The television area is a mass media that offers productions of various contents to the audience. Programs with content of publicity can be evaluated in this context. Culture and travel programs are also among the productions that are frequently preferred by television channels and presented with promotional content. As a matter of fact, these programs also promote cities and highlight their identity. This study aims to reveal the role television productions play in promoting the city. The "Sehrime Hos Geldiniz" program, which is offered in 13 sections on TRT 1 screens, is examined in this direction. This program is explored through content analysis, which looks at how cities are promoted and what is being done to promote them.
Televizyon alanı, farklı içeriklere sahip olan yapımları izleyiciye sunan bir kitle iletişim aracıdır. Tanıtım içerikli programlar bu bağlamda değerlendirilebilir. Kültür ve seyahat programları da televizyon kanallarının sıklıkla tercih ettiği ve tanıtım içeriği ile sunulan yapımlar arasında yer almaktadır. Nitekim söz konusu programlarda aynı zamanda kent tanıtımları yapılmaktadır ve kentlerin kimliği öne çıkarılmaktadır. Bu çalışmada ise kent tanıtımları açısından televizyon yapımlarının nasıl bir rol teşkil ettiğinin ortaya konulması amaçlanmaktadır. TRT 1 ekranlarında 13 bölüm olarak yayınlanan “Şehrime Hoş Geldiniz” programı bu doğrultuda incelenmektedir. İçerik analiziyle incelenen bu programda kentlerin nasıl tanıtıldığı ve program akışı içerisinde tanıtım anlamında neler yapıldığı anlaşılmaya çalışılmaktadır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Urban Policy |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Early Pub Date | October 28, 2022 |
Publication Date | October 31, 2022 |
Submission Date | September 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 5 Issue: 2 |
This journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.