PDF EndNote BibTex Cite

Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi

Year 2016, Volume 5, Issue 2, 29.07.2016

Abstract

Alanyazın incelendiğinde ARCS motivasyon modeli dikkate alınarak hazırlanan metinsel ifadelerin öğrencilerde motivasyon arttırıcı etki yaptığı belirtilmektedir. Bu noktadan hareketle yapılan çalışmada motivasyon artırıcı ifadelerle desteklenen metinsel dokümanların, öğrenci başarısı ve öz yeterlilik algısı üzerindeki etkilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla programlama dersleri içeriğinde yer alan döngüler konusuna ilişkin bir çalışma kâğıdı hazırlanmıştır. Hazırlanan çalışma kâğıdında, John M. Keller'ın ARCS motivasyon modeli göz önüne alınarak metinsel dokümanlar üzerinde ARCS motivasyon modelinin Attention (Dikkat Çekme), Relevance (İlgi), Confidance (Güven) ve Satisfaction (Memnuniyet) bileşenlerini sağlamaya yönelik düzenlemeler yapılmıştır.

Yürütülen çalışmanın örneklemini iki farklı üniversitenin BÖTE bölümlerinde okuyan toplam 120 öğrenci oluşturmuştur. Çalışmaya katılan öğrencilerden 60’ı deney grubunda 60’ı ise kontrol grubunda yer almıştır. Deney ve kontrol grupları yansız olarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak öz yeterlilik algısı ölçeği ve değerlendirme testi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonunda deney ve kontrol gruplarında yer alan öğrencilerin programlama dersi başarıları ve öz yeterlilik algıları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.

                   Anahtar sözcükler: Motivasyon ilkeleri, programlama dilleri, öz yeterlilik

Year 2016, Volume 5, Issue 2, 29.07.2016

Abstract

Details

Primary Language TR
Journal Section TWELFTH ISSUE
Authors

Alper ASLAN>


Lokman ŞILBIR>


Selçuk KARAMAN>

Publication Date July 29, 2016
Published in Issue Year 2016, Volume 5, Issue 2

Cite

Bibtex @ { jitte264801, journal = {Journal of Instructional Technologies and Teacher Education}, issn = {2149-4495}, address = {}, publisher = {Karadeniz Technical University}, year = {2016}, volume = {5}, number = {2}, pages = { - }, title = {Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi}, key = {cite}, author = {Aslan, Alper and Şılbır, Lokman and Karaman, Selçuk} }
APA Aslan, A. , Şılbır, L. & Karaman, S. (2016). Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education , 5 (2) , . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25090/264801
MLA Aslan, A. , Şılbır, L. , Karaman, S. "Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi" . Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 (2016 ): <https://dergipark.org.tr/en/pub/jitte/issue/25090/264801>
Chicago Aslan, A. , Şılbır, L. , Karaman, S. "Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 (2016 ):
RIS TY - JOUR T1 - Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi AU - Alper Aslan , Lokman Şılbır , Selçuk Karaman Y1 - 2016 PY - 2016 N1 - DO - T2 - Journal of Instructional Technologies and Teacher Education JF - Journal JO - JOR SP - EP - VL - 5 IS - 2 SN - 2149-4495- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Journal of Instructional Technologies and Teacher Education Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi %A Alper Aslan , Lokman Şılbır , Selçuk Karaman %T Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi %D 2016 %J Journal of Instructional Technologies and Teacher Education %P 2149-4495- %V 5 %N 2 %R %U
ISNAD Aslan, Alper , Şılbır, Lokman , Karaman, Selçuk . "Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi". Journal of Instructional Technologies and Teacher Education 5 / 2 (July 2016): - .
AMA Aslan A. , Şılbır L. , Karaman S. Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2016; 5(2): -.
Vancouver Aslan A. , Şılbır L. , Karaman S. Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi. Journal of Instructional Technologies and Teacher Education. 2016; 5(2): -.
IEEE A. Aslan , L. Şılbır and S. Karaman , "Motivasyonel İfadelerle Zenginleştirilmiş Metinlerin Öğrencilerin Anlama Ve Öz Yeterlilik Düzeylerine Etkisi", Journal of Instructional Technologies and Teacher Education, vol. 5, no. 2, Jul. 2016