Loading [a11y]/accessibility-menu.js
Research Article
BibTex RIS Cite

THE CONFLICTS EXPERIENCED DURING POPULARIZATION BY THE MEMBERS OF SUB-CULTURE: JOKER CASE

Year 2018, Volume: 11 Issue: 2, 5 - 20, 11.07.2018
https://doi.org/10.18094/josc.414450

Abstract

Human beings, as social creatures, interact with each other in daily life and work life. This interaction is realized through communication; individuals share their emotions, thoughts and wishes and evaluate themselves and others accordingly. Work life is also experienced within a social process. Whether work life is based on individual work or teamwork, individuals continue to reflect their psychological, economic and sociological existence in both social and individual terms. Therefore, gains, losses, changes, concerns, mistakes, and conflicts in work life negatively or positively affect individuals psychologically, sociologically and economically. Individuals try to adapt to changes and stress-causing situations in work life; however, the methods they apply to cope with conflicts vary from person to person. This study focuses on the conflicts experienced by the members of sub-culture during the popularization of this sub-culture, the types of individually experienced conflicts as well as the conflicts in work life, individuals reactions to these conflicts, the positive and negative effects of these conflicts, the way individuals manage conflicts and whether these conflicts are solved or not. The data obtained from semi-structured interviews were interpreted accordingly to achieve the aim of the study.

References

  • Adak N (2009) Sosyoloji ve Sosyal Problemler, N Adak (ed), Sosyal Problemler Sosyolojisi: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler, Siyasal, Ankara, 17-36.
  • Akkirman A D (1998) Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 2-3.
  • Akova O ve Akın G (2015) Çatışma Yönetimi, K O Özer, M Hızıroğlu, A Saladamlı (ed), Yönetsel ve Örgütsel Etkinliği Geliştirme Yöntemleri, Adra Yayıncılık, İstanbul, 516-549.
  • ATİKER M (2004) Çatışma, Konya Ticaret Odası Etüt Ve Araştırma Servisi, Bilgi Raporu, Konya, 1-11.
  • Balaban J (2012) Verilerin Toplanması, A Şimşek (ed), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 134-161.
  • Blair M E (1993) Commercialization of the Rap Music Youth Subculture, The Journal of Popular Culture, 27(3), 21-33.
  • Bogdan R C and Biklen S K (2007) Qualitative Research for Education: An Introduction Theory and Methods, Allyn & Bacon, Boston.
  • Ceylan A, Ergün E ve Alpkan L (2000) Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1(2), 39-51.
  • Erdoğan İ ve Alemdar K (2005) Popüler Kültür ve İletişim (2. Baskı), Erk, Ankara.
  • Ertürk Y D (2010) Davranış Bilimleri, Kutup Yıldızı, İstanbul.
  • Gümüştekin G E, Öztemiz A B (2005) Örgütlerde Stresin Verimlilik ve Performansla Etkileşimi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 271-288.
  • Güney S (2000) Davranış Bilimleri, Nobel, Ankara.
  • Karcıoğlu F, Alioğulları Z D (2012) Çatışmanın Nedenleri ve Çatışma Yönetim Tarzları İlişkisi, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 26(3-4), 215 – 237.
  • Kır B (2016) Alt Kültür Müziği Olarak Rap Şarkı Sözleri Üzerine Bir İnceleme, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sos. Bil. Enst., Eskişehir.
  • Koçel T (2013) İşletme Yöneticiliği, Beta, İstanbul.
  • Ölçer F (2012) Engellenme ve Savunma Mekanizmaları, A Şimşek ve Ö Eroğlu (ed), Davranış Bilimleri, Eğitim, Konya, 275-328.
  • Seval H (2006) Çatışmanın Etkileri ve Yönetimi, Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 245-254.
  • Tekin Ö A, Turan S N, Özmen M, Turhan A A ve Kökçü A (2012) Beş Faktör Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Çatışma Yönetimi Arasındaki İlişkiler: Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama, Journal of Yasar University, 27(7), 4611-4641.
  • Tuna M ve Türkmen F (2015) Kişilik Tiplerinin Çatışmayı Yönetme Yöntemlerine Etkisi, http://isarder.com/2015/vol.7_issue.4_article03_full_text.pdf, erişim tarihi: 15.08.2017.
  • Üngüren E (2008) Örgütsel Çatışma Yönetimi Üzerine Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal Arastırmalar Dergisi (The Journal of International Social Research), 1(5), 880-909.
  • Yaman E ve Türker S (2011) İlköğretim Öğretmenlerinin Çatışma Yönetim Stratejileri ve Öfke İfade Düzeyleri Arasındaki İlişki, Akademik Bakış Dergisi, 23(1), 1-11.

Popülerleşme Sürecindeki Altkültür Temsilcilerinin Yaşadığı Çatışmalar: Joker Örneği

Year 2018, Volume: 11 Issue: 2, 5 - 20, 11.07.2018
https://doi.org/10.18094/josc.414450

Abstract

Sosyal bir varlık olan insan, gündelik
hayatta ve iş yaşamında diğer bireylerle etkileşim halindedir. Bireyler bu
etkileşime iletişim yoluyla dâhil olmaktadırlar; duygularını, düşüncelerini ve
isteklerini paylaşma eyleminde bulunurlar ve bu yolla kendilerini ve
diğerlerini değerlendirme olanağı bulurlar. İş yaşamı da sosyal bir sürecin
içinde gerçekleşmektedir. İster bireysel ister bir grup ya da takımın üyesi
olarak çalışma biçimine sahip olunsun, bireyler bireysel ve sosyal yönlerden
yani hem psikolojik hem de sosyolojik bir varlık olarak hayatlarını
sürdürmektedirler. Dolayısıyla iş yaşamındaki kazanımlar, değişimler, kaygılar,
hatalar, kayıplar, çatışmalar kısacası olan biten her şey, bireye psikolojik,
sosyolojik ve ekonomik olarak olumlu ya da olumsuz şekilde yansımaktadır.
Bireyler, iş yaşamı süresince değişen ve gerilim yaratan durumlara uyum sağlama
çabası göstermektedir; ancak çatışmalarla baş etme yöntemleri bireyden bireye
değişebilmektedir. Bu çalışmada temsil ettiği alt kültür popülerleşme sürecinde
olan alt kültür temsilcisinin yaşadığı çatışmaların düzeyleri, bireysel olarak
ve iş yaşamında ne tür çatışmalar yaşadığı, çatışmalar karşısındaki davranış
biçimi, yaşadığı çatışmaların olumlu veya olumsuz etkileri, çatışmaları yönetim
biçimi ve çözüp çözememe durumu üzerine odaklanılmıştır. Bu doğrultuda, yarı
yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilen veriler yorumlanarak amaca
ulaşılmaya çalışılmıştır. 


References

  • Adak N (2009) Sosyoloji ve Sosyal Problemler, N Adak (ed), Sosyal Problemler Sosyolojisi: Dünyadan ve Türkiye’den Örnekler, Siyasal, Ankara, 17-36.
  • Akkirman A D (1998) Etkin Çatışma Yönetimi ve Müdahale Stratejileri, Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 13(2), 2-3.
  • Akova O ve Akın G (2015) Çatışma Yönetimi, K O Özer, M Hızıroğlu, A Saladamlı (ed), Yönetsel ve Örgütsel Etkinliği Geliştirme Yöntemleri, Adra Yayıncılık, İstanbul, 516-549.
  • ATİKER M (2004) Çatışma, Konya Ticaret Odası Etüt Ve Araştırma Servisi, Bilgi Raporu, Konya, 1-11.
  • Balaban J (2012) Verilerin Toplanması, A Şimşek (ed), Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 134-161.
  • Blair M E (1993) Commercialization of the Rap Music Youth Subculture, The Journal of Popular Culture, 27(3), 21-33.
  • Bogdan R C and Biklen S K (2007) Qualitative Research for Education: An Introduction Theory and Methods, Allyn & Bacon, Boston.
  • Ceylan A, Ergün E ve Alpkan L (2000) Çatışmanın Sebepleri ve Yönetimi, Doğuş Üniversitesi Dergisi, 1(2), 39-51.
  • Erdoğan İ ve Alemdar K (2005) Popüler Kültür ve İletişim (2. Baskı), Erk, Ankara.
  • Ertürk Y D (2010) Davranış Bilimleri, Kutup Yıldızı, İstanbul.
  • Gümüştekin G E, Öztemiz A B (2005) Örgütlerde Stresin Verimlilik ve Performansla Etkileşimi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(1), 271-288.
  • Güney S (2000) Davranış Bilimleri, Nobel, Ankara.
  • Karcıoğlu F, Alioğulları Z D (2012) Çatışmanın Nedenleri ve Çatışma Yönetim Tarzları İlişkisi, Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 26(3-4), 215 – 237.
  • Kır B (2016) Alt Kültür Müziği Olarak Rap Şarkı Sözleri Üzerine Bir İnceleme, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Anadolu Üniversitesi Sos. Bil. Enst., Eskişehir.
  • Koçel T (2013) İşletme Yöneticiliği, Beta, İstanbul.
  • Ölçer F (2012) Engellenme ve Savunma Mekanizmaları, A Şimşek ve Ö Eroğlu (ed), Davranış Bilimleri, Eğitim, Konya, 275-328.
  • Seval H (2006) Çatışmanın Etkileri ve Yönetimi, Sosyal Bilimler Dergisi, 15, 245-254.
  • Tekin Ö A, Turan S N, Özmen M, Turhan A A ve Kökçü A (2012) Beş Faktör Kişilik Özellikleri ve Örgütsel Çatışma Yönetimi Arasındaki İlişkiler: Ankara’daki Beş Yıldızlı Otel İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama, Journal of Yasar University, 27(7), 4611-4641.
  • Tuna M ve Türkmen F (2015) Kişilik Tiplerinin Çatışmayı Yönetme Yöntemlerine Etkisi, http://isarder.com/2015/vol.7_issue.4_article03_full_text.pdf, erişim tarihi: 15.08.2017.
  • Üngüren E (2008) Örgütsel Çatışma Yönetimi Üzerine Konaklama İşletmelerinde Bir Araştırma, Uluslararası Sosyal Arastırmalar Dergisi (The Journal of International Social Research), 1(5), 880-909.
  • Yaman E ve Türker S (2011) İlköğretim Öğretmenlerinin Çatışma Yönetim Stratejileri ve Öfke İfade Düzeyleri Arasındaki İlişki, Akademik Bakış Dergisi, 23(1), 1-11.
There are 21 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Sezen Ünlü

Nasıf Ali Ünügür

Bilal Kır

Publication Date July 11, 2018
Submission Date April 11, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 11 Issue: 2

Cite

APA Ünlü, S., Ünügür, N. A., & Kır, B. (2018). Popülerleşme Sürecindeki Altkültür Temsilcilerinin Yaşadığı Çatışmalar: Joker Örneği. Selçuk İletişim, 11(2), 5-20. https://doi.org/10.18094/josc.414450