Akyüz, Y. (2006). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara, xıx+527.
Binbaşılıoğlu, C. (2005). Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi Araştırmalar. Anı Yayıncılık, Ankara, i-x+677.
Caine, Vera, Steeves, Pam, Clandinin, D. Jeani Bingley, Composing Lives in Transition: A Narrative Inquiry Into the Experiences of Early School Leavers UK : Emerald Group Publishing Limited. 2013, 275 s. 46 s.
Çetintaş, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitim ve Öğretiminin Sürekliliği. Journal of Language and Linguistic Studies. Vol.6, No.1, April 2010, 65-74.
Cicilioğlu, H. (1985). Türkiye Cumhuriyeti’nde İlk ve Orta Öğretim (Tarihî Gelişimi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 14, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, xvı+362.
Creswell, J. W. (2016). Qualitative Inquiry &.Research Design Choosing Among Five Approaches, PA: Sage Publications. Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Nitel Araştırma Deseni, Çev. Bütün, M., Demir, Selçuk Beşir, Siyasal Kitabevi Ankara. I-XXİİİ+1-343
Dağ, A. (2008). Assessıng Turkısh Students’ Performance In Englısh As A Foreıgn Language At Secondary Level Wıthın Common European Framework (Cef). Çanakkale, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, 148.
Demir, E. Şen, H. Ş. (2009).Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları.Ege Eğitim Dergisi 2009 (10) 2: 39-591
Erdoğan, İ. (2002). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1-179.
Haznedar, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends in Education and Their Implications11-13 November, 2010 Antalya-Turkey, 747-755.
Kara, Ş. (2004). Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi. Eğitim Fakültesi Dergisi XVII. (2), 2004, Bursa, 295-314.
Marshall, Catherine, Rossman Gretchen B. (1995). Designing Qualitative Research Second Edition. SAGE Publications İnternational Educational and Professional Publisher, Thousand Oaks London New Delhi
MEB. (2017) Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, XXVII+246.
Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Anı Yayıncılık; İstanbul.
Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., Bümen, N.T., (2017). Son 15 Yılda Yayımlanan İlk ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programları Üzerine Bir Analiz. Ege Eğitim Dergisi. (18) 2: 702-737
Web references
Clandinin, D. J. (2006). Handbook of Narrative Inquiry : Mapping a Methodology, edited by D. Jean Clandinin, SAGE Publications, 2006. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/canakkale/detail.action?docID=2046428.
Gültekin, M., Anagün, Ş. S. Avrupa Birliğinin Eğitimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Açısından Türk Eğitim Sisteminin Durumu, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 2, 145-170.
Medeiros, Kate De, PhD. Narrative Gerontology in Research and Practice, Springer Publishing Company, 2013. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/canakkale/detail.action?docID=1569505.
TEPAV (2014). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin öğretimine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. [Online]: http://www.tepav.org.tr/upload/files/1399388519
A language learning adventure of a person succeeded the language training
Year 2018,
Volume: 14 Issue: 3, 233 - 252, 15.09.2018
Please fill up the following information accurately. (Please
use Times New Roman, 12 pt.
A language learning adventure of a person succeeded the language training
Language learning is a process that probably starts even while in the womb and lasts lifelong. This process begins with the acquisitions of the mother tongue, diversifies with academic needs in the following years and continues with foreign language learning besides the mother tongue. Language learning; can be defined as the communication process acquired or learned by physical, psychological and mental maturation, with the stimuli surrounding it.While native tonque acquisition is a spontaneous process in its natural environment; foreign language learning is a conscious and planned process that arises with the desire or need of the person. Foreign language education in Turkey covers 9 years training that includes the first year of undergraduate education and starts at primary school, however the level of success in learning a foreign language is very low.In the study, the contribution of the foreign langauge training experiences of a person who has succeeded in learning a foreign language, to the teaching of a foreign language or a mother tongue has been evaluated. Data; was collected and interpreted by narrative research design from qualitative research methods. As a result of the study, it was concluded that language learning occurseffectively in the early ages, in the classrooms with a small number of learners, with the support of the family, training of each language skills separately and by adding a new knowledge on a previously learned one.
Akyüz, Y. (2006). Türk Eğitim Tarihi. Pegem Yayıncılık, Ankara, xıx+527.
Binbaşılıoğlu, C. (2005). Türk Eğitim Düşüncesi Tarihi Araştırmalar. Anı Yayıncılık, Ankara, i-x+677.
Caine, Vera, Steeves, Pam, Clandinin, D. Jeani Bingley, Composing Lives in Transition: A Narrative Inquiry Into the Experiences of Early School Leavers UK : Emerald Group Publishing Limited. 2013, 275 s. 46 s.
Çetintaş, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitim ve Öğretiminin Sürekliliği. Journal of Language and Linguistic Studies. Vol.6, No.1, April 2010, 65-74.
Cicilioğlu, H. (1985). Türkiye Cumhuriyeti’nde İlk ve Orta Öğretim (Tarihî Gelişimi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları No: 14, Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara, xvı+362.
Creswell, J. W. (2016). Qualitative Inquiry &.Research Design Choosing Among Five Approaches, PA: Sage Publications. Nitel Araştırma Yöntemleri Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırma ve Nitel Araştırma Deseni, Çev. Bütün, M., Demir, Selçuk Beşir, Siyasal Kitabevi Ankara. I-XXİİİ+1-343
Dağ, A. (2008). Assessıng Turkısh Students’ Performance In Englısh As A Foreıgn Language At Secondary Level Wıthın Common European Framework (Cef). Çanakkale, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı, 148.
Demir, E. Şen, H. Ş. (2009).Cumhuriyet Dönemi Mesleki ve Teknik Eğitim Reformları.Ege Eğitim Dergisi 2009 (10) 2: 39-591
Erdoğan, İ. (2002). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi. Sistem Yayıncılık, İstanbul, 1-179.
Haznedar, B. (2010). Türkiye’de Yabancı Dil Eğitimi: Reformlar, Yönelimler ve Öğretmenlerimiz. International Conference on New Trends in Education and Their Implications11-13 November, 2010 Antalya-Turkey, 747-755.
Kara, Ş. (2004). Ana Dil Edinimi ve Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi. Eğitim Fakültesi Dergisi XVII. (2), 2004, Bursa, 295-314.
Marshall, Catherine, Rossman Gretchen B. (1995). Designing Qualitative Research Second Edition. SAGE Publications İnternational Educational and Professional Publisher, Thousand Oaks London New Delhi
MEB. (2017) Millî Eğitim İstatistikleri Örgün Eğitim. T.C. Millî Eğitim Bakanlığı Strateji Geliştirme Başkanlığı, Ankara, XXVII+246.
Saban, A. ve Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri, Anı Yayıncılık; İstanbul.
Yücel, E., Dimici, K., Yıldız, B., Bümen, N.T., (2017). Son 15 Yılda Yayımlanan İlk ve Ortaöğretim İngilizce Dersi Öğretim Programları Üzerine Bir Analiz. Ege Eğitim Dergisi. (18) 2: 702-737
Web references
Clandinin, D. J. (2006). Handbook of Narrative Inquiry : Mapping a Methodology, edited by D. Jean Clandinin, SAGE Publications, 2006. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/canakkale/detail.action?docID=2046428.
Gültekin, M., Anagün, Ş. S. Avrupa Birliğinin Eğitimde Kaliteyi Belirleyici Alan ve Göstergeleri Açısından Türk Eğitim Sisteminin Durumu, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 6, Sayı 2, 145-170.
Medeiros, Kate De, PhD. Narrative Gerontology in Research and Practice, Springer Publishing Company, 2013. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/canakkale/detail.action?docID=1569505.
TEPAV (2014). Türkiye’deki devlet okullarında İngilizce dilinin öğretimine ilişkin ulusal ihtiyaç analizi. [Online]: http://www.tepav.org.tr/upload/files/1399388519
Özden, M. (2018). A language learning adventure of a person succeeded the language training. Journal of Language and Linguistic Studies, 14(3), 233-252.
AMA
Özden M. A language learning adventure of a person succeeded the language training. Journal of Language and Linguistic Studies. September 2018;14(3):233-252.
Chicago
Özden, Mehtap. “A Language Learning Adventure of a Person Succeeded the Language Training”. Journal of Language and Linguistic Studies 14, no. 3 (September 2018): 233-52.
EndNote
Özden M (September 1, 2018) A language learning adventure of a person succeeded the language training. Journal of Language and Linguistic Studies 14 3 233–252.
IEEE
M. Özden, “A language learning adventure of a person succeeded the language training”, Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 14, no. 3, pp. 233–252, 2018.
ISNAD
Özden, Mehtap. “A Language Learning Adventure of a Person Succeeded the Language Training”. Journal of Language and Linguistic Studies 14/3 (September 2018), 233-252.
JAMA
Özden M. A language learning adventure of a person succeeded the language training. Journal of Language and Linguistic Studies. 2018;14:233–252.
MLA
Özden, Mehtap. “A Language Learning Adventure of a Person Succeeded the Language Training”. Journal of Language and Linguistic Studies, vol. 14, no. 3, 2018, pp. 233-52.
Vancouver
Özden M. A language learning adventure of a person succeeded the language training. Journal of Language and Linguistic Studies. 2018;14(3):233-52.