Bu araştırmanın amacı, Beden Eğitimi ve Spor Yüksek Okulu öğrencilerinin
Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimlerinin incelenmesidir. Araştırma 2017-2018 öğretim
yılında 650 Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğrencisi ile yapılmıştır.
Öğrenci tutumlarının ölçülmesi için Diker-Coşkun, Demirel (2010) tarafından
geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Orjinal ölçeğin
Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı .89 olarak bulunmuştur.
Verilerin analizinde, bağımsız gruplarda “t” testinden ve çok yönlü varyans
analizi (ANOVA) testinden yararlanılmış, hata payı 0,05 alınmıştır. Araştırma
bulgularında; Araştırmaya katılan öğrencilerin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinde
cinsiyete göre ve yaş
gruplarına göre fark anlamlı bulunamamıştır (p>0.05). Araştırmaya katılan
öğrencilerin öğrenim gördükleri bölümlerine göre ve sınıflara göre fark anlamlı
bulunmuştur (p<0.05). Elde
edilen bulgulardan hareketle beden eğitimi ve spor eğitimi alan lisans
öğrencilerinin yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin olumlu olduğu söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Spor Hekimliği |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1 |