Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

INNOVATIVE AND APPLICABLE METHODOLOGY FOR TEACHERS TEACHING TURKISH AS A FOREIGN LANGUAGE

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 143 - 150, 25.12.2017

Öz

Increased
interest in learning Turkish has increased the necessity of disseminating
Turkish teaching and the need for the trained human resources in terms of
quality and quantity. The aim of this work is to increase academics / trainers'
awareness of innovative, applicable and technology-supported approaches, to
enable them to discover their creativity, to contribute to their academic /
professional development, and to suggest a method for all of these. The method
is the implementation of an academic workshop for the sharing and application
of new methods which can be applied in teaching by bringing teachers of Turkish
as a foreign language together. Thanks to the method we propose, these
approaches will be shared, instructors will inspire each other, the information
exchange circle will be expanded with the establishment of planned sharing
platform, and this platform will be enriched with new interpretations and
different perspectives. So that, it will be useful for many teachers. Our aim
is to make Turkish teaching as a foreign language more interesting by this
method, to provide effective teaching and to make the learning process more
enjoyable.

Kaynakça

  • Altunbay, Müzeyyen (2012). “Dil Öğreniminde ve Öğretiminde Tiyatronun Kullanımı ve Tiyatronun Temel Dil Becerilerine Katkısı” ,Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 7/4, Fall , Ankara, S. 747-760.
  • Arslan, Mustafa ve Gürsoy, Aynur (2008). Rol Yapma ve Drama Etkinlikleriyle Yabancılara Türkçe Öğretiminde Motivasyonun Sağlanması, Ege Eğitim Dergisi (9) 2: 109-124
  • Barın, Erol (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler, Türkiyat Araştırmaları Dergisi Hacettepe Üniversitesi, Güz, sayı 1, Issn 1305-5992
  • Bozavlı, Ebubekir (2014). “Yabancı Dil Öğretiminde Alternatif bir Okul Modeli”, The Journal of Academic Social Science Yıl:2, Sayı:1,, S. 110-120
  • Bausch, Karl-Richard vd. (1995). Handbuch Fremdsprachenunterricht Verlag Francke, Tübingen und Basel
  • Demir, Kemal (2016). Die emotionale Einstellung der Daf-Lerner zum Deutschen: Eine Fallstudi,Doktora tezi Çukurova Üniversitesi
  • Erdem, Mehmet Dursun ve Memiş, Muhammet Raşit (2013).’’Yabancı Dil Öğretimde Kullanılan Yöntemler, Kullanım Özellikleri ve Eleştiriler’’ Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/9 Summer 2013, S. 297-318, Ankara
  • Göçer, Ali ve Moğul, Selçuk (2011). ’’Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ile İlgili Çalışmalara Genel Bir Bakış’’ Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 Summer 2011, p. 797-810
  • Kara, Ömer Tuğrul (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens. Erzurum.
  • Karababa, Canan (2009).’’ Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar’’Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, year: 2009, vol: 42, no: 2, 265-277
  • Kavcar, Cahit (2004). Türkçe Öğretimi, Engin Yayınları, Ankara
  • Kuzu, Tülay Sarar (2004).’’ Etkileşimsel Model’e Uygun Okuma Öğretiminin Türkçe Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi’’ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı: 1 ss 55-77 Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, year: 2004, v: 37, issue: 1 pp.55-77
  • Lakoff, George ve Johnson, Mark (1999). Philosophy in the flesh the embodied mind and its Challenge, Published by basic books a member of Perseus books group.
  • Mavaşoğlu, Mustafa ve Tüm, Gülden (2010). Türkçenin Yabancı Dil (TYD) Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf [Erişim: 22.2.2017]
  • Özbay, Murat (2011). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap, Ankara.
  • Sever, Sedat (2000). “Ortaöğretimde Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Programlarının Değerlendirilmesi” Uzmanlık Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1985.Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
  • Tüm, Gülden (2010).’’Türkçenin Yabancı Dil (TYD) Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri ‘’
  • Wessels, Charlyn (1987). Drama (Series Ed. Maley Alan for Resource books for teachers), Oxford University Press. Oxford.
  • Yorulmaz, Bülent. (2000). “Öğretmen ve Öğrenci Açısından Türkçe Öğretiminde Kitap ve Yöntem Sorunu”. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, 11-13 Mayıs 2000, İstanbul. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Öğretim Merkezi. Ankara Üniversitesi Basımevi. S.195.
  • URL1: T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü http://www.goc.gov.tr/icerik3/ikamet-izinleri_363_378_4709 [Erişim: 31. 3. 2017]
  • URL2:T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Türkiye Bursları, https://www.turkiyeburslari.gov.tr/, [Erişim: 31.3.2017]

YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİCİLERİ İÇİN YENİLİKÇİ VE UYGULANABİLİR TEKNOLOJİK YÖNTEM ÖNERİSİ

Yıl 2017, Cilt: 3 Sayı: 2, 143 - 150, 25.12.2017

Öz

  Türkçe öğrenmeye artan ilgi,
Türkçe öğretiminin yaygınlaştırılmasının gerekliliğini ve bu alanda yetişmiş
insan kaynaklarına olan ihtiyacı nitelik ve nicelik bakımından artırmıştır. Bu çalışmanın
amacı, akademisyen/eğitmenlerin yenilikçi, uygulanabilir ve teknoloji destekli
yaklaşımlara karşı farkındalığını artırmak, yaratıcılıklarını keşfetmelerini
sağlamak, akademik/mesleki gelişimlerine katkıda bulunmak ve tüm bunlar için bir
yöntem önermektir. Yöntem yabancı dil olarak Türkçe öğreticilerinin bir araya
gelmesini sağlayarak öğretimde uygulanabilecek yeni yöntemlerin paylaşılması ve
uygulanması için yapılacak akademik bir çalışmanın uygulanışıdır. Önerdiğimiz
yöntem sayesinde,  bu yaklaşımlar
paylaşılarak, eğitmenler birbirlerinden ilham alacak, kurulması planlanan
paylaşım platformuyla bilgi alışverişi halkası genişleyecek, yeni yorumlar ve
farklı bakış açılarıyla zenginleştirilerek birçok öğreticiye yardımcı
olacaktır. Hedefimiz bu yöntem ile yabancı dil olarak Türkçe öğretimini daha
ilgi çekici kılmak, etkili öğretimi sağlamak ve öğrenim sürecini daha eğlenceli
hale getirmektir. 

Kaynakça

  • Altunbay, Müzeyyen (2012). “Dil Öğreniminde ve Öğretiminde Tiyatronun Kullanımı ve Tiyatronun Temel Dil Becerilerine Katkısı” ,Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 7/4, Fall , Ankara, S. 747-760.
  • Arslan, Mustafa ve Gürsoy, Aynur (2008). Rol Yapma ve Drama Etkinlikleriyle Yabancılara Türkçe Öğretiminde Motivasyonun Sağlanması, Ege Eğitim Dergisi (9) 2: 109-124
  • Barın, Erol (2004). Yabancılara Türkçe Öğretiminde İlkeler, Türkiyat Araştırmaları Dergisi Hacettepe Üniversitesi, Güz, sayı 1, Issn 1305-5992
  • Bozavlı, Ebubekir (2014). “Yabancı Dil Öğretiminde Alternatif bir Okul Modeli”, The Journal of Academic Social Science Yıl:2, Sayı:1,, S. 110-120
  • Bausch, Karl-Richard vd. (1995). Handbuch Fremdsprachenunterricht Verlag Francke, Tübingen und Basel
  • Demir, Kemal (2016). Die emotionale Einstellung der Daf-Lerner zum Deutschen: Eine Fallstudi,Doktora tezi Çukurova Üniversitesi
  • Erdem, Mehmet Dursun ve Memiş, Muhammet Raşit (2013).’’Yabancı Dil Öğretimde Kullanılan Yöntemler, Kullanım Özellikleri ve Eleştiriler’’ Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 8/9 Summer 2013, S. 297-318, Ankara
  • Göçer, Ali ve Moğul, Selçuk (2011). ’’Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi ile İlgili Çalışmalara Genel Bir Bakış’’ Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic Volume 6/3 Summer 2011, p. 797-810
  • Kara, Ömer Tuğrul (2000). Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Ens. Erzurum.
  • Karababa, Canan (2009).’’ Yabancı Dil Olarak Türkçenin Öğretimi Ve Karşılaşılan Sorunlar’’Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, year: 2009, vol: 42, no: 2, 265-277
  • Kavcar, Cahit (2004). Türkçe Öğretimi, Engin Yayınları, Ankara
  • Kuzu, Tülay Sarar (2004).’’ Etkileşimsel Model’e Uygun Okuma Öğretiminin Türkçe Bilgilendirici Metinleri Anlama Düzeyine Etkisi’’ Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, yıl: 2004, cilt: 37, sayı: 1 ss 55-77 Ankara University, Journal of Faculty of Educational Sciences, year: 2004, v: 37, issue: 1 pp.55-77
  • Lakoff, George ve Johnson, Mark (1999). Philosophy in the flesh the embodied mind and its Challenge, Published by basic books a member of Perseus books group.
  • Mavaşoğlu, Mustafa ve Tüm, Gülden (2010). Türkçenin Yabancı Dil (TYD) Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri, http://turkoloji.cu.edu.tr/YENI%20TURK%20DILI/mustafa_mavasoglu_guldem_tum_turkcenin_tabanci_dil_ogretimi_cukurova.pdf [Erişim: 22.2.2017]
  • Özbay, Murat (2011). Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II, Öncü Kitap, Ankara.
  • Sever, Sedat (2000). “Ortaöğretimde Türk Dili ve Edebiyatı Dersi Programlarının Değerlendirilmesi” Uzmanlık Tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 1985.Türkçe Öğretimi ve Tam Öğrenme. Ankara: Anı Yayıncılık, 2000.
  • Tüm, Gülden (2010).’’Türkçenin Yabancı Dil (TYD) Olarak Öğretiminde Çukurova Üniversitesinin Uygulamaları, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri ‘’
  • Wessels, Charlyn (1987). Drama (Series Ed. Maley Alan for Resource books for teachers), Oxford University Press. Oxford.
  • Yorulmaz, Bülent. (2000). “Öğretmen ve Öğrenci Açısından Türkçe Öğretiminde Kitap ve Yöntem Sorunu”. Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, 11-13 Mayıs 2000, İstanbul. Ankara Üniversitesi TÖMER Dil Öğretim Merkezi. Ankara Üniversitesi Basımevi. S.195.
  • URL1: T.C. İçişleri Bakanlığı Göç İdaresi Genel Müdürlüğü http://www.goc.gov.tr/icerik3/ikamet-izinleri_363_378_4709 [Erişim: 31. 3. 2017]
  • URL2:T.C. Başbakanlık Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı, Türkiye Bursları, https://www.turkiyeburslari.gov.tr/, [Erişim: 31.3.2017]
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tülay Özkan Bu kişi benim 0000-0002-5339-4336

Kemal Demir 0000-0002-1158-7690

Ayşegül Özdemir 0000-0002-5270-3782

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2017
Gönderilme Tarihi 13 Kasım 2017
Kabul Tarihi 15 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özkan, T., Demir, K., & Özdemir, A. (2017). YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİCİLERİ İÇİN YENİLİKÇİ VE UYGULANABİLİR TEKNOLOJİK YÖNTEM ÖNERİSİ. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 3(2), 143-150.
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.