Research Article
BibTex RIS Cite

Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrenciler Tarafından Üretilen İkna Metinlerinde Üstsöylem Belirleyicileri

Year 2018, Volume: 4 Issue: 3, 216 - 228, 25.12.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.292927

Abstract

Çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin nasıllığını sorgulamaktır. Çalışmada betimsel tarama araştırma deseni kullanılmış; nitel ve nicel yaklaşımlar benimsenmiştir. Çalışmanın veri tabanını Mersin Üniversitesi Türkçe Uygulama ve Araştırma Merkezinde eğitim gören yabancı öğrenci tarafından çeşitli konularda üretilen 30 yazılı ikna metni oluşturmaktadır. Yazılı ikna metinleri Hyland (2005)’ın üstsöylem sınıflamasına göre nitel ve nicel çözümlemeleri yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin kullanımında kimi sorunlu görünümlere rastlanılmıştır. Bu nedenle öğrencilerin iyi yapılandırılmış tutarlı ve bağdaşık bir ikna metni üretemedikleri gözlenmiştir.

References

  • Ädel, A. (2006). Metadiscourse in L1 and L2 English: Annelie Ädel (Vol. 24). John
  • Benjamins Publishing Co.

The Usage of Metadiscourse Markers in the Persuasive Texts Produced by the Students Learning Turkish as A Foreign Language

Year 2018, Volume: 4 Issue: 3, 216 - 228, 25.12.2018
https://doi.org/10.31464/jlere.292927

Abstract

Çalışmanın amacı Türkçeyi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler
tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem belirleyicilerinin  nasıllığını sorgulamaktır. Çalışmada betimsel
tarama araştırma deseni kullanılmış; nitel ve nicel yaklaşımlar benimsenmiştir.
Çalışmanın veri tabanını Mersin Üniversitesi Türkçe Uygulama ve Araştırma
Merkezinde eğitim gören  yabancı öğrenci
tarafından çeşitli konularda üretilen  30
yazılı ikna metni oluşturmaktadır.Yazılı ikna metinleri Hyland (2005)’ın  üstsöylem sınıflamasına göre nitel ve nicel
çözümlemeleri yapılmıştır. Bu çalışma sonucunda Türkçeyi yabancı dil olarak
öğrenen öğrenciler tarafından üretilen ikna metinlerinde üstsöylem
belirleyicilerinin kullanımında kimi sorunlu görünümlere rastlanılmıştır. Bu
nedenle öğrencilerin iyi yapılandırılmış tutarlı ve bağdaşık bir ikna
metni  üretemedikleri gözlenmiştir.

References

  • Ädel, A. (2006). Metadiscourse in L1 and L2 English: Annelie Ädel (Vol. 24). John
  • Benjamins Publishing Co.
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Elçin Esmer

Publication Date December 25, 2018
Submission Date February 19, 2017
Published in Issue Year 2018 Volume: 4 Issue: 3

Cite

APA Esmer, E. (2018). Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Öğrenciler Tarafından Üretilen İkna Metinlerinde Üstsöylem Belirleyicileri. Journal of Language Education and Research, 4(3), 216-228. https://doi.org/10.31464/jlere.292927

Cited By









________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research