BibTex RIS Cite

9. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Verilen Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

Year 2013, Volume: 4 Issue: 1, 147 - 158, 01.12.2013

Abstract

Bu araştırmanın amacı 9. sınıf öğrencilerinin Biyoloji derslerinde verilen ev ödevleri hakkındaki tutumlarını farklı değişkenler açısından incelemektir. Araştırmada kullanılan ve 20 maddeden oluşan anketin geçerlik ve güvenirlik çalışması araştırmacı tarafından yapılarak Cronbach Alpha iç güvenirlik katsayısı 0,90 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin cinsiyetlerine, kendilerine ait oda durumuna, ailelerine maddi konularda yardımcı olma durumuna ve ders çalışma alanlarını başkalarıyla paylaşma durumu açısından anlamlı bir farklılık bulunurken, ailenin aylık gelir durumuna göre ise anlamlı bir farklılık bulunmadığı tespit edilmiştir. Bunlara ek olarak 9. sınıf öğrencilerinin biyoloji dersi ev ödevlerine karşı olumlu bir tutum içerisinde oldukları fakat öğrencilerin aile içi fiziki koşullarında yapılacak olan iyileştirmelerle birlikte öğretmenlerin ev ödevleri konusunda daha duyarlı davranarak öğrencileri önemsemesinin ve ev ödevlerini düzenli kontrol ederek öğrencilerin çalışmalarını değerlendirmesinin, öğrencilerin biyoloji dersi ev ödevlerine karşı tutumlarının olumlu yönde gelişeceği sonucuna varılmıştır.

References

  • Aladağ, C., Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 21.
  • Albayrak, M., Yıldız, A., Berber, K ve Büyükkasap, E. (2004). İlköğretimde ders dışı etkinlikler ve bunlarla ilgili öğrenci davranışları hakkında velilerin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1): 13-18.
  • Aydın, T. (2012). Eğitimde Yansımalar. Arel Eğitim kurumları. 23(31).
  • Aiken, L.R. (1985). Psychological Testing and Assessment. Boston: Allyn and Bacon, Inc., Fifth Ed.
  • Cahit, Y., Doğan, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması. Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 12: 221-238.
  • Cooper, H., Lindsaly, J.J, Nye, B. (2000). Home work in the home: how student, family and parenting-style differences relateto the home work process. Contemporary Education Psychology, 25: 464-487.
  • Doyle, M.E., Barber, B.S. (1990). Homework as a learning experiences (3rd. Edition). Washington, D.C: National Education Association.
  • Ergun, M.,Özdaş, A. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Kaya Maatbacılık, İstanbul.
  • Ersoy, A., Anagün, Ş.S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1): 58-79.
  • Glazer, T.N., Williams, S. (2001). Averting the home work crisis. Educational Leadership, 58(7): 43-45.
  • Gürlevik, G. (2006). Ortaöğretim Matematik Derslerinde Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gür, H. (2002). Ev Ödevi Yapma Stillerinin Akademik Başarıya Etkisi, Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002 ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara.
  • Kağıtçıbası, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. 10. Baskı, Evrim Basım Yayın Dağıtım. İstanbul.
  • Kaplan, B. (2006). Yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma ve Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Küçükahmet, L. (2004) Öğretimde planlama ve değerlendirme. Baskı no: 15 (Mart), Ankara: Nobel Basımevi.
  • Okutan, M. (1990). Yeni ödev yönetmeliğinin getirdiği yenilikler nelerdir? Milli Eğitim Dergisi, Sayı 94 (Şubat), s. 73–77.
  • Oğuzhan, F. (1985). Orta Dereceli Okullarda Öğretim: Emel Matbaacılık.
  • Önal İ.H. (1995). Ödevlerle Kazandırılan Değerler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 126 (Ocak-Şubat–Mart), s. 68–69.
  • Power, T.J., Dombrowski, S.C., Watkins, M.W., Mautone, J.A., Eagle, J.W. (2007). Assessing children’s home work performance; Development of multi-dimensional, multi-informan trating scales. Journal of School Psychology, 45: 333-348.
  • Sarıgöz, O. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevleri Hakkındaki Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık.
  • Tan, Ş. (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ileVeriAnalizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Trautwein, U., Ludtke, O., Kastens, C., Köller, O. (2006). Effort on homework in grades 5-9: Development, motivational antecedents, and the association with effort on class work. Child Development, 77(4): 1094-1111.
  • Tutkun, F.Ö. (2005). Öğretmenin Dünyası. Odun Pazarı Belediyesi Yayınları 10. Eğitim Dizisi-3. Edt. Sünbül, A., M. Mikro Yayıncılık. 187-197.
  • Yeşilyurt, S. (2006). Lise Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Üzerinde Bir Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1).
  • Yıldırım, A., Doğanay, A., Türkoğlu, A. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yuladır, C., Doğan, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması. Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts Sciences, 12: 211-238.
  • Yücel, S. (2004). Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1): 147-159.

The Examination of the 9th Grade Students Attitudes towards the Assignment Given in Biology Lesson in terms of Different Variables

Year 2013, Volume: 4 Issue: 1, 147 - 158, 01.12.2013

Abstract

The purpose of this research is to examine the attitudes of 9th grade students towards the assignments given in biology lesson in terms of different variables. The study of the validity and reliability of the survey which consists of 20 items was done by the researcher and Cronbach Alpha reliability coefficient was calculated as 0,90. After the research, a significant difference was found according to the students’ gender, the position of having their own rooms, the position of the students’ financial support to their families’ monthly income states and with how many students they share their study area. On the other hand, a significant difference was not found according to the variable of the students’ families’ monthly income. In addition to these; the 9th grade students are in a positive attitude towards biology lessons’ home works. But we have concluded that, by the help of the reformation of students’ intrafamilial physical structure, the teachers will behave more sensitive about home works, pay attention to students and control the home works regularly also the evaluation of the students’ works will develop the students’ attitudes positively towards biology lessons’ home works.

References

  • Aladağ, C., Doğu, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Verilen Ödevlerin Öğrenci Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, 21.
  • Albayrak, M., Yıldız, A., Berber, K ve Büyükkasap, E. (2004). İlköğretimde ders dışı etkinlikler ve bunlarla ilgili öğrenci davranışları hakkında velilerin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 12(1): 13-18.
  • Aydın, T. (2012). Eğitimde Yansımalar. Arel Eğitim kurumları. 23(31).
  • Aiken, L.R. (1985). Psychological Testing and Assessment. Boston: Allyn and Bacon, Inc., Fifth Ed.
  • Cahit, Y., Doğan, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması. Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Dergisi, 12: 221-238.
  • Cooper, H., Lindsaly, J.J, Nye, B. (2000). Home work in the home: how student, family and parenting-style differences relateto the home work process. Contemporary Education Psychology, 25: 464-487.
  • Doyle, M.E., Barber, B.S. (1990). Homework as a learning experiences (3rd. Edition). Washington, D.C: National Education Association.
  • Ergun, M.,Özdaş, A. (1997). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Kaya Maatbacılık, İstanbul.
  • Ersoy, A., Anagün, Ş.S. (2009). Sınıf Öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji Dersi Ödev Sürecine İlişkin Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 3(1): 58-79.
  • Glazer, T.N., Williams, S. (2001). Averting the home work crisis. Educational Leadership, 58(7): 43-45.
  • Gürlevik, G. (2006). Ortaöğretim Matematik Derslerinde Ev Ödevlerine Yönelik Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri (Ankara İli Çankaya İlçesi Örneği). Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Gür, H. (2002). Ev Ödevi Yapma Stillerinin Akademik Başarıya Etkisi, Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 16-18 Eylül 2002 ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi, Ankara.
  • Kağıtçıbası, Ç. (1999). Yeni İnsan ve İnsanlar. 10. Baskı, Evrim Basım Yayın Dağıtım. İstanbul.
  • Kaplan, B. (2006). Yaşamımızı yönlendiren elektrik ünitesinde ev ödevi verilmesinin öğrenci başarısına ve kavram öğrenmeye etkisi. Yüksek lisans tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Karasar, N. (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: 3A Araştırma ve Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • Küçükahmet, L. (2004) Öğretimde planlama ve değerlendirme. Baskı no: 15 (Mart), Ankara: Nobel Basımevi.
  • Okutan, M. (1990). Yeni ödev yönetmeliğinin getirdiği yenilikler nelerdir? Milli Eğitim Dergisi, Sayı 94 (Şubat), s. 73–77.
  • Oğuzhan, F. (1985). Orta Dereceli Okullarda Öğretim: Emel Matbaacılık.
  • Önal İ.H. (1995). Ödevlerle Kazandırılan Değerler. Milli Eğitim Dergisi, Sayı 126 (Ocak-Şubat–Mart), s. 68–69.
  • Power, T.J., Dombrowski, S.C., Watkins, M.W., Mautone, J.A., Eagle, J.W. (2007). Assessing children’s home work performance; Development of multi-dimensional, multi-informan trating scales. Journal of School Psychology, 45: 333-348.
  • Sarıgöz, O. (2011). Ortaöğretim Öğrencilerinin Kimya Derslerinde Verilen Ev Ödevleri Hakkındaki Düşüncelerinin Değerlendirilmesi. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık.
  • Tan, Ş. (2005). Öğretimi planlama ve değerlendirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Tavşancıl, E. (2002). Tutumların Ölçülmesi ve SPSS ileVeriAnalizi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Trautwein, U., Ludtke, O., Kastens, C., Köller, O. (2006). Effort on homework in grades 5-9: Development, motivational antecedents, and the association with effort on class work. Child Development, 77(4): 1094-1111.
  • Tutkun, F.Ö. (2005). Öğretmenin Dünyası. Odun Pazarı Belediyesi Yayınları 10. Eğitim Dizisi-3. Edt. Sünbül, A., M. Mikro Yayıncılık. 187-197.
  • Yeşilyurt, S. (2006). Lise Öğrencilerinin Biyoloji Derslerinde Verilen Ev Ödevlerine Karşı Üzerinde Bir Çalışma. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(1).
  • Yıldırım, A., Doğanay, A., Türkoğlu, A. (2000). Okulda Başarı İçin Ders Çalışma ve Öğrenme Yöntemleri. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Yuladır, C., Doğan, S. (2009). Fen ve Teknoloji Dersinde Öğrencilerin Ev Ödevi Performansını Arttırmaya Yönelik Bir Eylem Araştırması. Çankaya Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi, Journal of Arts Sciences, 12: 211-238.
  • Yücel, S. (2004). Ortaöğretim Düzeyindeki Öğrencilerin Kimya Derslerinde Verilen ev Ödevlerine Karşı Tutumlarının İncelenmesi. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(1): 147-159.
There are 29 citations in total.

Details

Other ID JA34YM27RN
Journal Section Articles
Authors

Alptürk Akçöltekin This is me

Salih Doğan This is me

Publication Date December 1, 2013
Submission Date December 1, 2013
Published in Issue Year 2013 Volume: 4 Issue: 1

Cite

APA Akçöltekin, A., & Doğan, S. (2013). 9. Sınıf Öğrencilerinin Biyoloji Dersinde Verilen Ev Ödevlerine Yönelik Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 147-158.