Research Article
BibTex RIS Cite

Medyanın Kültüre Etkisi Üzerine Bir Araştırma

Year 2021, Volume: 11 Issue: 1, 53 - 65, 31.03.2021

Abstract

İnsanlar boş zamanlarının önemli bir kısmını medya karşısında geçirmektedir. Özellikle yeni medyanın sunmuş olduğu olanaklar ile enformasyonun mobilize hale gelmesi zaman ve mekân sınırlamasını ortadan kaldırmış, bu olgu medya kullanım sürelerinin daha da artmasını beraberinde getirmiştir. Sağladığı olanakların yanında medyaya karşı birtakım eleştiriler de yöneltilmektedir. Bu eleştirilerinden biri de medyanın toplumların kültürlerine zarar verdiği yönündedir. Medya içeriklerin sıradanlaşması ve benzeşmesi yönüyle eleştiriye maruz kalmaktadır. Bu çalışma kapsamında medya kullanıcıları üzerinde bir saha araştırması gerçekleştirilmiştir. Araştırma sonuçları; anketi cevaplayanların büyük çoğunluğu kültürlerine yüksek derecede bağlı olduklarını ifade etmişlerdir. Katılımcıların yaşı yükseldikçe kültüre bağlılıklarının da o oranda arttığı anlaşılmıştır. Araştırmaya göre katılımcılar medya araçlarının kültürlerine zarar verdiğini düşünmektedir. Bu araçlar içinden özellikle sosyal medyanın kültürlerine diğer medya araçlarına göre daha fazla zarar verdiğini belirtmişlerdir. Araştırmaya katılan kadınların önemli bir kısmı kültürlerine zarar verdiği düşündüğü medya programlarını izlemeyi bırakabileceklerini belirtmektedir. Yine katılımcılar dizilerin ve magazin programlarının diğer program türlerine göre kültürlerine daha fazla zarar verdiğini düşünmektedir.

References

  • Adorno, T. (2005). Minima Moralia. London: Verso.
  • Adorno, T. W. (2007). Kültür Endüstrisi. (N. ünler, M. Tüzel ve E. Gen Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları
  • Adorno, T. W. ve Horkheimer, M. (2002). Dialectic of Enlightenment. Standford University Press, USA.
  • Adorno, T. W. ve Horkheimer, M. (2014). Aydınlanmanın Diyalektiği.(N. Ülner ve E. Ö. Karadoğan Çev. ). İstanbul: Kabalcı Yayıncılık.
  • Adorno, T.(1954). How to Look at Television. The Quarterly of Film Radio and Television, 8(3): 213-235.
  • Adorno, W. T. (2011). Kültür Endüstrisi-Kültür Yönetimi. (N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen Çev. ). İstanbul: İletişim.
  • Aziz, A. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri.Ankara: Nobel Yayınları.
Year 2021, Volume: 11 Issue: 1, 53 - 65, 31.03.2021

Abstract

References

  • Adorno, T. (2005). Minima Moralia. London: Verso.
  • Adorno, T. W. (2007). Kültür Endüstrisi. (N. ünler, M. Tüzel ve E. Gen Çev.). İstanbul: İletişim Yayınları
  • Adorno, T. W. ve Horkheimer, M. (2002). Dialectic of Enlightenment. Standford University Press, USA.
  • Adorno, T. W. ve Horkheimer, M. (2014). Aydınlanmanın Diyalektiği.(N. Ülner ve E. Ö. Karadoğan Çev. ). İstanbul: Kabalcı Yayıncılık.
  • Adorno, T.(1954). How to Look at Television. The Quarterly of Film Radio and Television, 8(3): 213-235.
  • Adorno, W. T. (2011). Kültür Endüstrisi-Kültür Yönetimi. (N. Ülner, M. Tüzel ve E. Gen Çev. ). İstanbul: İletişim.
  • Aziz, A. (2010). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri ve Teknikleri.Ankara: Nobel Yayınları.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section ARTICLES
Authors

Mevlüt Can Koçak This is me

Olgun Küçük This is me

Publication Date March 31, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 11 Issue: 1

Cite

APA Koçak, M. C., & Küçük, O. (2021). Medyanın Kültüre Etkisi Üzerine Bir Araştırma. Journal of Humanities and Tourism Research, 11(1), 53-65.