Son dönemde karşımıza çıkan ve çok sayıda
izleyiciye ulaşan romantik komedi filmlerinde kadın her ne kadar meslek sahibi
ve bağımsız bir karakter olarak sunulsa da çoğunlukla bu filmler özünde
Yeşilçam melodramlarına göz kırpar ve evlilik ön plana çıkar. Geniş kitlelere
ulaşması ve özellikle kadın izleyicileri hedef kitlesi olarak belirlemesi
açısından romantik komedilerde kadının ve evlilik kurumunun sunuluş şekli bir
kat daha önem kazanır. Romantik komedi türü içinde evlilik kurumunun sunumunu
ortaya koymak bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Çalışmada 1990 sonrası
yükselişe geçen popüler Türk sineması içinde yer alan ve romantik komedi
türünün örneklerinden olan Kocan Kadar Konuş (Kıvanç Baruönü 2014) alımla
yöntemi ile analiz edilmiştir. Bu çalışma Selçuk Üniversitesi İletişim
Fakültesi’nde, 2015-2016 akademik yılı Bahar yarıyılında, Türk Sinema Tarihi
dersini alan öğrencilere Kocan Kadar
Konuş filmini izleterek yapılmıştır. Dersi alan öğrencilere film Mayıs
ayında –dönem sonu olarak kabul edilebilir- izletilmiş ardından öğrencilerden
filme dair düşüncelerini yazmaları istenmiştir. Filme dair yorumlarını
yazdıkları metinlerde “toplumsal cinsiyet”, “kadının konumu” “erkeğin konumu”,
“evlilik”, “aile”, “kadın ve erkeğin iş hayatındaki yeri” gibi kavramlarla bağlantılı
olarak anlatmaları istenmiştir.
Journal Section | Compilation Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 26, 2017 |
Submission Date | July 26, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 10 Issue: 1 |