ÖZ: Akış diyagramları bir süreçteki deneysel stratejiyi ve takip
edilmesi gereken işlem basamaklarını göstermek amacıyla da kullanılır. Organik
Kimya Laboratuvarı I dersi, lisans kimya ve kimya öğretmenliği programlarının
önemli laboratuvar derslerinden biridir. Bu çalışmada, Organik Kimya
Laboratuarı I dersi kapsamında organik kimya deneylerinin akış diyagramı ile
gerçekleştirilmesine yönelik kimya öğretmen adaylarının düşüncelerinin
araştırılması amaçlanmıştır. Çalışma, Organik Kimya Laboratuvarı-I dersi alan
13’ü kız, 9’u erkek toplam 22 kimya öğretmen adayı ile dokuz hafta içinde
gerçekleştirilmiştir. Öğrencilere öncelikle akış diyagramına yönelik bir eğitim
verilmiş ve diyagramı nasıl hazırlayacakları açıklamışlardır. Kimya öğretmen
adayları 7 adet deney için 7 tane akış diyagramı hazırlayarak Organik
Laboratuvar derslerinde bunları kullanarak deneylerini yapmışlardır. Kimya
öğretmen adaylarının akış diyagramı kullanımı hakkındaki görüşlerini belirlemek
için 10 sorudan oluşan bir anket geliştirilmiştir. Veriler içerik analizi ile
analiz edilmiştir. Çalışma sonunda kimya öğretmen adaylarının neredeyse
tamamının Organik Kimya laboratuvarında akış diyagramı kullanımını yaralı
bulduğu sonuca ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | March 3, 2018 |
Submission Date | June 12, 2018 |
Acceptance Date | June 21, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 1 |
This journal is licensed with Creative Commons Atıf 4.0 International License.