Öğretimi eğlenceli ve çok boyutlu hale getirebilen görsel, işitsel pek çok materyal hazırlanabilmesini sağlayan Web 2.0 araçları yabancı dil öğretmenlerinin büyük yardımcısı olmuştur. Bu araştırmada Arapça öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarına yönelik algıları, bu araçları kullanmaya yönelik mesleki yeterlilik algıları, kelime öğretiminde bu araçları kullanmaya yönelik algıları ve bu araçları kullanma sıklıklarını ölçmeye yönelik olarak uygun örneklem yöntemi ile ulaşılan 80 Arapça öğretmeniyle anket çalışması yapılmış, elde edilen bilgiler betimsel çözümleme yöntemi ve karşılaştırmalı analiz testleri kullanılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda Arapça öğretmenlerinin Web 2.0 araçlarına yönelik algılarının son derece olumlu olduğu görülmüş, demografik verilerin yukarıda bahsedilen algılara etkisine bakılmış, Arapça öğretmenlerinin cinsiyet, ders verilen kademe, mezun olunan bölüm değişkenleri açısından Web 2.0 araçlarına yönelik algılarında anlamlı bir farklılık görülmemiş, yaş değişkeni açısından ise anlamlı bir farklılık gözlenmiştir. Araştırma sonucuna göre genç öğretmenlerin Web 2.0 araçlarını kullanmaya yönelik mesleki yeterlilik algılarının ve Web 2.0 araçlarını kullanım sıklıklarının yaşça daha büyük katılımcılara göre daha yüksek olduğu görülmüştür.
Web 2.0 tools, which enable the preparation of many visual, auditory materials that can make teaching fun and multidimensional, have become a great helper for foreign language teachers. In this study, a survey was conducted with 80 Arabic teachers reached by convenient sampling method to measure the perceptions of Arabic teachers towards Web 2.0 tools, their perceptions of professional competence in using these tools, their perceptions of using these tools in teaching vocabulary and the frequency of their use of these tools. Then, the obtained data were interpreted by using descriptive analysis method and comparative analysis tests. Because of the research, it was seen that the perceptions of Arabic teachers towards Web 2.0 tools were very positive. Moreover, the effect of demographic data on the above-mentioned perceptions was examined and no significant difference was observed in the perceptions of Arabic teachers towards Web 2.0 tools in terms of gender, grade taught, and department graduated. However, a significant difference was observed in terms of age variable. In this regard, according to the results of the research, it was seen that young teachers' perceptions of professional competence to use Web 2.0 tools and the frequency of using Web 2.0 tools were higher than older participants.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Studies |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 |