded with the establishment of planned sharing
platform, and this platform will be enriched with new interpretations and
different perspectives. So that, it will be useful for many teachers. Our aim
is to make Turkish teaching as a foreign language more interesting by this
method, to provide effective teaching and to make the learning process more
enjoyable.
Türkçe öğrenmeye artan ilgi,
Türkçe öğretiminin yaygınlaştırılmasının gerekliliğini ve bu alanda yetişmiş
insan kaynaklarına olan ihtiyacı nitelik ve nicelik bakımından artırmıştır. Bu çalışmanın
amacı, akademisyen/eğitmenlerin yenilikçi, uygulanabilir ve teknoloji destekli
yaklaşımlara karşı farkındalığını artırmak, yaratıcılıklarını keşfetmelerini
sağlamak, akademik/mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve tüm bunlar için bir
yöntem önermektir. Yöntem yabancı dil olarak Türkçe öğreticilerinin bir araya
gelmesini sağlayarak öğretimde uygulanabilecek yeni yöntemlerin paylaşılması ve
uygulanması için yapılacak akademik bir çalışmanın uygulanışıdır. Önerdiğimiz
yöntem sayesinde, bu yaklaşımlar
paylaşılarak, eğitmenler birbirlerinden ilham alacak, kurulması planlanan
paylaşım platformuyla bilgi alışverişi halkası genişleyecek, yeni yorumlar ve
farklı bakış açılarıyla zenginleştirilerek birçok öğreticiye yardımcı
olacaktır. Hedefimiz bu yöntem ile yabancı dil olarak Türkçe öğretimini daha
ilgi çekici kılmak, etkili öğretimi sağlamak ve öğrenim sürecini daha eğlenceli
hale getirmektir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Submission Date | November 13, 2017 |
Acceptance Date | December 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 3 Issue: 2 |