Book Review
BibTex RIS Cite

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme

Year 2025, Volume: 11 Issue: 1, 495 - 499, 30.04.2025
https://doi.org/10.31464/jlere.1645391

Abstract

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme adlı kitabın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğretim sürecinde ölçme ve değerlendirmeyle ilgili yaklaşımları ve değerlendirme görev biçimlerini açıklamaktır. Bu amaç doğrultusunda ilk bölümlerde ölçme ve değerlendirme kavramları, değerlendirme görev biçimleri, her dil becerisinin ve sonra dilbilgisinin ve sözvarlığının değerlendirilmesinde kullanılacak görev biçimleri ile bunların örnekleri açıklanmıştır. Sonraki bölümlerde tamamlayıcı değerlendirme görev biçimleri, dereceli değerlendirme görev biçimleri ve denetim dizelgeleri ve döngüsel etki konuları ele alınmıştır. Kitabın bu içeriği, araştırmacılara ve öğretmenlere uygulama ve araştırma süreçlerinde kullanabilecekleri bilgi ve bakış açısı sunmak amacıyla belirlenmiştir.

References

  • Yolcusoy, Ö. ve Çetinkaya, G. (2024). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sürecinde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.

Measurement and Evaluation in the Process of Teaching Turkish as a Foreign Language

Year 2025, Volume: 11 Issue: 1, 495 - 499, 30.04.2025
https://doi.org/10.31464/jlere.1645391

Abstract

The aim of the book titled “Measurement and Evaluation in the Process of Teaching Turkish as a Foreign Language” is to explain the approaches to measurement and evaluation and evaluation task forms in the process of teaching Turkish as a foreign language. In line with this purpose, in the first chapters, the concepts of measurement and evaluation, evaluation task forms, task forms to be used in the evaluation of each language skill and then grammar and vocabulary and their examples are explained. In the following chapters, complementary assessment task types, graded assessment task types, and the topics of control strings and cyclical effect are discussed. The aim of this book is to provide researchers and teachers with information and perspectives that they can use in their research and practice.

References

  • Yolcusoy, Ö. ve Çetinkaya, G. (2024). Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi sürecinde ölçme ve değerlendirme. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 1 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Turkish Education
Journal Section Book / Article Reviews
Authors

Serhat Adem Körkuyu 0000-0002-4517-9759

Early Pub Date April 30, 2025
Publication Date April 30, 2025
Submission Date February 23, 2025
Acceptance Date April 2, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Körkuyu, S. A. (2025). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Sürecinde Ölçme ve Değerlendirme. Dil Eğitimi Ve Araştırmaları Dergisi, 11(1), 495-499. https://doi.org/10.31464/jlere.1645391

________________________________________________

Journal of Language Education and Research (JLERE)
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere

ISSN: 2149-5602
Facebook Grup
Copyright © Journal of Language Education and Research