Bu çalışmada sivil toplum kuruluşlarının gerçekleştirmiş oldukları iletişim faaliyetleri kadın odaklı sivil toplum kuruluşları özelinde incelenmiştir. Çalışmada, ülkemizde var olan kadın istatistikleri ile We Are Social ve Türkiye İstatistik Kurumuna ait Türkiye’de internet kullanım verileri göz önünde bulundurularak Türkiye’de faaliyet gösteren kadın odaklı sivil toplum kuruluşlarının gerçekleştirmiş oldukları iletişim faaliyetleri incelenmiştir. Söz konusu kadın istatistikleri göz önünde bulundurularak belirlenen örneklem kümesinde yer alan üç sivil toplum kuruluşunun gerçekleştirdiği faaliyetler; yıllık raporlamaları, broşür, ilan, poster, etkinlik, konferans, basın bültenleri, web sayfası kullanımı, mobil uygulamalar ve sosyal medya kullanımı perspektifinde karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Sivil toplum kuruluşları tarafından gerçekleştirilen iletişim çalışmaları; hem amaçların kamuoyuna aktarılması, farkındalık, yasa koyucuları ve güç sahiplerini yönlendirici gibi işlevler üstlenmesi hem de bağışçı ve gönüllü kazanım noktasında da önemli bir görev üstlenmektedir. Bu bağlamda söz konusu başlıklar altında gerçekleştirilen faaliyetler ve iletişim çalışmaları, çalışmanın konusunu ve amacını oluşturmaktadır. Bu amaç doğrultusunda söz konusu sivil toplum kuruluşlarının gerçekleştirdikleri iletişim faaliyetleri ve dijital ortamdaki 8 Mart Dünya Kadınlar Günü sebebiyle yaptıkları paylaşımlar üzerinden irdelenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 15, 2021 |
Submission Date | August 3, 2020 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 14 Issue: 1 |