Yaşadığımız yüzyılda, çağa ayak uydurabilmek ve gelişim göstermek gereklilik arz etmektedir. Bu değişime ayak uydurmak ancak yenilikçi düşünce ile gerçekleştirilebilir. Yenilikçi düşünebilen bireyler yetiştirme görevi ise öğretmenlere düşmektedir. Bu nedenle bu çalışmada geleceğin öğretmenleri olacak olan sosyal bilgiler öğretmen adaylarının yenilikçilik kavramı hakkındaki görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi benimsenmiş ve olgubilim deseni kullanılmıştır. 2018-2019 akademik yılı güz yarıyılında bir üniversitenin eğitim fakültesinde öğrenim gören 115 sosyal bilgiler öğretmen adayına, yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Sosyal bilgiler öğretmeni adaylarının ifadelerine göre yenilikçi düşünce bireysel ve toplumsal olarak gelişmeyi ve ilerlemeyi desteklemektedir. Bu yüzden geleneksel ve eski düşünce kalıplarından çıkıp, yenilikçi ve yaratıcı düşünceyi destekleyici programlar uygulanmalıdır.
In the century we live, it is necessary to keep up
with the era and to show improvement. Keeping up with this change can only be
achieved with innovative thinking. Teachers have the task of raising innovative
thinking individuals. For this reason, it is aimed to determine the opinions of
prospective teachers on the concept of innovation. Qualitative research method
has been adopted in this study. The phenomenologic design was used in the study. A semi-structured
interview form was applied to 115 social studies teacher candidates in a
university education faculty in the fall semester of 2018-2019 academic year.
Content analysis method was used to analyze the data. According to the
statements of social studies teacher candidates, innovative thought supports
development and progression individually and socially. For this reason,
programs that support innovative and creative thinking should be applied from
traditional and old thought patterns.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Papers |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |