Öğretmenlik mesleği diğer
mesleklerden farklı olarak bir neslin niteliğinin biçimlenmesi yönünde
bireylerle ilişki ve iletişim halinde gerçekleştirilmektedir. Bu araştırma,
Gazi Eğitim Fakültesi’ne bağlı Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalında okumakta olan
öğrencilerin, Görsel Sanat Öğretmenliği mesleğini ve Gazi Üniversitesi’ni
tercih etme nedenlerini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma
betimsel yöntem ile yürütülmüştür. Çalışma grubu, kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi yöntemi ile belirlenmiş olup Gazi Eğitim Fakültesi Resim-İş Eğitimi
Anabilim Dalı öğrencilerinden 196 öğrenci ile sınırlandırılmıştır. Çalışmanın
verileri, çoktan seçmeli sorulardan ve üçlü likert ölçeğinden elde edilerek
içerik analizi ile yorumlanmıştır. Araştırma sonuçları, hem öğrencilerin meslek
tercih sebeplerine dikkat çekmesi bakımından hem de Görsel Sanatlar alanında
Türkiye’nin öğretmen yetiştiren en köklü kurumu olan Gazi Üniversitesi’nin
tercih edilme nedenlerinin ortaya çıkması bakımından önemlidir.
Teaching is performed within a relationship and through communication
with individuals, in order to help to shape a generation in a positive way.
This study aims to determine why art education undergraduate students prefer
the visual arts and Gazi University. The study was designed as a descriptive
study. A total of 196 students from the art education department of the Gazi
Faculty of Education constituted the participants, and were selected through
the convenience sampling technique. Multiple-choice questions and a 3-point
Likert-type scale were used to collect data and content analysis was used to analyse
the data. The results are of critical significance in terms of both pointing
out students’ occupational preferences, and revealing the reasons for
preferring Gazi University, the oldest established institution educating
teachers in the visual arts.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2018 |
Submission Date | October 2, 2017 |
Acceptance Date | March 5, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 1 |