Bu çalışmanın amacı Çankırı merkez
ilçesinde yaşayanların belediye hizmetlerinden ve belediye yönetiminden
memnuniyet düzeyini ölçmektir. Bu amaçla, benzer araştırmalardan da
yararlanarak, Belediye Hizmetlerinden Memnuniyet (BHMÖ) ve Belediye
Yönetiminden Memnuniyet (BYMÖ) ölçekleri geliştirilmiştir. 23 maddeden oluşan
BHMÖ ve 8 maddeden oluşan BYMÖ Çankırı merkez ilçesinde yer alan 9 mahallede
ikamet etmekte olan 18-83 yaş aralığındaki 686 kişiye uygulanmıştır. Çalışmada
belediye hizmet ve yönetiminden memnuniyetin yaş, cinsiyet, eğitim, aylık
gelir, oy tercihi açısından farklılaşıp farklılaşmadığı araştırılmıştır.
Ayrıca, BHMÖ ve BYMÖ arasındaki korelasyon da incelenmiştir. Geçerlilik analizlerinde 4 faktörlü olarak
çıkan BHMÖ’nün toplam varyansın %50,687’sini; tek faktörlü olarak çıkan
BYMÖ’nün ise toplam varyansın %56,898’ini açıkladığı görülmüştür. Ölçeklerin
Cronbach Alfa değerleri ise sırasıyla ,908 ve ,891 olarak belirlenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde SPSS 23
programının kullanıldığı araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Çankırılıların
belediye hizmetlerinden ve belediye yönetiminden memnuniyetleri orta
düzeydedir. Ancak bu iki unsur arasında daha yüksek puana sahip olan hizmet
memnuniyetidir. Yönetimden memnuniyet ölçeğinde yer alan maddelere daha düşük
puanlar verilmiştir. Bu veri Çankırılılarla belediye yönetimi arasındaki
duygusal bağın, hizmet memnuniyetinin gerisinde kalarak zayıf olduğunu
göstermektedir.
Yerel yönetim Belediye hizmetleri Belediye yönetimi Memnuniyet
The aim of this study is to measure the satisfaction
level of the people living in the central district of Cankiri from the
municipal services and municipal administration. For this purpose, using the
similar research scales, Satisfaction from Municipal Services (BHMÖ) and
Satisfaction from Municipal Administration (BYMÖ) were developed. BHMÖ,
consisting of 23 items, and BYMÖ, consisting of 8 items, were applied to 686
people between 18-83 years of age living in 9 neighborhoods in the central
district of Cankiri. In this study, it has been investigated whether the
satisfaction of municipal services and administration differ in terms of age,
gender, education, monthly income level and voting preference. In addition ,
the correlation between BHMÖ and BYMÖ was examined. In the validity analyzes, It has been seen that the
4-factor BHMÖ explained 50,687% of the total variance and single factor BYMÖ
explained 56,898% of the total variance. The Cronbach's alpha values of the
scales were ,908 and ,891 respectively. According to the results obtained from
the study which used SPSS 23 program in the evaluation of the data, the
satisfaction of Cankiri people from municipal services and municipal
administration is at a moderate level. However, service satisfaction scores are
higher and the items on the scale of satisfaction with administration scored
lower. This data shows that the emotional link between Cankiri people and
municipal administration is weak.
Local government Municipality services Municipality administration Satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 17 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 10 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.