Book Review
BibTex RIS Cite

PR Teknoloji, Veri ve İçgörüler

Year 2025, Volume: 18 Issue: 2, 1071 - 1078, 15.10.2025
https://doi.org/10.18094/josc.1691692

Abstract

Mark Weiner’ın PR Teknoloji, Veri ve İçgörüler (2023) adlı kitabı, halkla ilişkiler (PR) alanında teknolojinin, veri analizinin ve içgörü odaklı stratejilerin önemini ele alan bir çalışmadır. Kitap, halkla ilişkiler uygulamalarının nasıl veri odaklı hale geldiğini, teknolojik gelişmelerin halkla ilişkiler stratejilerine entegrasyonunu ve veri odaklı karar alma süreçlerinin önemli hale gelişini inceler. Halkla ilişkilere olan güvenin artması, halkla ilişkiler uzmanlarının adımlarını veriye dayandırması ile mümkün olabilmektedir. Halkla ilişkilerin bilim olmaktan çok “sanat” olarak görülmesine karşın Mark Weiner, teknolojiden yararlanılarak elde edilen veriler ışığında içgörüler çıkarmanın önemini vurgulamaktadır. PR Teknoloji, Veri ve İçgörüler adlı kitap, iletişim yatırımlarından olumlu sonuçlar elde etmek için teknoloji, veri ve içgörülerin nasıl kullanılacağına dair bir rehber niteliğindedir. Kitap, iki ana kısımdan oluşmaktadır. İlk kısımda, “Teknoloji”, “Veri” ve “İçgörüler” başlıkları altında üç bölüm yer alır. Weiner, bu unsurları modern halkla ilişkilerin temel taşları olarak tanımlar. İkinci kısımda ise "Halkla İlişkiler Sürekliliği" başlığı altında halkla ilişkiler sürecinin aşamalarını ele alarak, bu aşamalarda teknoloji ve verilerin nasıl uygulanabileceğine dair bilgiler sunar. Burada, “Çevre Analizi”, “Hedefleri Belirleme”, “Strateji ve Taktikler” ve “Değerlendirme” bölümleri yer alır. Weiner, ölçümleme ve analitik araçlarıyla desteklenen modern stratejilere odaklanmaktadır. Sonuç olarak, PR Teknoloji, Veri ve İçgörüler, halkla ilişkilerin dönüşümünü anlamak ve günümüz dijital dünyasında etkili stratejiler geliştirmek isteyenler için önemli bir kaynaktır. Halkla ilişkiler alanında teknolojinin rolünü ele almak isteyen araştırmacılar ve uygulayıcılar için referans bir kaynak niteliğindedir.

References

  • Grunig, J. E., and Hunt, T. (1984). Managing public relations. Holt, Rinehart and Winston.
  • Institute for Public Relations. (ty). https://instituteforpr.org/about/
  • Özkan, A. (2009). Halkla ilişkiler yönetimi. İstanbul Ticaret Odası.
  • Weiner, M. (2023). PR Teknoloji, veri ve içgörüler. (Ç. Sohodol ve İ. Karademirlidağ Suher, Ed. çev.) The Kitap.

PR Technology, Data and Insight

Year 2025, Volume: 18 Issue: 2, 1071 - 1078, 15.10.2025
https://doi.org/10.18094/josc.1691692

Abstract

Mark Weiner’s book PR: Technology, Data, and Insights (2023) is a study that explores the importance of technology, data analysis, and insight-driven strategies in the field of public relations (PR). The book examines how public relations practices have become data-driven, how technological advancements are integrated into PR strategies, and how data-based decision-making processes have gained importance. Weiner argues that trust in public relations increases when actions are supported by measurable data. Although PR has traditionally been regarded as more of an art than a science, the book underlines the necessity of integrating technology and analytics to enhance strategic decision-making. PR Technology, Data, and Insights serves as a guide on how to use technology, data, and insights to achieve positive results from communication investments. The book consists of two main parts. The first part includes three chapters under the titles “Technology,” “Data,” and “Insights.” Weiner defines these elements as the cornerstones of modern public relations. In the second part, titled "Public Relations Continuity," he discusses the phases of the PR process and explains how technology and data can be applied at each stage. This section includes chapters on “Environmental Analysis,” “Setting Objectives,” “Strategy and Tactics,” and “Evaluation.” Weiner focuses on modern strategies supported by measurement and analytical tools. In conclusion, PR: Technology, Data, and Insights is a valuable resource for those who want to understand the transformation of public relations and develop effective strategies in today’s digital world. It stands as a reference source for researchers and practitioners who aim to explore the role of technology in the field of public relations.

References

  • Grunig, J. E., and Hunt, T. (1984). Managing public relations. Holt, Rinehart and Winston.
  • Institute for Public Relations. (ty). https://instituteforpr.org/about/
  • Özkan, A. (2009). Halkla ilişkiler yönetimi. İstanbul Ticaret Odası.
  • Weiner, M. (2023). PR Teknoloji, veri ve içgörüler. (Ç. Sohodol ve İ. Karademirlidağ Suher, Ed. çev.) The Kitap.
There are 4 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Public Relations
Journal Section Book Review Articles
Authors

Betül Artukarslan 0000-0001-5149-5793

Publication Date October 15, 2025
Submission Date May 5, 2025
Acceptance Date September 23, 2025
Published in Issue Year 2025 Volume: 18 Issue: 2

Cite

APA Artukarslan, B. (2025). PR Teknoloji, Veri ve İçgörüler. Selçuk İletişim, 18(2), 1071-1078. https://doi.org/10.18094/josc.1691692