Review
BibTex RIS Cite

KURUMSAL İMAJ BAĞLAMINDA İMAJ TRANSFERİ: ÜNLÜLERİN İMAJLARININ ÜRÜN VE MARKAYA NAKLEDİLMESİ

Year 2021, Issue: 5, 105 - 119, 27.04.2021
https://doi.org/10.46236/jovosst.900756

Abstract

Son yıllarda ülkemizde ve dünyada, ürün ve hizmet çeşitliliğinin çoğalması, kitle iletişim araçlarının gelişmesi ve popüler kültürün yaygınlaşması ile birlikte, tanıtım ve reklam uygulamalarında ünlü kişi kullanımı oldukça yaygınlaşmıştır. Tanıtım faaliyetlerinde yer alan ünlü kişiler hem hedef kitlelerin dikkatini çekmekte hem de fiziksel çekicilik, popülerlik, güvenilirlik gibi olumlu özelliklerini marka, ürün ve hizmetlere yansıtmaktadırlar. Ünlülerin yer aldığı reklamları izleyen kişiler de bu ünlülerin özelliklerini marka/ürün/hizmet ile özdeşleştirmektedirler. Kurumların imaj transferi stratejileri de bu özdeşleşmeyi sağlamayı amaçlamaktadır. İmaj transferi sürecinde öncelikle reklamda ünlü kişileri gören tüketicilerde çeşitli çağrışımlar oluşur, sonrasında da ünlü kişinin baskın özellikleri önce markaya, markadan da tüketiciye geçer. Nihayetinde, kitle iletişim araçlarında yer alan reklamlarda kullanılan ünlülerin imajlarını ürüne/markaya transfer etmeleri ürün satışlarını büyük ölçüde artırdığı görülmektedir. Bu çalışmada, imaj, kurumsal imaj ve imaj transferi kavramları açıklanmış ve ülkemizdeki ve dünyadaki ünlü kişilerin kullanıldığı reklam örnekleri imaj transferi bağlamında incelenmiştir.

References

  • • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj (2. baskı), Konya: Tablet Yayınları.
  • • Bakan, Ö. (2004). Kurumsal İmaj Oluşumunu Etkileyen Faktörler: İletişim Faktörlerinin Rolünü Belirlemeye Yönelik Amprik Bir Çalışma, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • • Büyükkurt, E. (2008). Celebrity Endorsement As a Way Of Visual Communication and İmage Transfer, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • • https://www.capital.com.tr/yonetim/pazarlama/unlu-kullanimi-yuzde-70e-ulasti, (Erişim tarihi: 12.03.2021).
  • • İspi, G. (2009). Reklamlarda Ünlü Kişi Kullanımı: Türkiye’deki Uygulamacılar Açısından Bir Değerlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • • Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (1997). Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Okay, A. (2002). Kurum Kimliği (3. Baskı), İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • • Özüpek, M. N. (2013). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk (2. Baskı), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • • Peltekoğlu, F. (2007). Halkla İlişkiler Nedir? (5. Baskı), İstanbul: Beta Yayınevi.
  • • www.filizbaltapeltekoglu.com/imaj.kimlik.erciyes.kitap.2007.doc, (Erişim tarihi: 10.03.2021).
Year 2021, Issue: 5, 105 - 119, 27.04.2021
https://doi.org/10.46236/jovosst.900756

Abstract

References

  • • Bakan, Ö. (2005). Kurumsal İmaj (2. baskı), Konya: Tablet Yayınları.
  • • Bakan, Ö. (2004). Kurumsal İmaj Oluşumunu Etkileyen Faktörler: İletişim Faktörlerinin Rolünü Belirlemeye Yönelik Amprik Bir Çalışma, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • • Büyükkurt, E. (2008). Celebrity Endorsement As a Way Of Visual Communication and İmage Transfer, Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • • https://www.capital.com.tr/yonetim/pazarlama/unlu-kullanimi-yuzde-70e-ulasti, (Erişim tarihi: 12.03.2021).
  • • İspi, G. (2009). Reklamlarda Ünlü Kişi Kullanımı: Türkiye’deki Uygulamacılar Açısından Bir Değerlendirme, Yüksek Lisans Tezi, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • • Kocabaş, F., Elden, M. ve Yurdakul, N. (1997). Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İstanbul: İletişim Yayınları.
  • • Okay, A. (2002). Kurum Kimliği (3. Baskı), İstanbul: Media Cat Yayınları.
  • • Özüpek, M. N. (2013). Kurum İmajı ve Sosyal Sorumluluk (2. Baskı), Konya: Eğitim Yayınevi.
  • • Peltekoğlu, F. (2007). Halkla İlişkiler Nedir? (5. Baskı), İstanbul: Beta Yayınevi.
  • • www.filizbaltapeltekoglu.com/imaj.kimlik.erciyes.kitap.2007.doc, (Erişim tarihi: 10.03.2021).
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Communication and Media Studies
Journal Section Derleme Makaleleri
Authors

Hatice Özcan 0000-0003-1625-8906

Publication Date April 27, 2021
Submission Date March 21, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 5

Cite

APA Özcan, H. (2021). KURUMSAL İMAJ BAĞLAMINDA İMAJ TRANSFERİ: ÜNLÜLERİN İMAJLARININ ÜRÜN VE MARKAYA NAKLEDİLMESİ. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi(5), 105-119. https://doi.org/10.46236/jovosst.900756