Research Article
BibTex RIS Cite

Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi

Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 64 - 72, 30.12.2018

Abstract

Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin
Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 öğretim
yılında 650 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencisi ile yapılmıştır.
Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için
Diker-Coşkun, Demirel (2010) tarafından
geliştirilen
“Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Orjinal ölçeğin
Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .89 olarak bulunmuştur.

Verilerin analizinde, bağımsız gruplarda “t” testinden ve çok yönlü varyans
analizi (ANOVA) testinden yararlanılmış, hata payı 0,05 alınmıştır.
 Araştırma
bulgularında;
Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinde
cinsiyete göre ve
yaş
gruplarına göre fark anlamlı bulunamamıştır (p>0.05). Araştırmaya katılan
öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlerine göre ve sınıflara göre fark anlamlı
bulunmuştur (p<0.05). 
Elde
edilen bulgulardan hareketle beden eğitimi ve spor eğitimi alan lisans
öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin olumlu olduğu söylenebilir.

References

  • Akkuş, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerinin Göstergesi Olarak PISA Sonuçlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara
  • Aksoy, M. (2008). Hayat Boyu Öğrenme ve Kariyer Rehberliği İlkelerinin İstihdam Edilebilirliğe Etkileri: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Appley, D. (2001). The Covert Curriculum: The Lifelong Learning Skills You Can Learn in College, http://www.hammiverse.com/apbio/student_success_resources/lifelong_learning_skills. Erişim Tarihi: 3 Nisan 2017
  • Demirel, M., Akkoyunlu, B. (2010). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve Bilgi Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları. 10th International Educational Technology Conference, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Proceedings Book, Volume 2, 1126- 1133.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (2001). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı. www.dpt.gov.tr/DocObjects/Download/3206/oik584.pdf adresinden alınmıştır. Erişim Adresi: 5 Kasım 2017
  • Diker-Coşkun, Y., Demirel, M. (2010). Lifelong Learning Tendencey Scale: The Study of Validity And Reliability. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 5, 2343-2350.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42:108-120.
  • Dinevski, D., Dinevski, I. V. (2004). The Concepts of University Lifelong Learning Provision in Europe. Transition Studies Review, 11 (3), 227-235
  • Evin Gencel, İ. (2013), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları. Eğitim ve Bilim, Cilt 38, Sayı 170
  • Erdamar, G. (2011). Yaşam Boyu Öğrenme. Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler (219-237). Ankara: Pegem akademi.
  • Güleç, İ., Çelik, S., Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2 (3), 34-48.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., Kuzu, A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2), 309-325.
  • Jenkins, A. (2004). Women, lifelong learning and employment. CEEDP, 39. Centre for the Economics of Education, London: School of Economics and Political Science.
  • Karakuş, C. (2013). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt:2 Sayı:3
  • Kurt, İ. (2000). Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • METEK Projesi Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi (2009) Ankara http://www.metek.meb.gov.tr/.../Turkiye.HAYAT.BOYU.%20OGRENME.STRATEJI.BELGESI. Erişim Tarihi: 12 Haziran 2018 Turan, S. (2005). Öğrenen Topluma Doğru Avrupa Birliği Eğitim Politikalarında Yaşam Boyu Öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 5 (1). 87-98.
  • Tunca, N., Alkın-Şahin, S., Aydın, Ö. (2015) Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, Ağustos 2015
Year 2018, Volume: 1 Issue: 1, 64 - 72, 30.12.2018

Abstract

References

  • Akkuş, N. (2008). Yaşam Boyu Öğrenme Becerilerinin Göstergesi Olarak PISA Sonuçlarının Türkiye Açısından Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış Yüksek lisans Tezi) Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara
  • Aksoy, M. (2008). Hayat Boyu Öğrenme ve Kariyer Rehberliği İlkelerinin İstihdam Edilebilirliğe Etkileri: Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama. (Yayınlanmamış Doktora Tezi) Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü: Ankara.
  • Appley, D. (2001). The Covert Curriculum: The Lifelong Learning Skills You Can Learn in College, http://www.hammiverse.com/apbio/student_success_resources/lifelong_learning_skills. Erişim Tarihi: 3 Nisan 2017
  • Demirel, M., Akkoyunlu, B. (2010). Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri ve Bilgi Okuryazarlığı Özyeterlik Algıları. 10th International Educational Technology Conference, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, Proceedings Book, Volume 2, 1126- 1133.
  • Devlet Planlama Teşkilatı (2001). Sekizinci beş yıllık kalkınma planı. www.dpt.gov.tr/DocObjects/Download/3206/oik584.pdf adresinden alınmıştır. Erişim Adresi: 5 Kasım 2017
  • Diker-Coşkun, Y., Demirel, M. (2010). Lifelong Learning Tendencey Scale: The Study of Validity And Reliability. Procedia- Social and Behavioral Sciences, 5, 2343-2350.
  • Diker Coşkun, Y. ve Demirel, M. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42:108-120.
  • Dinevski, D., Dinevski, I. V. (2004). The Concepts of University Lifelong Learning Provision in Europe. Transition Studies Review, 11 (3), 227-235
  • Evin Gencel, İ. (2013), Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Yeterliklerine Yönelik Algıları. Eğitim ve Bilim, Cilt 38, Sayı 170
  • Erdamar, G. (2011). Yaşam Boyu Öğrenme. Ö. Demirel (Ed.) Eğitimde Yeni Yönelimler (219-237). Ankara: Pegem akademi.
  • Güleç, İ., Çelik, S., Demirhan, B. (2012). Yaşam Boyu Öğrenme Nedir? Kavram ve Kapsamı Üzerine Bir Değerlendirme. Sakarya University Journal of Education, 2 (3), 34-48.
  • Günüç, S., Odabaşı, H., Kuzu, A. (2012). Yaşam Boyu Öğrenmeyi Etkileyen Faktörler. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 11(2), 309-325.
  • Jenkins, A. (2004). Women, lifelong learning and employment. CEEDP, 39. Centre for the Economics of Education, London: School of Economics and Political Science.
  • Karakuş, C. (2013). Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Yaşam Boyu Öğrenme Yeterlikleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi. Cilt:2 Sayı:3
  • Kurt, İ. (2000). Yetişkin Eğitimi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • METEK Projesi Hayat Boyu Öğrenme Strateji Belgesi (2009) Ankara http://www.metek.meb.gov.tr/.../Turkiye.HAYAT.BOYU.%20OGRENME.STRATEJI.BELGESI. Erişim Tarihi: 12 Haziran 2018 Turan, S. (2005). Öğrenen Topluma Doğru Avrupa Birliği Eğitim Politikalarında Yaşam Boyu Öğrenme. Ankara Avrupa Çalışmaları Dergisi. 5 (1). 87-98.
  • Tunca, N., Alkın-Şahin, S., Aydın, Ö. (2015) Öğretmen Adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 11, Sayı 2, Ağustos 2015
There are 17 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Medicine
Journal Section Articles
Authors

Murat Kangalgil 0000-0002-7480-199X

Fatih Özgül 0000-0002-8671-9854

Publication Date December 30, 2018
Submission Date December 17, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 1 Issue: 1

Cite

APA Kangalgil, M., & Özgül, F. (2018). Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi Alan Öğrencilerin Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin İncelenmesi. Journal of Global Sport and Education Research, 1(1), 64-72.

18798      18709 1879918800                           percent_0

18711 Journal of Global Sport and Education Research (JOGSER) is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.