Review Article
BibTex RIS Cite

HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI KAPSAMINDA MEDYA İLİŞKİLERİ

Year 2024, Volume: 6 Issue: 16, 84 - 94, 03.01.2025
https://doi.org/10.46236/jovosst.1599626

Abstract

Medya ilişkileri, halkla ilişkilerin ayrılmaz bir parçası olarak kurumların hedef kitleleriyle etkili iletişim kurmasını sağlayan stratejik bir araçtır. Halkla ilişkiler uzmanları, geleneksel ve dijital medya kanallarını kullanarak kurumların mesajlarını geniş kitlelere ulaştırır, kamuoyunda istenilen algıyı oluşturmaya çalışır. Başarılı bir halkla ilişkiler stratejisi için medya ile işbirliği kaçınılmazdır. Basın bültenleri, basın toplantıları, basın gezileri, röportajlar, özel etkinlikler vb. araçlar sayesinde kurumlar, faaliyetlerini ve vizyonlarını geniş kitlelere duyurur. Bu sayede, kamuoyunda olumlu bir imaj oluşturarak hedef kitlelerinin güvenini pekiştirir. Bu çalışmada, halkla ilişkiler uygulamaları kapsamında medya ilişkileri konusu ele alınmış; halkla ilişkiler, medya ve medya ilişkileri kavramları, halkla ilişkilerde medya ilişkilerinde kullanılan araç ve yöntemler ve medya mensuplarıyla ilişkilerde dikkat edilmesi gereken hususlara yer verilmiştir.

References

  • Asna, A. (2006). Kuramda ve Uygulamada Halkla İlişkiler. Pozitif Yayınları.
  • Aydede, C. (2005). Teorik ve Uygulamalı Halkla İlişkiler Kampanyaları (4. Baskı). Media Cat Yayınları.
  • Basın Bülteni Nedir?. https://gmedya.com/basin-bulteni-nedir-nasil-olmalidir/ adresinden 20 Kasım 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Basın Makalesi Nedir?. https://tr.b2press.com/kutuphane/102/basin-makalesi- nedir#:~:text=Basın%20makalesi%3B%20bir%20konuda%20açıklayıcı,araştırma%20sonuçlarıyla%20dest eklenen%20düşünce%20yazılarıdır adresinden 22 Kasım 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Beınomugısha, R. K. (2016). Effective Public Relations Strategy (1. Edition).
  • Broom, G. M. & Sha. B. L. (2012). Cutlip And Center's Effective Public Relations (11. Edition). Pearson Education.
  • Bülbül, A. R. (2000). Halkla İlişkiler ve Tanıtım (2. Baskı). Nobel Yayınları.
  • Büyükeken, İ. (2024). Halkla İlişkilerde Medyayla İlişkiler ve Basın Bültenleri (1. Baskı). Palet Yayınları.
  • Cereci, S. (2013). “Medyanın İşlevi: Gerçeklerin Ötelenmesi Sorunu”, The Journal of Academic Social Science Studies, 6(2), 1-13.
  • Çamdereli, M. (2005). Ana Çizgileriyle Halkla İlişkiler (2. Baskı). Salyangoz Yayınları.
  • Fidan, M. (2008). “Halkla İlişkiler Gelişim Süreci”, A. Kalender ve M. Fidan (Ed.), Halkla İlişkiler, içinde (49- 78), Konya: Tablet Yayınları.
  • Gülçay, H. ve Balcı, E. V. (2018). “Medya Ve Gelişim: Yakın Geleceği Üzerine Öngörüsel Değerlendirmeler”, Kurgu Dergisi, 26 (3), 238-247.
  • Grunig, JE. (1983). “Organızatıons, Envıronments, And Models Of Publıc Relations”, Public Relations Research&Educanon 1(1), 6-29. Kalyon, Y. (2007). Halkla İlişkiler (2. Baskı). Nobel Yayınları.
  • Karakuş, M. (2023). Dijital Halkla İlişkiler Bağlamında Medya İle İlişkiler: İSO 500 Firmaları Üzerinden Basın Bültenlerinin İncelenmesi, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Kaya, K. K. ve Özüpek, M. N. (2023). “Gazetecilerin Perspektifinden Halkla İlişkiler Uygulayıcıları: Konya Örneği”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(2), 328-358.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler ve Medya (4. Baskı). Media Cat Yayınları.
  • Okay, A. ve Okay, A. (2007). Halkla İlişkiler Kavram Strateji ve Uygulamaları (3. Baskı). Der Yayınları.
  • Okmeydan, S. B. (2022). Halkla İlişkiler Etiği ve Medya İlişkileri. International Anatolian Congress on Scientific Research (s.513-527). Kayseri, Türkiye.
  • Özbey, Ö. (2010). Basın Ve Halkla İlişkiler: İşbirliksel Birliktelikte Karşılıklı Sorunlar Ve Çözüm Önerileri, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Paksoy, A. Ç. (1999). Türkiye’deki Halkla İlişkiler Uygulamaları. Rota Yayınları. Peltekoğlu, F. B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir? (5. Baskı). Beta Yayınları.
  • Selvi, Ö. ve Altan, S. (2016). “Halkla İlişkiler Etiği ve Medya”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 9(1), 277-301.
  • Silsüpür, Ö. (2021). “Halkla İlişkiler ve Medya: Araç ve Yöntemler Üzerine Bir Çalışma”, Türkiye Mesleki ve Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5), 66-78.
  • Silsüpür, Ö. (2023). “Halkla İlişkiler Modelleri Bağlamında Bir Siyasal Aktör Olarak Belediyelerin Twitter Kullanımı”, F. Değirmenci (Ed.), Siyasal İletişim Teorik ve Pratik Perspektifler, içinde (179-203), Ankara: Nobel Yayınları.
  • Theaker, A. (2008). Halkla İlişkilerin El Kitabı (2. Baskı). Media Cat Yayınları.
  • The Media and its Function (2018). https://medium.com/@saltandpaper/the-media-and-its-function-8ce5adc4f426 adresinden 25 Kasım 2024 tarihinde alınmıştır.
  • Vural, A. M. (2003). “Basın Makalesi, Haber Mektubu, Röportaj”, S. Uzoğlu (Ed.), Halkla İlişkiler Yazarlığı, içinde (69-92), Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Zafer, Cem ve Vardarlıer, Pelin (2019). “Medya ve Toplum”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 22 (2), 355-361.
There are 27 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Media Studies, Communication Studies, Public Relations
Journal Section Derleme Makaleleri
Authors

Hatice Özcan 0000-0003-1625-8906

Publication Date January 3, 2025
Submission Date December 11, 2024
Acceptance Date December 26, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 6 Issue: 16

Cite

APA Özcan, H. (2025). HALKLA İLİŞKİLER UYGULAMALARI KAPSAMINDA MEDYA İLİŞKİLERİ. Türkiye Mesleki Ve Sosyal Bilimler Dergisi, 6(16), 84-94. https://doi.org/10.46236/jovosst.1599626