Sınıf içi etkinliklerinin büyük bir çoğunluğu kitabın verimli kullanılmasıyla ilgili olduğundan, öğretimde
uygulamanın belirli bir temele göre seçimi öğretmenin, öğretme ve öğrenme ortamını oluştururken konuyu
şekillendirmesi açısından önemlidir. Son yıllarda ders kitabının kalitesinde olumlu bir artış olmasına rağmen
uygun ders kitabıyla ilgili seçimler hala hem kurum hem de öğretmenler için sorun oluşturmaktadır. İngilizce
öğretimiyle ilgili yeni girişimlerde de son yıllarda büyük değişiklikler olduğu gözlenmektedir. Akıcı ve doğru
konuşma dil öğreniminde en önemli beklentilerden birisi olduğu için, ders kitaplarındaki konuşma bölümleri de
son yıllarda özellikle yabancılara Türkçe öğretimi ile ilgili kitapların seçiminin temelini oluşturmaktadır. Bu
konuda Ortak Avrupa Çerçevesi; dil izlenceleri, programları, değerlendirmeleri ve ders kitaplarını incelemede
kriter oluşturmak için standard, kapsamlı ve ortak bir temel sağlamaktadır (CoE, 2001). Bu çerçeve aynı
zamanda dil öğrenicilerine iletişim kurmak ve iletişimsel açıdan dilin kullanımını öğretmek için bilişsel yolları
ve etkili iletişim kullanma yollarını nasıl geliştireceklerini tanımlamaktadır. Diğer önemli unsur ise gerek
öğretmenlerin gerekse kurum ve öğrencilerin öz değerlendirme konusunda da kitaplarda bulunan etkinlik ve dil
öğretimi unsurlarını içermesi konusunda duyarlı davranmalarıdır. Bu çalışmada, yabancılara Türkçe öğretmek
üzere hazırlanan Yeni Hitit 1 ile yabancı dil olarak İngilizce öğretmek üzere hazırlanan Success isimli kitapların
konuşma becerilerini kapsayan alıştırma ve dil becerilerini öğreten konuşma bölümleri CEFR öz-değerlendirme
ölçütüne göre değerlendirmiştir. Sonuçlar kitaplar arasında farklılıklar olduğunu göstermektedir
Since most class activities revolve around the utilization of textbook, selecting an appropriate basis for teaching is one of the most important decisions a teacher is liable to make in shaping the content and nature of teaching and learning. While the quality of textbooks has improved dramatically in recent years, the process of selecting an appropriate textbook has not become any easier for most teachers and administrators. The past decade has also seen considerable changes in the use of English that present new challenges for ELT as well. Since speaking fluently and accurately has become the most expected result in language learning, speaking sections of the course books have been basis for course book selection. Since a criterion is needed to evaluate course books, the Common European Framework provides a common basis for the elaboration of language syllabuses, curriculum guidelines, examinations, textbooks, etc. across Europe (CoE, 2001). It also describes in a comprehensive way what language learners have to learn to do in order to use a language for communication and what knowledge and skills they have to develop so as to be able to act effectively. In this study, two course books, Yeni Hitit 1 and Success in TFL and EFL context respectively have been evaluated in the way it handles and practices speaking skill across self-assessment of CEFR. It is found that these books give priority to different issues.
Other ID | JA38EH62ES |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 13 Issue: 2 |