PDF EndNote BibTex Cite

Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi

Year 2015, Volume 4, Issue 3, 28.12.2015

Abstract

Bu çalışmada uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyan çalışmalar incelenmektedir. Bu doğrultuda eğitim ve psikoloji alan yazınındaki hakemli dergiler taranmıştır. İngilizce ve Türkçe çalışmalar için farklı anahtar kelimeler kullanılmıştır. Arama sonucunda beş Türkçe 49 İngilizce yayına rastlanmıştır. Yayınlar çeşitli kıstaslar açısından süzülerek toplam dört çalışma incelemeye alınmıştır. İncelenen çalışmalara göre uzaktan eğitimde öğrencilerin akademik başarısını pozitif yönlü etkileyen en önemli kişilik özelliği açıklık olarak ortaya çıkmıştır. Akademik başarı ile negatif yönlü ilişkiye sahip kişilik özelliği ise nevrotiklik olarak bulunmuştur. Ortaya çıkan sonuçlar uzaktan eğitimde ilgili konunun daha iyi anlaşılabilmesi için yeni çalışmalara ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir.

Year 2015, Volume 4, Issue 3, 28.12.2015

Abstract

Details

Primary Language English
Journal Section TENTH ISSUE
Authors

Ekrem BAHÇEKAPILI>


Selçuk KARAMAN>

Publication Date December 28, 2015
Published in Issue Year 2015, Volume 4, Issue 3

Cite

Bibtex @ { jitte264775, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Technical University}, year = {2015}, volume = {4}, number = {3}, pages = { - }, title = {Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi}, key = {cite}, author = {Bahçekapılı, Ekrem and Karaman, Selçuk} }
APA Bahçekapılı, E. & Karaman, S. (2015). Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 4 (3) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25088/264775
MLA Bahçekapılı, E. , Karaman, S. "Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 (2015 ): <https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25088/264775>
Chicago Bahçekapılı, E. , Karaman, S. "Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 (2015 ):
RIS TY - JOUR T1 - Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi AU - Ekrem Bahçekapılı , Selçuk Karaman Y1 - 2015 PY - 2015 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 4 IS - 3 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Journal of Instructional Technologies and Teacher Education Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi %A Ekrem Bahçekapılı , Selçuk Karaman %T Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi %D 2015 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 4 %N 3 %R %U
ISNAD Bahçekapılı, Ekrem , Karaman, Selçuk . "Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 4 / 3 (December 2015): - .
AMA Bahçekapılı E. , Karaman S. Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2015; 4(3): -.
Vancouver Bahçekapılı E. , Karaman S. Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2015; 4(3): -.
IEEE E. Bahçekapılı and S. Karaman , "Uzaktan Eğitimde Kişilik Özellikleri ve Akademik Başarı: Bir Literatür İncelemesi", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, vol. 4, no. 3, Dec. 2015