This research aims to ascertain the potential applications of artificial intelligence (AI) within chemistry education and outline how existing applications can be effectively utilized in this domain, accompanied by illustrative examples. This study adopts a review approach. Within its framework, AI applications applicable to chemistry education have been delineated. Articles on artificial intelligence were sourced from databases, while AI applications employed in educational settings were scrutinized via document analysis. Furthermore, products explicitly tailored for chemistry education were incorporated into the study through content analysis. The aim is to facilitate educators and learners in the accurate and efficient utilization of educational technologies, which hold significance within the context of 21st century skills, thereby enhancing digital literacy capabilities. Instances showcasing the utilization of identified AI applications in chemistry education have been compiled. This research is anticipated to be a guiding resource for educators and students alike, elucidating how AI applications can be effectively integrated into chemistry education.
Artificial intelligence (AI) chemistry education AI applications
Bu çalışmanın amacı, yapay zekâ (AI) uygulamalarının kimya eğitiminde kullanım alanlarını ve bu alanda var olan uygulamaların örnekler ile kimya eğitiminde nasıl kullanılabileceğini belirlemektir. Çalışma bir alan taraması ve derleme çalışmasıdır. Bu çalışma kapsamında kimya eğitimi alanında kullanılabilecek yapay zekâ uygulamaları belirlenmiştir. Yapay zekâ ile ilgili makaleler veri tabanlarından bulunmuş, eğitimde kullanılan yapay zekâ uygulamaları doküman analizi yöntemi ile incelenmiş ve özellikle kimya eğitiminde kullanılmak üzere geliştirilmiş olan ürünler içerik analizi ile bu çalışma kapsamına alınmıştır. Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin, 21. yüzyıl becerileri bağlamında önem arz eden eğitim teknolojilerinin doğru ve etkili kullanımı ve dijital okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine destek olunması hedeflenmiştir. Belirlenen yapay zekâ uygulamalarının kimya eğitiminde kullanımına dönük örnekler hazırlanmıştır. Çalışmanın, öğretmen ve öğrencilerin yapay zekâ uygulamaları ve kimya eğitiminde bu uygulamaların nasıl kullanılacağı konusunda yol gösterici bir rolü olacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kimya Eğitimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ekim 2023 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 1 |