Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin
yedinci sınıf “Maddenin Yapısı ve Özellikleri” ünitesindeki öğrenmelerini ölçmeye
yönelik bir başarı testi geliştirmektir. Testin geliştirilme sürecinde ilk
olarak üniteye yönelik 13 kazanım belirlenmiş ve bu kazanımları kapsayacak
şekilde 39 adet çoktan seçmeli sorulardan bir havuz oluşturulmuştur. Hazırlanan
sorular, bir fen bilimleri eğitimcisi ve bir fen bilimleri dersi öğretmeninin
görüşüne sunularak kapsam geçerliği sağlanmıştır. Yapı geçerliği ve güvenirlik
hesaplaması için test, 2017-2018 eğitim-öğretim güz yarıyılında Kayseri ili
Kocasinan ilçesindeki iki okulda sekizinci sınıfta öğrenim gören 382 öğrenciye uygulanmıştır.
LISREL ve SPSS analizleri sonucunda 21 soru olarak belirlenen testin “Cronbach’s
Alfa” güvenirlik katsayısı .874 olarak bulunmuştur. Daha sonra testteki
maddelerin güçlük ve ayrıt edicilik indeksleri de hesaplanmış ve testteki tüm
soruların istenilen güçlük ve ayırt edicilik değerlerine sahip olduğu
görülmüştür. Sonuçta 21 çoktan seçmeli maddeden oluşan ve yedinci sınıf maddenin
yapısı ve özelikleri ünitesine yönelik bir başarı testi geliştirilmiştir.
Geliştirilen testin bu üniteyle ilgili öğrencilerin ölçülmesinde kullanılması
önerilmektedir.
The purpose of this study is to measure the
"Structure and Properties of Matter Unit" in the seventh grade of
middle school students with an achievement test. While developing the test,
firstly, 13 objectives of the course were determined and 39 questions covering
these objectives were prepared. The prepared questions were provided to the
view of a science educator and a sciences teacher and the content was
validated. The test for construct validity and reliability calculation was
applied to 382 students who were educated in eighth grade in two schools in
Kocasinan district of Kayseri province in the fall semester of 2017-2018. After
SPSS analyzes, the reliability coefficient of the "Cronbach's Alpha"
test of 21 questions was found to be .874. Subsequently, the difficulty and
discriminant indices for the test were calculated and all the questions in the
test were seen to have appropriate values. At the end, an achievement test with
21-multiple-choice questions for the seventh grade were prepared. It is
recommended to use to measure the achievements of the students for matter and
properties of matter unit.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | June 8, 2018 |
Acceptance Date | November 16, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 4 Issue: 2 |