In this research bachelor level of tourism program was conducted content analysis of the internship regulations which is accept student in the 2017-2018 academic year both state and foundation universities in Turkey. In total of 78 tourism programs in ÖSYM preference guide, including 26 foundations and 52 state universities internship programs were analysed. Regulations were reviewed by the under those title type of university, faculty name, program name, whether or not an internship obligation is required, internship exemption, internship period, internship place. According to results, internship programs of tourism of the state and foundation universities show differences are obtained. Another difference is that the internship duration is generally varies a minimum of 30 to a maximum of 150 days. The results of the content analysis are specified and proposals are made after the related literature research
Bu çalışmanın amacı Türkiye’de turizm lisans eğitimi veren üniversitelerin uygulamış oldukları staj politikalarının incelenmesi, benzerlik ve farklılıkların belirlenmesi ve turizm sektörüne uygun önerilerin sunulmasıdır. Bu araştırma için nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi tekniğinden yararlanılmıştır. Türkiye’de 2017-2018 eğitim öğretim döneminde öğrenci kabul eden ve ÖSYM tercih klavuzunda yer alan 26 vakıf, 52 devlet üniversitesi olmak üzere toplamda 78 üniversitenin staj yönetmeliği incelenmiştir. Yönetmelikler üniversitenin türü (devlet/ vakıf), fakülte adı, program adı, staj zorunluluğunun olup olmaması, staj muafiyetinin olup olması, staj dönemi, staj süresi, staj yerleri ve varsa özel açıklamalar başlıklarında incelenmiştir. Araştırma sonucunda, staj sürelerinin 30 ila 150 gün aralığında değiştiği, üniversitenin türüne ve programın bulunduğu fakülteye göre göre staj yönetmeliklerinin farklılıklar gösterdiği, bazı üniversitelerde zorunlu staj yerine gönüllü staj kavramının olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular tablo halinde sunulmuş ve ilgili literatür incelemesi ile beraber konuya ilişkin öneriler sunulmuştur
Other ID | JA76RZ89RY |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 1 Issue: 2 |