Turizm sektöründe kalifiye iş gören ve turizm mezunu işletme yöneticilerinin olması gerektiği birçok çalışmada yinelenmektedir. Fakat birçok işletme turizm mezunu personellerini elde tutma konusunda zorluk yaşamaktadır. Bu nedenle işletmelerin çalışanlarının işletme ile ilgili tutumlarını, davranışlarını değerlendirmeleri ve anlamaları gerekmektedir. Bu noktada iş etiği önem arz etmektedir. Bu doğrultuda çalışma iş etiği kavramının önemine değinmek ve turizm lisans öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik iş etiği tutumlarını belirlemek, bu tutumların demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği bölümü
öğrencilerine yönetici gözünden iş etiği tutumu anketi yöneltilmiştir. Öğrencilerin kendilerini yönetici yerine koyarak bu anketi iş etiği açısından değerlendirmeleri istenmiştir. Çalışmada 274 öğrenci üzerinden kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Turizm İşletmeciliği bölümü öğrencilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyleri ile iş etiği tutumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fakat lise türü, sektör deneyimi, kariyer, iş etiği kavramını duyma, etik ve ahlak konularında ders alma ile ilgili demografik özelliklerine göre iş etiği tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Turizm sektöründe kalifiye iş gören ve turizm mezunu işletme yöneticilerinin olması gerektiği birçok çalışmada yinelenmektedir. Fakat birçok işletme turizm mezunu personellerini elde tutma konusunda zorluk yaşamaktadır. Bu nedenle işletmelerin çalışanlarının işletme ile ilgili tutumlarını, davranışlarını değerlendirmeleri ve anlamaları gerekmektedir. Bu noktada iş etiği önem arz etmektedir. Bu doğrultuda çalışma iş etiği kavramının önemine değinmek ve turizm lisans öğrencilerinin turizm sektörüne yönelik iş etiği tutumlarını belirlemek, bu tutumların demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini ölçmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm İşletmeciliği bölümü
öğrencilerine yönetici gözünden iş etiği tutumu anketi yöneltilmiştir. Öğrencilerin kendilerini yönetici yerine koyarak bu anketi iş etiği açısından değerlendirmeleri istenmiştir. Çalışmada 274 öğrenci üzerinden kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre Turizm İşletmeciliği bölümü öğrencilerinin cinsiyet ve sınıf düzeyleri ile iş etiği tutumları arasında anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Fakat lise türü, sektör deneyimi, kariyer, iş etiği kavramını duyma, etik ve ahlak konularında ders alma ile ilgili demografik özelliklerine göre iş etiği tutumları arasında anlamlı bir farklılık olmadığı tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 23, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 2 Issue: 1 |