Bu çalışmada uzaktan eğitim öğrencilerinin akademik başarıları ile beş faktör kişilik özellikleri arasındaki ilişkiyi ortaya koyan çalışmalar incelenmektedir. Bu doğrultuda eğitim ve psikoloji alan yazınındaki hakemli dergiler taranmıştır. İngilizce ve Türkçe çalışmalar için farklı anahtar kelimeler kullanılmıştır. Arama sonucunda beş Türkçe 49 İngilizce yayına rastlanmıştır. Yayınlar çeşitli kıstaslar açısından süzülerek toplam dört çalışma incelemeye alınmıştır. İncelenen çalışmalara göre uzaktan eğitimde öğrencilerin akademik başarısını pozitif yönlü etkileyen en önemli kişilik özelliği açıklık olarak ortaya çıkmıştır. Akademik başarı ile negatif yönlü ilişkiye sahip kişilik özelliği ise nevrotiklik olarak bulunmuştur. Ortaya çıkan sonuçlar uzaktan eğitimde ilgili konunun daha iyi anlaşılabilmesi için yeni çalışmalara ihtiyaç duyulduğunu göstermektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | TENTH ISSUE |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 4 Issue: 3 - TENTH SECTION |