Eğitim yöneticilerinin öznel kariyer başarılarının yaş, çocuk sayısı, çok yönlü ve sınırsız kariyer düzeyleri tarafından yordanma düzeyinin belirlenmesi için yordayıcı korelasyonel model kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu İstanbul, Sakarya ve Kocaeli illerinde bulunan okullarda okul müdürü olarak çalışan eğitim yöneticileri oluşturmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilmiş 128 kadın ve 228 erkek eğitim yöneticisi olmak üzere 356 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak ‘Demografik Bilgi Formu’, ‘Çok Yönlü ve Sınırsız Kariyer Ölçeği’ ve ‘Öznel Kariyer Başarısı Ölçeği’ kullanılmıştır. Eğitim yöneticilerinin öznel kariyer başarılarının yaş, çocuk sayısı, çok yönlü ve sınırsız kariyer düzeyleri tarafından yordanma düzeyini belirlemek için hiyerarşik regresyon analizi yapılmıştır. Eğitim yöneticilerinin yaş ve çocuk sayılarının birlikte öznel kariyer başarılarının %2’sini açıklamaktadır. Analize ikinci blok olarak çok yönlü kariyer ve sınırsız kariyer alınmıştır. Yaş ve çocuk sayısı kontrol edildiğinde sınırsız ve çok yönlü kariyerin eğitim yöneticilerinin öznel kariyer başarısına %19 katkı sağladığı görülmektedir. Böylece açıklanan toplam varyansın %21’e yükseldiği saptanmıştır. Elde edilen bulgular alan yazından hareketle tartışılmış ve sonuçlara uygun önerilerde bulunulmuştur.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Socio-Economic Development |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | February 13, 2024 |
Acceptance Date | May 26, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 5 Issue: 1 |