Son yıllarda ülkemizde ve dünyada, ürün ve hizmet çeşitliliğinin çoğalması, kitle iletişim araçlarının gelişmesi ve popüler kültürün yaygınlaşması ile birlikte, tanıtım ve reklam uygulamalarında ünlü kişi kullanımı oldukça yaygınlaşmıştır. Tanıtım faaliyetlerinde yer alan ünlü kişiler hem hedef kitlelerin dikkatini çekmekte hem de fiziksel çekicilik, popülerlik, güvenilirlik gibi olumlu özelliklerini marka, ürün ve hizmetlere yansıtmaktadırlar. Ünlülerin yer aldığı reklamları izleyen kişiler de bu ünlülerin özelliklerini marka/ürün/hizmet ile özdeşleştirmektedirler. Kurumların imaj transferi stratejileri de bu özdeşleşmeyi sağlamayı amaçlamaktadır. İmaj transferi sürecinde öncelikle reklamda ünlü kişileri gören tüketicilerde çeşitli çağrışımlar oluşur, sonrasında da ünlü kişinin baskın özellikleri önce markaya, markadan da tüketiciye geçer. Nihayetinde, kitle iletişim araçlarında yer alan reklamlarda kullanılan ünlülerin imajlarını ürüne/markaya transfer etmeleri ürün satışlarını büyük ölçüde artırdığı görülmektedir. Bu çalışmada, imaj, kurumsal imaj ve imaj transferi kavramları açıklanmış ve ülkemizdeki ve dünyadaki ünlü kişilerin kullanıldığı reklam örnekleri imaj transferi bağlamında incelenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İletişim ve Medya Çalışmaları |
Bölüm | Derleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Nisan 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 5 |