Yapısalcı çalışmalar, kendisinden
anlam üretilebilen sözel, görsel, işitsel her yapıyı bir ‘metin’ gibi
değerlendirmeyi öğrettiğinden; Roland Barthes “yazarın ölümü”nü duyurduğundan
beri farklı metinlerle farklı okumalardan söz edilebiliyor. Müzik, edebiyat,
tasarım, siyasal kampanya gibi çeşitli etkinlikler arasındaki sınırların
kalktığı son yıllarda besteciler, reklamcılar, yazarlar, ressamlar,
sinemacılar, dansçılar, vd. ustalıklarıyla karma iletişim araçları
(mixed-media) üreterek çok katmanlı metinler sunuyorlar. Hollywood sinemasında
son dönemde üretilen filmler de geleneksel anlatı yapısından ayrılarak
metinlerarası bir evrende geziniyor. Makalede, öncelikle Genette’nin metinsel
kavramlarının Âşıklar Şehri (La La Land, 2016) filmindeki yansımaları
belirlenmeye çalışılmıştır. Filmin anlatı yapısının, nasıl bir metinlerarası
görünüm ortaya koyduğunun belirlenmesindeyse, Greimas’ın ‘anlatı çizgesi’
içerisindeki ‘dörtlü evre’ yöntemi kullanılmıştır. Böylelikle, filmin anlatı
yapısı çözümlenerek yaratılan metinlerarası olay örgüsünün serimlenmesi amaçlanmıştır.
Journal Section | Compilation Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 26, 2017 |
Submission Date | April 15, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 |