KONAKLAMA İŞLETMELERİNDE DENEYİMSEL PAZARLAMA UYGULAMALARI VE FARKINDALIĞI: İSTANBUL OTELLERİ ÖRNEĞİ
Year 2020,
Volume: 3 Issue: 2, 191 - 199, 30.12.2020
Yasin Bilim
Zeynep Yılmaz Memiş
Abstract
Bu araştırma pazarlamada yeni bir yaklaşım olan deneyimsel pazarlama konusunda bilgi vermek ve deneyimsel pazarlama
faaliyetlerinin işletmelere olan katkısını ortaya koymak amacıyla hazırlanmıştır. Araştırma iki aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada
deneyimsel pazarlama ile ilgili kavramsal bilgilere yer verilmiştir. İkinci aşamada ise araştırmacı tarafından oluşturulan görüşme formu
İstanbul ilinde faaliyet gösteren, beş (5) yıldızlı otel işletmelerinin arasından seçilen otellerin yöneticilerine yönlendirilerek verilen
cevaplar karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda deneyimsel pazarlamanın otel işletmelerine
sağladığı yararlara değinilerek, işletmelere ve araştırmacılara yönelik deneyimsel pazarlama konusunda önerilerde bulunulmuştur.
References
- Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara
- Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine
Kavramsal Bir İnceleme, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7(1), 213-274.
- Berridge, G. (2007). Events Design and Experience, 1st Edition, Elsevier, Amsterdam
- Bostancı, T. (2007). Deneyimsel Pazarlama ve Deneyim Yönetiminin Pazarlama Uygulamalarındaki Yeri ve
Duygusal Markalama, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, İzmir: Dokuz Eylül
Üniversitesi.
- Edvardsson, B. (2005). Service quality: beyond cognitive assessment. Managing Service Quality: An
International Journal, 15(2), 127-131.
- Ekici, N. (2012), Deneyimsel Pazarlama ve Seyahat Deneyimi: Türk Havayolları Örneği, Karamanoğlu
Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
- Genç, B. (2009). Deneyimsel Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Etkisi, Ege Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
- Grix, J. (2010). The Foundations Of Research. Palgrave Macmillan, London.
- Harman, S. (2015). Deneyimsel Pazarlama, içinde Kılıç, B. ve Öter, Z., Turizm Pazarlamasında Güncel
Yaklaşımlar, Beta Yayın, İstanbul, 493 – 512.
- Kara, M. ve Çiçek, B. (2015). Deneyimsel Pazarlama ve Satın Alma Karar Sürecine Etkisi: Termal Turizm
Sektöründe Bir Uygulama. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi. 13, 177-200.
- Lagiewski, R. ve B. Zekan. (2006). Experiential Marketing Of Tourism Destinations, Turk-Kazak
International Tourism Conference, New Perspectives And Values In World Tourism And Tourism
Management In The Future, Akdeniz University Antalya, 60-80.
- Lenderman, M. (2006). Experience The Message, Carroll and Graf Publishers, New York
- Papatya, N., Papatya, G., ve Güzel, F. Ö. (2013). Deneyimsel değer yaklaşımında kritik değer sürücüleri:
Muğla bölgesinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma.
Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 87-105.
- Pine, B.J. ve Gilmore, J.H. (2002). The Experience is Marketing. Ohio: BrownHerren Publishing
- Qian, M. ve Y. Liu. (2009). The SWIPE Strategy of Experiential Marketing Mix: A Case Study of GERAGEM.
Journal of Chinese Marketing. 2(1), pp. 78-87
- Saltık, A. I. (2011). Turizm Sektöründe Deneyimsel Pazarlama Ve Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi, Muğla
Üniversitesi Sosyal Bilimler, Yüksek Lisans Tezi, Muğla
- Schmitt, B. (1999a). Experiential Marketing. Journal of Marketing Management. 15: 53-67
- Schmitt, B. (1999b). Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, Relate to Your
Company and Brands. New York: The Free Press.
- Sheng, C. W. ve Chia, M. (2012). A study of experience expectation of museum visitors, Tourism
Management, (33); 53-60.
- Williams, A, (2006). Tourism and Hospitality Marketing: Fantasy, Feeling and Fun. International Journal of
Contemporary Hospitality Management.18 (6) ,482-495.
Year 2020,
Volume: 3 Issue: 2, 191 - 199, 30.12.2020
Yasin Bilim
Zeynep Yılmaz Memiş
References
- Argan, M. (2007). Eğlence Pazarlaması, Detay Yayıncılık, Ankara
- Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine
Kavramsal Bir İnceleme, Bitlis Eren Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 7(1), 213-274.
- Berridge, G. (2007). Events Design and Experience, 1st Edition, Elsevier, Amsterdam
- Bostancı, T. (2007). Deneyimsel Pazarlama ve Deneyim Yönetiminin Pazarlama Uygulamalarındaki Yeri ve
Duygusal Markalama, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, İzmir: Dokuz Eylül
Üniversitesi.
- Edvardsson, B. (2005). Service quality: beyond cognitive assessment. Managing Service Quality: An
International Journal, 15(2), 127-131.
- Ekici, N. (2012), Deneyimsel Pazarlama ve Seyahat Deneyimi: Türk Havayolları Örneği, Karamanoğlu
Mehmetbey Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Karaman.
- Genç, B. (2009). Deneyimsel Pazarlamanın Tüketici Satın Alma Kararlarına Etkisi, Ege Üniversitesi Sosyal
Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
- Grix, J. (2010). The Foundations Of Research. Palgrave Macmillan, London.
- Harman, S. (2015). Deneyimsel Pazarlama, içinde Kılıç, B. ve Öter, Z., Turizm Pazarlamasında Güncel
Yaklaşımlar, Beta Yayın, İstanbul, 493 – 512.
- Kara, M. ve Çiçek, B. (2015). Deneyimsel Pazarlama ve Satın Alma Karar Sürecine Etkisi: Termal Turizm
Sektöründe Bir Uygulama. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Elektronik Dergisi. 13, 177-200.
- Lagiewski, R. ve B. Zekan. (2006). Experiential Marketing Of Tourism Destinations, Turk-Kazak
International Tourism Conference, New Perspectives And Values In World Tourism And Tourism
Management In The Future, Akdeniz University Antalya, 60-80.
- Lenderman, M. (2006). Experience The Message, Carroll and Graf Publishers, New York
- Papatya, N., Papatya, G., ve Güzel, F. Ö. (2013). Deneyimsel değer yaklaşımında kritik değer sürücüleri:
Muğla bölgesinde faaliyet gösteren dört ve beş yıldızlı konaklama işletmelerinde bir araştırma.
Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, 9(19), 87-105.
- Pine, B.J. ve Gilmore, J.H. (2002). The Experience is Marketing. Ohio: BrownHerren Publishing
- Qian, M. ve Y. Liu. (2009). The SWIPE Strategy of Experiential Marketing Mix: A Case Study of GERAGEM.
Journal of Chinese Marketing. 2(1), pp. 78-87
- Saltık, A. I. (2011). Turizm Sektöründe Deneyimsel Pazarlama Ve Tüketici Davranışları Üzerine Etkisi, Muğla
Üniversitesi Sosyal Bilimler, Yüksek Lisans Tezi, Muğla
- Schmitt, B. (1999a). Experiential Marketing. Journal of Marketing Management. 15: 53-67
- Schmitt, B. (1999b). Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, Relate to Your
Company and Brands. New York: The Free Press.
- Sheng, C. W. ve Chia, M. (2012). A study of experience expectation of museum visitors, Tourism
Management, (33); 53-60.
- Williams, A, (2006). Tourism and Hospitality Marketing: Fantasy, Feeling and Fun. International Journal of
Contemporary Hospitality Management.18 (6) ,482-495.