Akwa Ibom Eyaleti'nde teknik eğitime yeterli önem verilmemekte ve bu durum, sanayi kalkınması üzerinde olumsuz bir etkiye sahiptir. Bu çalışma, teknik eğitimin Akwa Ibom Eyaleti'ndeki sanayi kalkınmasını nasıl etkilediğini incelemeyi amaçlamaktadır. Gary Becker’ın İnsan Sermayesi Teorisi’ne dayanan araştırma, nitel bir yaklaşım benimsemiştir. Keşifsel tarama deseni kullanılarak, Akwa Ibom Eyaleti'ndeki dokuz (9) devlet teknik koleji arasından ölçütlü örnekleme yöntemiyle seçilen 27 teknik eğitmenden veri toplanmıştır. Toplanan veriler kodlanmış, çözümlenmiş ve tematik analiz yöntemiyle incelenmiştir. Çalışma, Akwa Ibom Eyaleti'ndeki sanayi kalkınmasının; güncelliğini yitirmiş müfredatlar, yetersiz altyapı ve teknik eğitimde nitelikli eğitmen eksikliği gibi faktörler nedeniyle önemli ölçüde engellendiğini ortaya koymuştur. Bu sorunlar, yenilikçilik, istihdam edilebilirlik ve sürdürülebilir ekonomik büyüme için gerekli olan insan sermayesi ve pratik becerilerin gelişimini zayıflatmaktadır. Araştırma, Akwa Ibom Eyaleti'nde sürdürülebilir sanayi kalkınmasının; teknik eğitimde acil reformlar ve stratejik yatırımlara bağlı olduğunu, özellikle teknik müfredatın modernleştirilmesi, eğitmen yeterliliklerinin artırılması ve kurumların endüstriyle uyumlu altyapıyla donatılması yoluyla nitelikli, girişimci ve inovasyon odaklı bir işgücünün yetiştirilmesi gerektiğini öne sürmüştür.
Technical education in Akwa Ibom State is not given the desired attention and it has a negative impact on industrial development. The study aimed to examine how technical education influence industrial development in Akwa Ibom State, Nigeria. Anchored on Gary Becker’s Human Capital Theory, the research adopted a qualitative approach. Using an exploratory survey design, data were collected from 27 technical instructors selected purposively across the nine (9) public technical colleges in Akwa Ibom State. Data collected were coded, transcribed and analysed using thematic analysis. The study found that industrial development in Akwa Ibom State is significantly hindered by outdated curricula, insufficient infrastructure and a shortage of competent technical instructors in technical education, all of which undermine the development of relevant human capital and practical skills necessary for innovation, employability and sustainable economic growth. The study suggested that sustainable industrial development in Akwa Ibom State depends on urgent reforms and strategic investments in technical education, particularly in modernising technical curriculum, enhancing instructor competence and equipping institutions with industry-relevant infrastructure to produce a skilled, entrepreneurial and innovation-driven workforce.
| Primary Language | English |
|---|---|
| Subjects | Economics of Education |
| Journal Section | Research Articles |
| Authors | |
| Publication Date | September 11, 2025 |
| Submission Date | June 13, 2025 |
| Acceptance Date | August 19, 2025 |
| Published in Issue | Year 2025 Volume: 7 Issue: 18 |