Çok yönlü ve karmaşık bir yapıya sahip olan müziğin, insan yaşamındaki yeri son derece önemli ve belirleyicidir. Bu nedenle müzik, özellikle radyo-televizyon-sinema gibi medya araçlarının vazgeçilmez işitsel öğelerinin başında gelmektedir. Bir reklamın akılda kalması ve yaygınlaşması için müzik kullanılır veya bir filmin olaylarını, karakterlerini vb. müzik tanımlar. Radyo ve televizyonlarda yapılan müzik programları toplumların müzik dinleme alışkanlıklarını ve beğenilerini etkiler. Medya araçlarının geniş kitlelere ulaşabilme gücü de göz önüne alındığında, bu ortamlarda görev yapan veya yapacak kişilerin müziğe bakış açıları, müzik birikimleri ve sanatsal müzik türlerine olan ilgileri, medya ortamlarında gerçekleştirilecek müzik yapımlarının sanatsal niteliğini ve düzeyini etkilediğinden önem kazanmaktadır. Bu amaçla, geleceğin İletişimcileri'olacak gençler üzerinde bir araştırma yapılmış ve elde edilen bulgular değerlendirilmiştir. Yapılan araştırmayla ortaya çıkan en temel sonuç, bu öğrencilerin kendilerinde bulunmayan müzik eğitiminin gerekliliğine inanmaları ve ihtiyaç hissetmeleridir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Compilation Articles |
Authors | |
Publication Date | May 14, 2014 |
Submission Date | May 14, 2014 |
Published in Issue | Year 2003 Volume: 3 Issue: 1 |