The socialization of children as consumers consists of a process including their adolescence and youth period. Parent, peers and mass media named as socialization factors have an important role in this process. This research’s aim is to find out the factors that influence the socialization of the individual as a consumer, how shape & impact on adolescent. The data was gathered from 374 students, 8th and 11th grade in Tarsus, Mersin. According to the results of the study, the effects of peers and mass media varied in terms of gender and also the effect of peers and parents varied in terms of income. Additionally, it was found correlation between age and parent and mass media.
Çocukların tüketici olarak sosyalleşmesi, adolesanlık ve gençlik dönemlerini de kapsayan bir süreçten oluşmaktadır. Bu süreçte sosyalleşme faktörleri olarak da adlandırılan aile, arkadaş grupları ve kitle iletişim araçlarının önemli bir rolü vardır. Bu araştırma, bireyin tüketici olarak sosyalleşmesinde etkili olan faktörlerin adolesanlar üzerindeki etkisini ortaya çıkararak mevcut literatüre katkıda bulunmak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini Mersin ili Tarsus ilçesindeki okullarda, 8. ve 11. sınıflarda, okuyan 374 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre, arkadaş grupları ve kitle iletişim araçlarının etkisi cinsiyet; arkadaş grupları ve ailenin etkisi ise gelir bakımından farklılık göstermektedir. Ayrıca, araştırmadayaş ile aile ve kitle iletişim araçları arasında ilişki bulunmuştur.
Tüketici Sosyalleşmesi Adolesan Aile Arkadaş Grubu Kitle İletişim Araçları
Diğer ID | JA34YC27HC |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.