Biyolojik, psikolojik ve sosyal değişim ve gelişim sürecini içeren “gençlik döneminde” bulunan bireylerin özellikle
üniversite döneminde, kampüs alanlarının büyük bir önemi vardır. Bu dönemi yaşayan engelli gençler dikkate
alındığında kampüs alanların önemi daha da artmaktadır.
Araştırma Akdeniz Üniversitesi Olbia Kültür Merkezi’nin engelli bireylerin kullanımı açısından uygunluğu,
kullanımında yaşayabileceği sorunları ve alandan beklentilerini ortaya koymayı amaçlamıştır. Araştırmanın
sonucunda engelli bireylerin üniversite döneminde sosyal gereksinimlerini karşılamada kampüs alanının önemi
belirlenmiş ancak bunun yanında engelli bireylerin söz konusu alanları rahat kullanamamakla beraber bu alanları
diğer bireylerle yeterince paylaşamadıkları saptanmıştır.
Campus areas are of great importance for people studying at the university during their adolescence when biological, psychological and social changes take place. When disabled people at this period are taken into consideration, these areas become more significant. This research aims to demonstrate the suitability of Olbia Culture Center of Akdeniz University for the disabled people’s use while drawing attention to both the problems that can be encountered in the use of the area and the expectations from it. As a result of this research, it has been determined that campus areas are essential to meet people’s social needs ; however, disabled people can neither take full advantage of the mentioned areas nor share that space with other individuals.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 1, 2012 |
Submission Date | November 2, 2014 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 9 Issue: 3 |