BibTex RIS Cite

BİR KURUMSAL İLETİŞİM STRATEJİSİ OLARAK KURUMSAL BLOGLAR

Year 2014, Volume: 8 Issue: 3, 92 - 121, 23.07.2014

Abstract

Kurumsal iletişim, kurumsal amaçlar doğrultusunda kitleler ile sürekli bilgi ve görüş alışverişlerinin yapılmasıdır. İnternetin gelişimi, kitlelere mesajı iletme, onlardan mesaj alma hızını arttırmış ve kurumsal iletişimin yapısında değişimlere neden olmuştur. Dolayısıyla kurumlar açısından çevrimiçi ortamın gücü gün geçtikçe artmakta ve çevrim içi ortam, halkla ilişkiler uygulamaların­da etkileşimli iletişimi sağlayan en önemli ortam haline gelmektedir. Bu durum karşısında kurumlar, iletişim akışını sağlayacak etkili kurumsal iletişim araçlarına ihtiyaç duymaktadır. Kurumsal bloglar, çevrimiçi iletişim araçları içinde kurumlara yönelik olumlu katkıları ile gündeme gelmektedir. Çalışmada, kurumsal blogların kurumsal iletişimde etkin ve verimli bir biçimde kullanılabilirliğini saptamayı amaçlamaktadır. Bu bağlamda Türkiye'de faaliyet gösteren kurumlara ait blogların kurumsal iletişim amacı ile kullanılması konusu ele alınmıştır. Kurumsal bloglar, içerik analizi yöntemi kullanılarak iki farklı biçimde incelenmiştir. Öncelikle on sekiz maddeyi içeren kategoriler kullanılarak kurumsal blogların kendisi değerlendirilmiştir. Ayrıca incelenen kurumsal bloglarda 2012 yılı boyunca yayınlanan tüm gönderiler, kodlama sayfalarının yardımı ile incelemeye alınmıştır.

References

  • Adler L and Sillars R (2011) Linked Photographers' Guide to Online Marketing andSocial Media, Course Technology, Boston.
  • Barefoot D and Szabo J (2010) Friends with Benefits: A Social Media Marketing Handbook, No Starch Press, San Francisco.
  • Bilgin N (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi: Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Cangialosi G, Irelan Ryan, Bourquin T and Vogele C (2008) Podcast Academy: The Business Podcasting Book Launching, Marketing, and Measuring Your Podcast, Elsevier, Burlington.
  • Cass J (2007) Strategies and Tools for Corporate Blogging, Butterworth-Heinemann, Burlington.
  • Cornelissen J (2004) Corporate Communications: Theory and Practice, SagePub, London.
  • Evans D (2008) Social Media Marketing: An Hour a Day, Wiley Publishing, Indianapolis.
  • Gökçe O (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve Pratik Bilgiler, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Greenberg P (2010) CRM at the Speed of Light: Social CRM Strategies, Tools, and Techniques for Engaging Your Customers, TheMcGraw-Hill, New York.
  • Gunelius S (2010) BloggingAll-in-OneforDummies, WileyPub., Indianapolis.
  • Gunelius S (2011) 30 Minute Social Media Marketing, McGraw-Hill, New York.
  • Harris D (2008) Blogging 100 Success Secrets, Emereo Publishing, Newstead.
  • Kotler P and Keller K L (2012) Marketing Management, PrenticeHall, New Jersey.
  • Neuman W L (2009) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Sedef Özge (çev), Yayınodası Yayıncılık, İstanbul.
  • O'Hair D, Friedrich G W and Dixon L D (2005) Strategic Communication in Business and The Professions, Houghton Mifflin, Boston.
  • Reece M (2010) Real-Time Marketing for Business Growth: How toUse Social Media, Measure Marketing, and Create a Culture of Execution, PearsonEducation, New Jersey.
  • Scott D M (2008) Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları, Nadir Özata (çev), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Smith P R and Zook Z (2011) Marketing Communications: Integrating Offline and Online withSocial Media, KoganPage Limited, London.
  • Tasner M (2011) Anında Pazarlama: Web 3.0 Pazarlama Kılavuzu, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Thomas L (2011) Online Marketing, McGraw-HillCompanies, New York.
  • Uzunoğlu E, Onat F, Alikılıç Ö A ve Çakır S Y (2009) İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları, Ankara.
  • Üzün C (2000) Stratejik Yönetim ve Halkla İlişkiler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • Weinberg T (2009) New Community Rules: Marketing on the Social Web, O'Reilly Media, Sebastopol.
  • Weil D (2006) The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right, Portfolio Pub, New York.
  • Wright J (2006) Blog Marketing: The Revolutionary New Way to Increase Sales, Build Your Brand, and Get Exceptional Results, McGraw-Hill, New York.
Year 2014, Volume: 8 Issue: 3, 92 - 121, 23.07.2014

Abstract

References

  • Adler L and Sillars R (2011) Linked Photographers' Guide to Online Marketing andSocial Media, Course Technology, Boston.
  • Barefoot D and Szabo J (2010) Friends with Benefits: A Social Media Marketing Handbook, No Starch Press, San Francisco.
  • Bilgin N (2006) Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi: Teknikler ve Örnek Çalışmalar, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Cangialosi G, Irelan Ryan, Bourquin T and Vogele C (2008) Podcast Academy: The Business Podcasting Book Launching, Marketing, and Measuring Your Podcast, Elsevier, Burlington.
  • Cass J (2007) Strategies and Tools for Corporate Blogging, Butterworth-Heinemann, Burlington.
  • Cornelissen J (2004) Corporate Communications: Theory and Practice, SagePub, London.
  • Evans D (2008) Social Media Marketing: An Hour a Day, Wiley Publishing, Indianapolis.
  • Gökçe O (2006). İçerik Analizi: Kuramsal ve Pratik Bilgiler, Siyasal Kitabevi, Ankara.
  • Greenberg P (2010) CRM at the Speed of Light: Social CRM Strategies, Tools, and Techniques for Engaging Your Customers, TheMcGraw-Hill, New York.
  • Gunelius S (2010) BloggingAll-in-OneforDummies, WileyPub., Indianapolis.
  • Gunelius S (2011) 30 Minute Social Media Marketing, McGraw-Hill, New York.
  • Harris D (2008) Blogging 100 Success Secrets, Emereo Publishing, Newstead.
  • Kotler P and Keller K L (2012) Marketing Management, PrenticeHall, New Jersey.
  • Neuman W L (2009) Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Sedef Özge (çev), Yayınodası Yayıncılık, İstanbul.
  • O'Hair D, Friedrich G W and Dixon L D (2005) Strategic Communication in Business and The Professions, Houghton Mifflin, Boston.
  • Reece M (2010) Real-Time Marketing for Business Growth: How toUse Social Media, Measure Marketing, and Create a Culture of Execution, PearsonEducation, New Jersey.
  • Scott D M (2008) Pazarlamanın ve İletişimin Yeni Kuralları, Nadir Özata (çev), Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Smith P R and Zook Z (2011) Marketing Communications: Integrating Offline and Online withSocial Media, KoganPage Limited, London.
  • Tasner M (2011) Anında Pazarlama: Web 3.0 Pazarlama Kılavuzu, Mediacat Yayınları, İstanbul.
  • Thomas L (2011) Online Marketing, McGraw-HillCompanies, New York.
  • Uzunoğlu E, Onat F, Alikılıç Ö A ve Çakır S Y (2009) İnternet Çağında Kurumsal İletişim, Say Yayınları, Ankara.
  • Üzün C (2000) Stratejik Yönetim ve Halkla İlişkiler, Dokuz Eylül Yayınları, İzmir.
  • Weinberg T (2009) New Community Rules: Marketing on the Social Web, O'Reilly Media, Sebastopol.
  • Weil D (2006) The Corporate Blogging Book: Absolutely Everything You Need to Know to Get It Right, Portfolio Pub, New York.
  • Wright J (2006) Blog Marketing: The Revolutionary New Way to Increase Sales, Build Your Brand, and Get Exceptional Results, McGraw-Hill, New York.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Compilation Articles
Authors

Halit Çetintaş This is me

Publication Date July 23, 2014
Submission Date May 29, 2014
Published in Issue Year 2014 Volume: 8 Issue: 3

Cite

APA Çetintaş, H. (2014). BİR KURUMSAL İLETİŞİM STRATEJİSİ OLARAK KURUMSAL BLOGLAR. Selçuk İletişim, 8(3), 92-121. https://doi.org/10.18094/si.01558