Bu araştırmanın amacı, mobil uygulamaların dördüncü sınıf İngilizce öğrencilerinin akademik başarıları üzerindeki etkisini incelemektir. Bu çalışma, açıklayıcı sıralı karma yöntem araştırması kapsamında hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerini içermektedir . Nicel veriler 208 öğrenciden, nitel veriler ise 24 öğretmen, öğrenci ve veliden toplanmıştır. Bu araştırmanın sonuçları, uygulama kullanım sıklığı ile İngilizce dersindeki akademik performans arasında anlamlı bir pozitif ilişki olduğunu göstermektedir. Öğrenciler, veliler ve öğretmenlerle yapılan nitel görüşmelerden elde edilen bulgular, bu uygulamaların kelime edinimini, telaffuz gelişimini, sınava hazırlığı nasıl kolaylaştırdığına ışık tutmaktadır. Bulgular, becerileri geliştirmek ve daha iyi sonuçlar elde etmek için teknolojiyi dil öğrenimine dahil etmenin önemini vurgulamakta ve farklı ortamlarda dil öğrenme uygulamalarının etkinliği konusunda daha fazla araştırma yapılmasını teşvik etmektedir.
The purpose of this research is to investigate the effect of mobile applications on fourth grade English language learners' academic achievement. This explanatory sequential mixed methods research includes quantitative and qualitative research methods. Quantitative data were collected from 208 students and qualitative data were collected from 24 teachers, students, and parents. The results of this research show a significant positive relationship between the frequency of app use and academic performance in English class. Findings from qualitative interviews with students, parents, and teachers shed light on the ways in which these applications facilitate vocabulary acquisition, pronunciation improvement, exam preparation, and exposure to illustrative cases. The findings underscore the importance of incorporating technology into language learning to enhance skills and achieve better outcomes, and encourage further research into the effectiveness of language learning applications in different settings.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Classroom Measurement Practices |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 29, 2024 |
Publication Date | October 29, 2024 |
Submission Date | April 7, 2024 |
Acceptance Date | September 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 |
________________________________________________
Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere
ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research