2017 Kimya
Dersi Öğretim Programı’nda yapılan değişikliklerin 2013 Kimya Dersi Öğretim
Programı’nı uygulayan öğretmenlerin belirlediği bazı sıkıntılara ne derece
yanıt oluşturabildiğinin bilinmesi son derece önemlidir.
Bu düşüncelerden hareketle, çalışmada ilk olarak
2013 yılında yürürlüğe giren Kimya Dersi Öğretim Programı’na
yönelik
kimya öğretmenlerinin görüşleri incelenmiş, daha sonra
öğretmen görüşleri
dikkate alınarak 2017 Kimya Dersi Öğretim Programı’nda yapılan değişikliklerin
değerlendirilmesi yapılmıştır. İki kısımdan oluşan çalışmanın
ilk kısmına Türkiye’nin farklı illerinde görev
yapan 88 kimya öğretmeni katılmıştır. Öğretmen görüşlerini
almak üzere 3 bölümden
oluşan bir görüş
formu araştırmacılar tarafından geliştirilmiştir. Geçerlik
ve güvenirlik çalışmalarının
tamamlanmasının ardından uygulama yapılmıştır. Çalışmanın ikinci kısmında 2017
Kimya Dersi Öğretim Programı, genel hedefler ve ünite kazanımları açısından
analiz edilerek yapılan yeni düzenlemeler belirlenmiştir. Öğretmenlerin 2013
programı ile ilgili belirttikleri programın olumlu ve olumsuz yönleri,
uygulama kolaylıkları ve güçlükleri, konu sıralaması gibi programa yönelik
genel görüşleri
ile her sınıf düzeyindeki
görüşleri
2017 program içeriği ile karşılaştırılmıştır. 2017 Kimya Dersi Öğretim
Programı’nda tüm sınıf düzeylerinde bazı kavram ve konular
çıkarılarak sadeleştirme yapıldığı ve programın yoğunluğunun genel olarak
azaltıldığı belirlenmiştir. Özellikle 2013 programında konu sıralaması ile
ilgili öğretmenlerin belirttiği sıkıntıların 2017 programında büyük ölçüde
giderilmiş olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
It’s extremely important
to know how much the changes made in the 2017 Chemistry Curriculum could solve
the problems of the teachers who apply the 2013 Chemistry Curriculum. Based on
this idea, first the Chemistry teachers’ views about the 2013 Chemistry
Curriculum were examined, and then the changes in the 2017 Chemistry Curriculum
were evaluated by considering the teachers’ opinions. 88 chemistry teachers
working in different cities of Turkey participated in the first part of the two
part study. A three- part opinion form was developed by the researchers in
order to get the teachers’ ideas. After completing the studies of validity and
reliability, the application was made. In the second part of the study, the
2017 Chemistry Curriculum was analysed in terms of general goals and unit
acquisitions and new regulations were determined. The teachers’ opinions about
the general views on the program such as the positive and negative aspects of
the program, ease and difficulties of the application and subject ranking were
compared with the contents of the 2017 Chemistry Curriculum. It’s identified
that 2017 Chemistry Curriculum has been simplified by removing some concepts
and subjects in all class levels and the intensity of the program was generally
decreased in general.
Subjects | Studies on Education |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | November 8, 2017 |
Submission Date | October 20, 2017 |
Acceptance Date | November 13, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.