Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Opinions of Middle School Students on Implementation Activities for Pure Substances and Mixtures Units in the Homeschooling during the Pandemic

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 22, 31.03.2022
https://doi.org/10.37995/jotcsc.997422

Öz

The COVID-19 pandemic, which has spread the world and our country, has negatively affected the field of education as well as affecting many areas of life. Due to the epidemic, schools were closed and distance education was started. One of the most important learning ways we will use to develop the attitude towards active learning in order to make the science lesson more effective and permanent during the pandemic is science activities. That’s why it is important to investigate the applicability of science activities in the home environment during the distance education period. The purpose of this research is to design and implement science activities that can be done at home during the COVID-19 pandemic. The participants of the research consist of 30 middle school students in the 7th-grade class who take science courses in Afyonkarahisar. In this process, experiments related to the subject were determined and students were asked to do these experiments at home with the available facilities. A 7-item interview form was prepared as a data collection tool. Semi-structured interviews were also conducted with the students. According to obtained the results; It has been reached that the students easily adapt the materials used in the laboratory at home. During the applying experiments of the relevant subject at home, they carried out the experiments with the help of their families, the experiments contributed them a better understanding of the subject, and they experienced more easily due to performing by themselves. However, it has also been observed that there are students who have difficulties in doing the experiments at home.

Kaynakça

  • Azar, A. (2001). Üniversite Öğrencilerinin Elektrik Konusundaki Kavram Yanılgılarının Analizi. Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 345-350.
  • Baran, A. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin COVıD-19 Pandemisi ile Gelişen Uzaktan Öğretim Süreci ile İlgili Hazırbulunuşlukları Tecrübeleri ve Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Bakioğlu, B., Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Research Methods İn Education. Routledge.
  • Çelik, H., & Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Kavramları Öğretiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Öz-Yeterlik ve Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1).
  • Çepni, S. (Ed.). (2014). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem Akademi.
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., & Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve Eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091-1104.
  • Çiftçi, B., & Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 5(2), 111-130. Doi: https://doi.org/10.37995/jotcsc.765647.
  • Ergenekon, B. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 259-269.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2018). Fen Bilimleri Dersi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programları. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Fen Bilimleri 7. Sınıf Ders Kitabı. (126-129).
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 294-304.
  • Sarıoğlan, A. B., Altaş, R., & Şen, R. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Dersinde Deney Yapmaya İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394.
  • Sarıoğlan, A. B., Can, Y., & Gedik, İ. (2016). 6. sınıf fen bilimleri ders kitabındaki etkinliklerin araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygunluğunun değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3).
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
  • Yazıcı, M., & Kurt, A.(2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Kullanımının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 295-320.
  • Yılmaz, A. (2021). Fen Bilimleri Eğitimi Kapsamında Uzaktan Eğitimde Kalite Standartları ve Paydaş Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. Doi: 10.33418/ataunikkefd.850063
  • World Health Organization. (2020). WHO Director-General's Opening Remarks At The Media Briefing on COVID-19, 11 March 2020.
  • World Health Organization (WHO). (2020). Naming the coronavirus disease (COVID-19) and the virus that causes it.
  • https://www.who.int/emergencies/diseases/novelcoronavirus-2019/technical guidance/naming-the-coronavirus-disease-(covid-2019)-andthe-virus-that-causes-it [erişim tarihi: 15.09.2020]

Salgın Döneminde Ortaokul Öğrencilerinin Saf Madde ve Karışımlar Ünitesindeki Etkinliklerin Ev Ortamında Uygulanmasına Yönelik Görüşleri

Yıl 2022, Cilt: 7 Sayı: 1, 1 - 22, 31.03.2022
https://doi.org/10.37995/jotcsc.997422

Öz

Dünyayı ve ülkemizi etkisi altına alan COVID-19 salgını hayatın pek çok alanını etkilemesi ile beraber eğitim alanını da olumsuz etkilemiştir. Salgın nedeniyle okullar kapatılarak uzaktan eğitime geçilmiştir. Bu bağlamda tüm eğitim sisteminin ciddi şekilde etkilendiği görülmektedir. Salgın döneminde fen bilimleri dersinin daha etkili ve kalıcı olması için aktif öğrenmeye karşı tutum geliştirmede yararlanacağımız en önemli öğrenme yollarından biri, fen bilimleri etkinlikleridir. Bu sebeple fen bilimleri etkinliklerinin uzaktan eğitim döneminde ev ortamında uygulanabilirliğinin araştırılması önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı, COVID-19 salgını sürecinde ev ortamında yapılabilecek fen bilimleri etkinliklerinin tasarlanması ve uygulanmasıdır. Araştırmanın katılımcılarını, Afyonkarahisar ilinde fen bilimleri dersini almaya devam etmekte olan 30 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Bu süreçte konu ile ilgili deneyler belirlenmiş ve bu deneyleri öğrencilerden evlerinde mevcut imkânlarla yapmaları istenmiştir. Veri toplama aracı olarak 7 maddelik görüşme formu hazırlanmıştır. Öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın analizi, nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizi tekniğine göre yapılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre; öğrencilerin ev ortamında ilgili konunun deneyini yaparken laboratuvarda kullanılan malzemeleri ev ortamına kolay uyarladıkları, deneyleri ailelerinden yardım alarak gerçekleştirdikleri, deneylerin konuyu daha iyi anlamaları açısından katkı sağladığı ve yaparak yaşayarak öğrendikleri için daha rahat deney yaptıkları anlaşılmıştır. Bununla birlikte deneyleri ev ortamında yapmakta zorlanan öğrencilerin olduğu da görülmüştür.

Kaynakça

  • Azar, A. (2001). Üniversite Öğrencilerinin Elektrik Konusundaki Kavram Yanılgılarının Analizi. Yeni Bin Yılın Başında Türkiye’de Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu, 345-350.
  • Baran, A. (2021). Sınıf Öğretmenlerinin COVıD-19 Pandemisi ile Gelişen Uzaktan Öğretim Süreci ile İlgili Hazırbulunuşlukları Tecrübeleri ve Görüşleri. Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İstanbul.
  • Bakioğlu, B., Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • https://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.43502
  • Cohen, L., Manion, L., & Morrison, K. (2017). Research Methods İn Education. Routledge.
  • Çelik, H., & Karamustafaoğlu, O. (2016). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fizik Kavramları Öğretiminde Bilişim Teknolojilerinin Kullanımına Yönelik Öz-Yeterlik ve Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi, 10(1).
  • Çepni, S. (Ed.). (2014). Kuramdan Uygulamaya Fen ve Teknoloji Öğretimi. Pegem Akademi.
  • Çiçek, İ., Tanhan, A., & Tanrıverdi, S. (2020). COVID-19 ve Eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 1091-1104.
  • Çiftçi, B., & Aydın, A. (2020). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) Platformu Hakkında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Görüşleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 5(2), 111-130. Doi: https://doi.org/10.37995/jotcsc.765647.
  • Ergenekon, B. (2021). COVID-19 Salgını Sürecinde Beden Eğitimi ve Spor Bölümleri Öğrencilerinin Uzaktan Eğitime Yönelik Tutumlarının İncelenmesi Güneydoğu Anadolu Bölgesi Örneği. Yüksek Lisans Tezi, Muş Alparslan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Muş.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 259-269.
  • Milli Eğitim Bakanlığı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. (2018). Fen Bilimleri Dersi (İlkokul ve Ortaokul 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. Sınıflar) Öğretim Programları. Ankara.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2019). Ortaokul Ve İmam Hatip Ortaokulu Fen Bilimleri 7. Sınıf Ders Kitabı. (126-129).
  • Şimşek, H. ve Yıldırım, A. (2006). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Özgöl, M., Sarikaya, İ., & Öztürk, M. (2017). Örgün Eğitimde Uzaktan Eğitim Uygulamalarına İlişkin Öğrenci ve Öğretim Elemanı Değerlendirmeleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, (2), 294-304.
  • Sarıoğlan, A. B., Altaş, R., & Şen, R. (2020). Uzaktan Eğitim Sürecinde Fen Bilimleri Dersinde Deney Yapmaya İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Araştırılması. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 371-394.
  • Sarıoğlan, A. B., Can, Y., & Gedik, İ. (2016). 6. sınıf fen bilimleri ders kitabındaki etkinliklerin araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme yaklaşımına uygunluğunun değerlendirilmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(3).
  • Uzoğlu, M. (2017). Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, 9(16), 335-351.
  • Yazıcı, M., & Kurt, A.(2018). Ortaokul Fen Bilimleri Dersinde Laboratuvar Kullanımının Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri Doğrultusunda İncelenmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(25), 295-320.
  • Yılmaz, A. (2021). Fen Bilimleri Eğitimi Kapsamında Uzaktan Eğitimde Kalite Standartları ve Paydaş Görüşleri. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 42, 26-50. Doi: 10.33418/ataunikkefd.850063
  • World Health Organization. (2020). WHO Director-General's Opening Remarks At The Media Briefing on COVID-19, 11 March 2020.
  • World Health Organization (WHO). (2020). Naming the coronavirus disease (COVID-19) and the virus that causes it.
  • https://www.who.int/emergencies/diseases/novelcoronavirus-2019/technical guidance/naming-the-coronavirus-disease-(covid-2019)-andthe-virus-that-causes-it [erişim tarihi: 15.09.2020]
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma makaleleri
Yazarlar

Salih Paşa 0000-0002-4792-8821

Şerife Nur Azbay 0000-0002-4792-8821

Yayımlanma Tarihi 31 Mart 2022
Gönderilme Tarihi 19 Eylül 2021
Kabul Tarihi 20 Aralık 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 7 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Paşa, S., & Azbay, Ş. N. (2022). Salgın Döneminde Ortaokul Öğrencilerinin Saf Madde ve Karışımlar Ünitesindeki Etkinliklerin Ev Ortamında Uygulanmasına Yönelik Görüşleri. Turkiye Kimya Dernegi Dergisi Kısım C: Kimya Egitimi, 7(1), 1-22. https://doi.org/10.37995/jotcsc.997422