Bu çalışmanın amacı, Bursa ilinde farklı liselerde öğrenim görmekte olan öğrencilerin beden eğitimi dersine ilişkin tutumlarını incelemektir.Yöntem: Araştırmaya Bursa ilinde öğrenim gören öğrencilerden 244 (%58,7) kadın, 172 (%41,3) erkek olmak üzere toplamda 416 öğrenci, gönüllülük esasıyla katılmıştır. Farklı lise türlerinde öğrenim gören öğrencilere, araştırmacı tarafından "Beden Eğitimi Dersi Tutum Ölçeği" ve "Kişisel Bilgiler Formu" veri toplama araçları uygulanmıştır.Elde edilen verilerin analizinde Bağımsız Gruplar T-Testi ile Tek Yönlü Varyans Analizi (Anova) gibi istatistiksel yöntemler değerlendirilip, kullanılmıştır. Bulgular: Lise türü, cinsiyet ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre öğrencilerin beden eğitimi dersi tutumları puanlarında istatistiksel açıdan anlamlı farklılıkların varlığı tespit edilmiştir.Cinsiyete göre değerlendirilen incelemede, öğrencilerin beden eğitimi dersi tutum puanlarında cinsiyete bağlı istatistiksel olarak anlamlı farklılıklar olduğu belirlenmiştir. Sınıf düzeyi değişkenine göre yapılan analizde, 9. sınıf öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutum puanlarının 10, 11 ve 12.sınıf öğrencilerinin tutum puanlarından anlamlı derecede yüksek olduğu bulunmuştur.Lise türü değişkenine bakıldığında ise, Mesleki Teknik Anadolu lisesi öğrencilerinin beden eğitimi dersi tutum puanlarının, Anadolu İmam Hatip lisesi öğrencilerinin puanlarına kıyasla anlamlı bir şekilde daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.Sonuç: Öğrencilerin beden eğitimi dersi tutumlarının yüksek olduğu bulunmuş ve sınıf düzeyi yükseldikçe tutum puanlarının azaldığı görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Physical Training and Sports Pedagogy |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | June 30, 2024 |
Publication Date | June 30, 2024 |
Submission Date | May 21, 2024 |
Acceptance Date | June 28, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 4 Issue: 1 |