Türkiye son yıllarda uluslararası turizm pazarında ziyaretçi sayısı ve turizm geliri açısından ilk on ülke içerisinde yer almayı başarmıştır. Türkiye’nin turizm değerlerini tanıtmak, arz çeşitliliğini ve üstünlüğünü ortaya koymak amacıyla Kültür ve Turizm Bakanlığı her sene belirlenen bütçe çerçevesinde yurtdışında tanıtım faaliyetlerinde bulunmaktadır. Bu çalışmada araştırmanın veri setini oluşturan dış turistik tanıtım, turizm talebi ve turizm geliri kavramlarına kısaca değinilmiş ve Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2023 yılı tanıtım stratejisi ve hedefleri değerlendirilmiştir.Çalışmanın asıl amacı Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın 2001-2012 yılları arasında yapmış olduğu tanıtım harcamalarının dış turizm talebine ve turizm gelirine olan etkisinin ölçülmesidir. Bunun için analiz bölümünde Korelasyon, Regresyon ve Eş-Bütünleşme Testi yapılmış, tanıtım harcamaları ile ziyaretçi sayısı ve turizm gelirleri arasında pozitif ilişki tespit edilmiştir. Tartışma ve sonuç bölümünde tanıtım harcamalarının turizm talebine etkisi diğer bağımsız değişkenlerle birlikte değerlendirilmiştir.
Turkey have achieved to take place among the top 10 countries in terms of the number of
visitor arrivals and tourism income in the recent years. The Ministry of Culture and Tourism
carries out the promotion campaigns abroad within the amount of budget which is allocated
every year in order to promote the tourism assets and display the wide variety of tourism
supply and their superiority over other destinations. In this paper, the terms of overseas
touristic promotion, tourism demand and tourism income that make up the data set of this
study are defined in brief and promotion strategy and targets of the Ministry of Culture and
Tourism for the year of 2023 are evaluated. The main aim of the study is to measure the effect
of the promotion expenses -the Ministry of Culture and Tourism made between the years of
2001-2012on the tourism demand and income. Therefore, in the analysis section, Correlation,
Regression and Co-Integration Tests are used. It has been found that the positive relation
exists among the promotion expenses, the number of incoming tourists and tourism income.
In the discussion and conclusion section, the effect of the promotion expenses on the tourism
demand is assessed by taking the other independent variables into consideration.
Diğer ID | JA34YH62YU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.