Bu çalışmada, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının origaminin
matematik eğitiminde kullanılmasına yönelik inançlarını ve Van Hiele Geometri
Düşünme Düzeylerini belirleyerek, inançları ve düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve
bu ilişkide seçimlik ders olarak aldıkları Origami ile Matematik dersi
sonrasındaki değişimleri belirlemek hedeflenmiştir. Tek gruplu öntest-sontest
deneysel desen ile yürütülen bu açalışmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim
öğretim yılı bahar döneminde, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim
Matematik Öğretmenliği Programı’nda okuyan Origami ile Matematik dersini alan 64
ilköğretim matematik öğretmen adayı oluşturmaktadır. Çalışmanın verileri “Van
Hiele Geometrik Düşünme Testi” ve “Origami İnanç Ölçeği” ile toplanmıştır.
Çalışmadan elde edilen veriler, SPSS 20.0 yardımıyla analiz edilerek ortalama,
standart sapma, frekans, yüzde, tek faktörlü varyans analizi ve bağımlı
örneklemler için t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Veri analizleri
sonucunda, öğretmen adaylarının ön test ve son test sonuçlarına göre Van Hiele
Geometrik Düşünme Düzeylerinde ve origaminin matematik eğitiminde kullanımına
yönelik faydalılık inançlarında artışların olduğu; origaminin matematik
eğitiminde kullanımına yönelik sınırlılık inançlarında da azalmanın olduğu
görülmüştür. Çalışmanın sonunda, seçimlik Matematik ile Origami dersinin,
ilköğretim matematik öğretmeni adaylarının Van Hiele Geometri Düşünme Düzeyleri
ile geometri başarıları arasındaki ilişki dikkate alındığında, matematik
eğitimi ve öğretmen eğitimi açısından yaygınlaştırılabileceği ve değerlendirilebileceği
sonucuna ulaşılmıştır
The purpose of this study
is to determine prospective elementary mathematics teachers’ beliefs towards
using origami in mathematics education and Van Hiele Geometric Thinking Levels
and to investigate the relationship between their beliefs and levels. In
addition, this study aims at investigating the effects of elective course named
as Mathematics with Origami on the relationship between prospective teachers’
beliefs and levels. This study was conducted as one group pretest-posttest
experimental design in 2015-2016 academic year spring semester at Sakarya University
Faculty of Education. The participants were 64 prospective elementary
mathematics teachers who still study in elementary mathematics education
program and took Mathematics with Origami course in that time. Data were
collected through Van Hiele Geometric Thinking Test and Origami in Mathematics
Education Belief Scale and analyzed by using SPSS 20.0 program. As descriptive
statistics, means, standard deviations, frequencies and percentages were
computed. As inferential statistics, one way ANOVA and paired samples t-test
were conducted. Results showed that there was an increase in prospective
elementary mathematics teachers’ Van Hiele Geometric Thinking Levels and
beliefs towards benefits of using origami in mathematics education. On the
other hand, there was a decrease in prospective elementary mathematics
teachers’ beliefs towards limitations of using origami in mathematics
education. When the relationship between prospective elementary mathematics
teachers’ Van Hiele Geometric Thinking Levels and geometry achievements is
taken into consideration, it can be concluded that Mathematics with Origami
course can be become widespread for mathematics education and teacher
education.
Origami Van Hiele Geometric Thinking Levels Belief Prospective Elementary Mathematics Teachers
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 29, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 1 Issue: 1 |